vremeplov

Prošlo je 30 godina od početka proizvodnje: Čudnovati Fiat Coupe je postao oldtimer, evo i priče...

Dizajneri Chris Bangle i Ermanno Cressoni predvodili su tim koji je stvorio Fiat Coupé

Fiat Coupe

 Fiat

U ranim 1990-ima, Fiat je proširio svoj asortiman automobila, a Centro Stile Fiat postao je ključna točka za stilski napredak koristeći platforme masovnih modela za dizajn sportskih vozila s snažnim karakterom i funkcionalnom snagom. Jedan od tih izuzetnih rezultata bio je Fiat Coupé.

Devedesete su predstavljale prekretnicu za Fiat, s Paolom Cantarellom na čelu, potičući kreativnost i inovaciju. Paolo Cantarella, inženjer iz Pijemonta, potaknuo je različitost modela u proizvodnji, fokusirajući se na Centro Stile Fiat pod vodstvom Ermanna Cressonija, koji je prethodno bio šef dizajna u Alfa Romeu. Ovaj tim spojio je dizajnerske inovacije Chrisa Banglea i Mikea Robinsona, kreativnost Andreasa Zapatine, te talentirane mlade talijanske dizajnere poput Roberta Giolita.

image

Fiat Coupe

Fiat

Iako su individualne ideje bile cijenjene, konačni proizvod rezultat je timskog rada. Kreativnost je bila inovativna i ponekad nekonvencionalna, ali uvijek funkcionalna, s estetskim izborima usmjerenim na poboljšanje ergonomije i performansi automobila. Unatoč pojavi prvih računala za podršku, tradicionalno modeliranje glinom ostalo je uobičajeno, stvaranje modela u mjerilu 1:1 temeljilo se na kombinaciji digitalnog i fizičkog pristupa.

image

Fiat Coupe

Fiat

U ovom okviru, Chris Bangle i Ermanno Cressoni predvodili su tim koji je stvorio Fiat Coupé. Automobil je bio inovativan i koristio je platformu ‘Tipo 2‘, koja se već pokazala uspješnom s modelima kao što su Fiat Tipo, Lancia Dedra i Alfa Romeo 155. Oblik automobila bio je revolucionaran za to doba, od poklopca motora koji prelazi u blatobrane, tzv. "cofango" stil pa sve do stražnjeg kraja.

image

Fiat Coupe

Fiat

Bočne strane su bile visoke s kratkim stražnjim krajem s karakterističnim okruglim svjetlima poput Fiatovih manjih sportskih modela iz 1970-ih i 1980-ih. Naglasak je bio i na aerodinamici, kvake na vratima bile su uvučene u karoseriju u okviru vrata, a blatobrani "odrezani". Kovani "retro" otvor za dolijevanje goriva na desnom boku bio je stilska točka na "i".

image

Fiat Coupe

Fiat

Za sportsku unutrašnjost pobrinula se renomirana kuća Pininfarina, a detalj koji je privlačio pažnju bila je traka koja se protezala cijelim kokpitom u vanjskoj boji automobila. Fiat Coupé je predstavljen na Salonu automobila u Bruxellesu 1993., a proizvodnja je započela sljedeće godine. Opremljen prvo sa 4-cilindarskim 2.0 turbo 16V motorom, te potom nakon redizajna 5-cilindarskim turbo motorom s 20 ventila, postao je najbrži sportski Fiat do tada.

image

Fiat Coupe

Fiat

Taj najsnažniji 2.0 20V Plus model sa 220 KS posljednje godine proizvodnje do 100 km/h je stizao za 6,3 sekundi i vozio do 250 km/h. Osim što je bio najbrži Fiat ikad, moglo bi se kazati kako je ovaj Fiatov coupe na neki način, povijesno gledano, u svoje vrijeme bio "novi Fiat Dino".

image

Fiat Coupe

Fiat

Fiat Coupé ostao je u proizvodnji do 2000. godine, privlačeći pažnju svojim originalnim dizajnom i pružajući uzbudljive performanse. Sa više od 70.000 proizvedenih primjeraka, predstavljao je Fiatovu viziju sportskog automobila, jednostavnog za vožnju, ali sa sofisticiranom mehanikom i puno karaktera.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. siječanj 2024 22:00