Automobilski brendovi troše desetljeća i milijune eura na izgradnju imidža. Zato je jasno da je svaka promjena imena ozbiljan rizik, pogotovo kad se odnosi na modele koji su već u ponudi. Ponekad je razlog prodaja tvrtke, ponekad spajanje, a katkad i čista strategija ulaska na nova tržišta. Rezultat? Automobili koji su odjednom promijenili marku, iako se ispod lima ništa nije promijenilo.
Jedan od najpoznatijih primjera je Talbot Horizon, koji je izvorno bio proizvod tvrtke Chrysler Europe, odnosno Simca Horizon. Nakon što je Peugeot 1978. preuzeo europski ogranak Chryslera, model je od 1979. krenuo u prodaju s novim Talbotovim znakom. Ispod svega, to je bio isti auto, samo s drugim imenom.
Slično se dogodilo i s Daewoo Matizom. Tadašnji vlasnik Daewooa, General Motors, je 2005. odlučio u Europi sve Daewoo modele prodavati kao Chevrolete. Tadašnji vlasnici Matiza mogli su čak besplatno u ovlaštenim servisima dobiti set Chevroletovih oznaka, za brzu "amerikanizaciju" svog malog Korejca.
Još zanimljiviji je slučaj Volva 66, koji je zapravo krenuo život kao DAF 66. Kad je Volvo 1975. preuzeo DAF-ovu automobilsku diviziju, model je dobio dodatne sigurnosne značajke i novi logotip, no tehnika je ostala gotovo ista.
Autobianchi A112 također je osjetio sličnu sudbinu. Iako je Autobianchi već godinama bio u vlasništvu Fiata, tek je nakon treće modernizacije 1977. odlučeno da se izvan Italije prodaje kao Lancia A112.
Britanci su pak imali svoj primjer - Austin Montego. Kad je British Leyland reorganiziran i preimenovan u Rover Group, Montego nije bio dovoljno prestižan da ponese Roverovo ime. Limuzina je tako nastavila bez oznake marke, dok je karavanska verzija od 1991. do 1995. nosila oznaku Rover Estate.
U Poljskoj, Polski Fiat 125p nastao je po licenci Fiata iz 1968., no kad je licenca istekla 1983., isti je auto nastavio živjeti kao FSO 125p, sada potpuno domaći proizvod, barem po imenu.
Najstarija priča dolazi iz 1954., kad je Ford odlučio prodati svoju francusku tvornicu Simci. S njom su stigli i modeli poput Ford Vedette, koji su nakon preuzimanja jednostavno dobili Simcina obilježja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....