Jeste li se ikada zapitali kako bi gotovo 150 klasičnih Citroena CX izgledalo na okupu? Vjerojatno niste, no svakako je riječ o zanimljivoj kolekciji. Naime, 2018. godine u Nizozemskoj je pronađena kolekcija od 148 primjeraka Citroena CX svih mogućih varijanti koji tamo stoje i danas. Kolekcija je uključivala gotovo potpunu gamu, od modela 2.0 do GTI Turba, od benzinaca do dizelaša, od karavana do limuzine.Ovo je lista nekih od najzanimljivijih primjeraka.
CX2400 Prestige
Najstariji primjerak ove kolekcije je Citroen CX2400 Prestige iz 1976. godine. Završen je u Gris Vulcain nijansi, i vjeruje se da je prošao samo 40-ak tisuća kilometara. Od 1977. godine Prestige je dobio podignuti krov, što izvorne Prestige modele s niskim krovom, poput ovog primjerka, čini zaista rijetkim.
CX25TRD Turbo Break
Najmlađi pronađen je ovaj TRD Turbo Break, koji datira iz posljednje godine proizvodnje karavana; CX karavan modeli zvani su Break. Dok je proizvodnja limuzina prestala 1989. godine, kako bi ustupila mjestu XM-u, proizvodnja karavana nastavila se do 1991. godine.
CX Croisette
"Croisette" je bio jedino CX posebno izdanje koje se prodavalo na tržištu Velike Britanije, i utemeljen je na modelu TRS.
Svi su završeni u Gris Perle nijans bojei, s motorima od 2,2 do 2,5-litrenih benzinaca ili 2,5-litrenog dizelaša. U ovoj kolekciji našlo se ukupno osam "Croisetta", a s cijenom od 750 eura, možda je riječ o najjeftinijem primjerku...
CX konverzija u vozilo hitne pomoći
Ova konverzija vozila hitne pomoći drugi je najstariji primjerak iz kolekcije. Izvorni automobil bio je 2400 Super Break iz 1977. godine. Ostaje nepoznato tko je odgovoran za pretvorbu.
CX22 TRS Serija 2
Iako je druga serija CX22 TRS-a prilično uobičajena po specifikacijama, ono što se kod ovog primjerka ističe je njegova unutrašnjost. Naime, ovaj CX22 TRS opremljen je Cassis paketom opreme, koji uključuje kombinaciju tamnocrvene i ljubičaste nijanse. Malo Cassis primjeraka je proizvedeno, zbog čega je ovo idealna prilika za kolekcionare.
CX25D Limousine
Mnogi primjerci ove kolekcije nose preinake s dva prednja svjetla Moreette. Ona su bila dostupna u određenom razdoblju za pretvaranje izvornih slabih svjetala CX-a u dvostruke halogene jedinice, a mogu se vidjeti na ovoj CX25D limuzini.
CX25 Limousine Turbo 2
CX limuzina bila je posebno namijenjena komercijalnom tržištu. Koristila je karoseriju Prestigea opremljena 2,5-litrenim dizelskim motorom, umjesto 2,4-litrenog četverocilindričnog benzinca. Ovo je jedan od četiri iz kolekcije, s rijetkom značkom 'Turbo 2'.
CX Prestige C-Matic
Ovaj primjerak završenih u Brun Scarabee jedan je od rijetkih preživjelih s C-Maticom, Citroenovom alternativom konvencionalnom automatskom mjenjaču. Naime, riječ je o trobrzinskom ručnom mjenjaču koji je izveden iz standardnog četverostupanjskog, ali s pretvaračem zakretnog momenta i spojkom na električni pogon.
CX22 TRS
U ovoj kolekciji bilo je nekoliko TRS-a na prodaju, uključujući ovaj CX22 koji radi na LPG. Veliki prtljažnik znači da je bilo mjesta za dodatni spremnik.
