Automobilski svijet oprašta se od jednog od najutjecajnijih, ali i najskromnijih dizajnera 20. stoljeća, umro je Ercole Spada.
Preminuo je jučer, 3. kolovoza 2025. u 88. godini života, ostavivši iza sebe naslijeđe koje se rijetko javno slavi, ali koje je oblikovalo vizualni identitet brojnih marki, od Aston Martina do BMW-a.
Rođen je 1937. u Lombardiji, a karijeru je započeo u Zagatu, gdje je već početkom 1960-ih postao glavni dizajner. U tom razdoblju stvorio je ikone poput Aston Martina DB4 GT Zagato, Alfa Romea TZ i SZ, Lancije Fulvia i Flavia Sport, uvijek vodeći se načelima aerodinamične "odsječene stražnjice" (coda tronca), koja su postala njegov zaštitni znak.
Nakon Zagata, 1969. prelazi u Carrozzeriju Ghia, gdje potpisuje rijetki Ford GT70. Slijedi kratak angažman kod Audija, a potom dolazak u BMW 1976., gdje u tandemu s Clausom Lutheom kreira vizualni identitet E32 Serije 7 i E34 Serije 5, dva automobila koji su definirali poslovni luksuz kasnih 80-ih i ranih 90-ih.
Nakon povratka u Italiju 1983., Spada preuzima dizajnerski odjel I.D.E.A instituta. Ondje potpisuje ključne modele za Fiat grupu. Bili su to Tipo, Tempra, Lancia Dedra, Alfa 155 i konačno - Alfa Romeo 166.
Godine 1992. vraća se u Zagato i stvara Ferrari FZ93, baziran na Testarossi, te druge eksperimentalne automobile za Aston Martin i Ferrari. Posljednje poglavlje svoje karijere započinje 2006. osnutkom studija Spadaconcept sa sinom Paolom.
Plod tog razdoblja su egzotični sportaši poput SVS Codatronca TS i Codatronca Monza, koji reinterpretiraju njegovu vlastitu dizajnersku filozofiju iz šezdesetih.
Iako je ostao daleko od medijske pompe, Spadino naslijeđe živi u autima koji su postali sinonim za sofisticiranost i funkcionalnu ljepotu. Njegov rad nije pratio trendove, on ih je stvarao, često prije vremena. Upravo zato danas, desetljećima kasnije, brojni dizajneri i kolekcionari ponovno otkrivaju vrijednost njegovih dizajnerskih ideja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....