Porsche Cayman generacije 987 pušten je u prodaju 2006. godine i smatra se jednim od najboljih sportskih automobila koji su izašli iz Porscheove tvornice. Dok su neki zagriženi obožavatelji marke isprva pitali zašto bi Porsche Boxsteru dao tvrdi krov, brzo je postalo jasno da je Cayman sasvim drugačiji automobil – onaj koji bi čak mogao konkurirati slavnom 911. Iako Porsche nikada nije u potpunosti iskoristio potencijal modela 987, prva generacija i danas je odlična kupnja.
Rane verzije s 2,7 motorom i Tiptronicom mogu se nabaviti za oko 25.000 eura, dok dobro očuvani Cayman R iz kasnije generacije može koštati i tri puta više. Bez obzira na proračun, Cayman nudi jedno od najdojmljivijih iskustava vožnje ikad. Koncept motora smještenog u sredini daje mu savršenu ravnotežu, a atmosferski motori pružaju dovoljno snage uz razumnu učinkovitost. Također je iznenađujuće praktičan, s velikim prednjim prtljažnikom i dodatnim prostorom za prtljagu ispod vrata prtljažnika.
Neobično, Cayman je prvo debitirao u snažnijoj S verziji 2005. godine. Osnovni model s 2,7-litrenim motorom nije se pojavio na tržištu do sredine 2006. godine. Cayman S je u početku imao snagu od 217 kW (295 KS), ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde i maksimalnu brzinu od 267 km/h. Postojao je izbor između 6-stupanjskog ručnog ili 5-stupanjskog automatskog Tiptronic mjenjača. Modernizirani model nakon 2009. godine dobio je veću snagu S verzije od 235 kW (320 KS), što je skratilo ubrzanje na 5,2 sekunde i povećalo maksimalnu brzinu na 277 km/h.
Druga generacija S verzije zamijenila je Tiptronic novim 7-stupanjskim PDK mjenjačem s dvostrukom spojkom. To je omogućilo izuzetno brze promjene brzina, ali tipke na upravljaču nisu bile univerzalno popularne. Standardni Cayman bio je opremljen 2,7-litrenim šesterocilindričnim bokser-motorom iz Boxstera sa 180 kW (245 KS) i 5-stupanjskim ručnim ili automatskim mjenjačem. Ubrzavao je od 0 do 100 km/h za 6,1 sekundu i postizao maksimalnu brzinu od 259 km/h. U modernizaciji koja se dogodila istovremeno s S verzijom, Cayman je dobio motor povećan na 2,9 litara sa snagom od 195 kW (265 KS). Zahvaljujući tome, postizao je maksimalnu brzinu od 265 km/h i ubrzavao od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi. I ovdje se nudio 7-stupanjski PDK mjenjač. Najveće zabrinutosti oko pouzdanosti vezane su uz prvu generaciju Caymana (987.1) proizvedenu između 2005. i 2008. godine.
Prvi kritični problem je ležaj međuvratila (IMS). Njegovo oštećenje očituje se zveckanjem u praznom hodu i, ako se ne riješi, može uzrokovati uništenje motora. Drugi ozbiljan rizik je oštećenje cilindara (tzv. zarezivanje rupe) kod motora proizvedenih prije 2007. godine, iako se iznimno pojavljivalo i kod kasnijih. Znak upozorenja je prekomjerni (plavi) dim pri hladnom startu. Uobičajena slabost Porschea ovog doba je curenje stražnjeg glavnog semeringa radilice (RMS), što se manifestira kao malo curenje ulja ispod motora. Inače, Caymanovi motori i mjenjači su izdržljivi i pouzdani. Ograničeno izdanje Caymana S Sport došlo je krajem prve generacije sa snagom od 223 kW (303 KS), koju je podržavao standardni sportski ispuh.