CX 25 TGI Break
Nakon premijere XM-a, specifikacije RS-a i TRi CX-a su odbačene, zamijenjene TGE i TGI – novim specifikacijama jedinstvenim za karavane, koja je kombinirala oba ranija nivoa opreme. TGE i TGI su se proizvodili od 1989. do 1991. godine.
CX 20RE Serija 2
Britansko tržište nije dobilo 2.0 Seriju 2 CX nakon 1987. godine, što je automobile poput ovog 20RE učinilo zanimljivim britanskim kolekcionarima. Rouge Delage je također rijetka boja.
CX 25 GTI Turbo 2
Prema mišljenju mnogih, GTI Turbo 2 je za mnoge vrh CX-ove ponude i definitivna automobilska ikona osamdesetih godina. Ovaj primjerak u Blanc Meije nijansi mogla bi biti zgodna investicija za budućnost.
CX 25 TGE Break
Čini se da nisu svi automobili u ovoj kolekciji bili u najboljem stanju. Naime, ovaj TGE Break oštećen je u nesreći, no 2018. godine, kada je kolekcija otkrivena, imao je cijenu kao jedan od boljih automobila ovdje – što je značilo da je, osim očitih vanjskih nedostataka, bio u dobrom stanju.
CX Athena
CX Reflex i Athena bili su modeli predstavljena zajedno s novim četverocilindričnim Douvrin motorima, kojeg je Citroen dijelio s Renaultom. Athena je imala mjenjač s pet stupnjeva, dok su Reflex modeli dobili četiri brzine.
CX 2400 Pallas
C-Matic je 1980. godine zamijenjen konvencionalnim ZF automatskim mjenjačem, a njega je prvi dobio Pallas. Riječ je bila o luksuznijoj izvedbi CX-a. Većina njih koristila je 2,4 ili 2,5-litreni motor, iako je postojalo i onih s Douvrin motorima.
CX 25 GTI Turbo Serija 1
GTI Turbo predstavljen je 1985. godine, što znači da su modeli Serije 1, kao ovaj primjerak, proizvedeni u samo jednoj godini. Serija 2 s plastičnim odbojnicima zamijenila je Seriju 1 1986. godine.
CX 25 RD Break
CX dizelski karavan je možda najupečatljiviji dio ove kolekcije. Naime, riječ je o Seriji 2, čiji je dizelski motor dokazano pouzdan – kao što dokazuje brojač kilometara s brojkom od 367.000 kilometara.
CX 25 GTI Serija 2
Dosta CX-a ove kolekcije pohranjeno je u velikom zatvorenom prostoru, a ne u staji zajedno s ostatkom. Jedan od tih sretnika bio je CX 25 GTI Serije 2 u Beige Sphinx nijansi. Nakon što se proizvodnja Pallasa obustavila, ovo je bila najprestižnija izvedba druge serije.
CX Familiale
Familale izvedba na britanskom tržištu poznata je po hrđavim vratima prtljažnika, no kao što ova dizelska izvedba Serije 1 dokazuje, većina karavana u ovoj kolekciji bila je u vrlo dobrom stanju, barem što se tiče vrata prtljažnika.
CX GTI Turbo
Čini se kako je i ovaj primjerak GTI Turba bio skladišten u dobro zatvorenom prostoru, jer su sve njegove značajke 'na mjestu' – perači prednjih svjetala, kožne obloge, pa čak i grijana sjedala čine ovog GTI-a posebnim.
CX 20 RE
Iako je CX 20 RE bio osnovna specifikacija CX-ove Serije 2, čini se kako je vrijeme poštedjelo ovaj primjerak. Ako je u mehaničkom smislu u redu, čini se kao relativno lak projekt.
CX 25 TRD Turbo
Za kraj, 25 TRD Turbo. Naime, u vrijeme pronalaska 2018. godine, ovaj 25 TRD Turbo na satu je 'izbrojao' nevjerojatnih 907.438 kilometara. Zaista bi bilo zgodno znati je li do sada netko okrenuo sedam znamenki.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....