BMW 507

Nekad veliki promašaj, danas legenda: Priča o najnesretnijem BMW-u ikad koji je sada ponio nagradu na Villi d‘Este

Unatoč besprijekornom dizajnu i tehničkoj sofisticiranosti, BMW 507 nikada nije uspio ostvariti uspjeh, no sada stiže veliko priznanje

BMW 507

 BMW Classic
Unatoč besprijekornom dizajnu i tehničkoj sofisticiranosti, BMW 507 nikada nije uspio ostvariti uspjeh, no sada stiže veliko priznanje

BMW 507, nekoć smatran jednim od najvećih promašaja u povijesti bavarske marke, doživio je iznimno priznanje osvojivši prestižnu nagradu "Coppa d’Oro" na ovogodišnjem izdanju Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

Riječ je o nagradi koju tradicionalno dodjeljuje publika, a osvajanje iste potvrđuje duboku emocionalnu povezanost ljubitelja automobila s ovim bezvremenskim klasičnim modelom.

image

BMW 507

BMW Classic

Održana uz slikovitu obalu jezera Como, Villa d’Este okuplja neke od najrjeđih i najcjenjenijih automobila na svijetu. U tom elitnom društvu, BMW 507, model s vrlo složenom poviješću, uspio je zadobiti naklonost publike i istaknuti se kao emocionalni favorit.

image

BMW 507

BMW Classic

Predstavljen 1955. godine, BMW 507 bio je hrabar odgovor bavarske marke na Mercedes-Benz 300 SL.

Cilj je bio jasan: osvojiti američko tržište luksuznih sportskih automobila. Dizajnirao ga je grof Albrecht von Goertz, a automobil je oduševljavao svojim elegantnim proporcijama, dugim poklopcem motora, skladnim linijama i niskim, širokim stavom koji je kombinirao sportsku dinamiku s prestižem. Srce automobila bio je 3,2-litreni V8 motor, prvi aluminijski V8 u serijskoj proizvodnji BMW-a, sposoban razviti oko 150 KS, danas ništa posebno, no impresivna brojka za to doba.

image

BMW 507

BMW Classic

No unatoč besprijekornom dizajnu i tehničkoj sofisticiranosti, BMW 507 nikada nije uspio ostvariti komercijalni uspjeh. Visoki proizvodni troškovi, koji su gotovo udvostručili početno planiranu prodajnu cijenu, doveli su do toga da je BMW na svakom prodanom primjerku gubio novac. Proizvedeno ih je svega 254 između 1956. i 1960., a umjesto da pomogne osvajanju američkog tržišta, model je gotovo odveo BMW u stečaj.

image

BMW 507

BMW Classic

Unatoč tome, 507 je izgradio snažno nasljeđe zahvaljujući uspjesima na utrkama i slavnim vlasnicima poput Elvisa Presleyja, koji je posjedovao dva primjerka. U trkaćem smislu, automobil se dokazao na brdskim utrkama krajem 1950-ih, posebice u rukama legendarnog Hansa Stucka. Zahvaljujući izvrsnoj ravnoteži ovjesa i snazi motora, 507 je uspijevao nadmašiti i tada moćne konkurente poput Ferrarija 250 GT i Mercedesa 300 SL.

image

BMW 507

BMW Classic

Primjerak koji je osvojio publiku na Villa d’Este 2025 iznimno je rijetka Serija 1, jedan od samo 45 primjeraka proizvedenih prije proljeća 1957. godine. Obilježen brojnim jedinstvenim detaljima, automobil je obojen u klasičnu nijansu "Feather White", a u srpnju 1957. isporučen je u Rim. Te iste godine sudjelovao je na legendarnom izdanju Mille Miglia, gdje je pod brojem 525 nastupio Enrique Muro iz Venezuele. Kabina automobila bila je opremljena radijskom stanicom Becker Brescia, elegantnim, ali funkcionalnim dodatkom koji je ujedno služio i kao simbol povezanosti s tadašnjim vrhunskim talijanskim utrkama izdržljivosti.

image

BMW 507

BMW Classic

Pobjeda BMW-a 507 na ovogodišnjom izdanju Concorso d‘Eleganza Villa d‘Este nije samo priznanje njegovoj neospornog estetskoj i inženjerskoj izvrsnosti, već i snažna potvrda njegove sentimentalne vrijednosti u kolektivnoj memoriji automobilskih entuzijasta. Iz komercijalnog neuspjeha rodila se legenda, a danas 507 uživa gotovo kultni status, pri čemu primjerci na tržištu postižu višemilijunske iznose.

Kao što je Villa d’Este ove godine jasno pokazala, neki automobili jednostavno trebaju vrijeme da bi zablistali punim sjajem. BMW 507 jedan je od njih, dragulj iz prošlosti čija ljepota i karizma ne blijede ni 70 godina kasnije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 04:51