Budući da je Cayman bio baziran na Boxsteru, imao je čelični unibody okvir s visokom torzijskom krutošću, što je činilo idealnu osnovu za svestrani MacPherson ovjes. Stražnja osovina također je bila stabilizirana poprečnim ramenima, a kao opcija bio je dostupan adaptivni ovjes Porsche Active Suspension Management (PASM), koji i danas izaziva kontroverze. I Cayman prve i druge generacije standardno su dolazili sa 17-inčnim kotačima, dok je S verzija imala 18-inčne ili opcionalne 19-inčne kotače. Kočnice svih Cayman verzija su snažna strana. Osnovni 2,7 imao je ventilirane diskove promjera 298 mm sprijeda i 299 mm straga, a svi modeli bili su opremljeni ABS-om. S verzija prve generacije imala je veće diskove od 318 mm sprijeda, a crvene čeljusti bile su tipična značajka.
Ove dimenzije su zadržane tijekom cijele proizvodne serije, a jedina alternativa bili su PCCB keramički diskovi – izuzetno rijetka opcija zbog njihove visoke cijene u vrijeme prodaje. Cayman dijeli čeličnu osnovnu strukturu s Boxsterom i, poput modela s otvorenim krovom, koristi aluminijski poklopac motora i vrata radi uštede na težini. Velik dio karoserije dijeli se s Boxsterom – prednja svjetla, vrata, poklopac motora i prednji blatobrani. Na nekim jedinicama može se čuti zveckanje stražnjih vrata, najčešće zbog loše podešenih šarki ili istrošenih brtvi. To nije ozbiljan problem, ali važno je provjeriti nije li posljedica nesreće i lošeg popravka. Ako se na karoseriji pojavi hrđa, to je gotovo uvijek znak upozorenja da je vozilo oštećeno. Iza prednjih usisnika zraka nalaze se hladnjaci, koje mogu oštetiti kamenčići ili začepiti lišće i prljavština. Pažljivi vlasnici često ugrađuju zaštitne rešetke u usisnike zraka kako bi spriječili začepljenje – njihova prisutnost znak je brige.
Zamjena jednog hladnjaka kod Porschea košta oko 800 eura, ali specijalizirani dobavljači mogu ponuditi jeftinije rješenje. Kondenzatori klima-uređaja također se nalaze u istom području i također su skloni kvarovima. Osim redovitih provjera karoserije za manje ogrebotine i udubljenja, Cayman je u ovom području vrlo siguran izbor, jer je većina vlasnika uzorno brinula o svojim automobilima. Problem mogu biti stariji automobili s velikom kilometražom koji su pali na cjenovnu razinu gdje si njihovi vlasnici ne mogu priuštiti kvalitetan servis – tada postoji rizik od zanemarivanja održavanja. Tipična Porscheova kvaliteta izrade osigurava da Cayman može podnijeti puno vožnje, ali kod automobila s više kilometara provjerite stranu vozačevog sjedala, gdje se najčešće javlja habanje. Sva elektronika trebala bi raditi bez problema, a ne zaboravite provjeriti i je li se prednji i stražnji poklopac pravilno otvara.
Istina je da je lansiranje Caymana dočekano s mnogo podsmijeha. Za neke je to bio samo Boxster s tvrdim krovom, za druge, jadni rođak modela 911. Ali automobil je gotovo odmah počeo dobivati obožavatelje – bio je jednostavno previše dobar. Iako to ne opravdava dobro poznate probleme s pouzdanošću ranih modela, koji zahtijevaju oprez, također naglašava činjenicu da je ovo moderni klasik – i u smislu vožnje i u kontekstu povijesti marke. Objektivno, Cayman se s vremenom poboljšao – brži je i bolje izrađen – ali čar prvih generacija leži u mehaničkom karakteru, koji će najviše cijeniti ljubitelji atmosferskih šesterocilindričnih motora u usporedbi s kasnijim četverocilindričnim motorima s turbopunjačem. Najbolji izbor na tržištu danas je 987 druge generacije s malom kilometražom. Model R, koji je bio preteča poznatih GT verzija, još uvijek vrijedi razmotriti, ali standardni Cayman s 2,9-litrenim motorom nudi najbolji omjer performansi i cijene.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....