POČETNICI U KUHINJI

Zavolite kuhanje, izbjegnite početničke greške i naučite pripremati ovih 20 recepata

  
Priprema hrane za više dana ne mora biti naporan ni dugotrajan proces, niti jela dosadna i repetitivna

Nakon više od godine dana naizmjeničnog rada od doma i sramežljivih odlazaka na svoja radna mjesta, većina nas se više ne može nazvati početnicima kada je riječ o pripremi hrane za više obroka. No, ako još uvijek smatrate da je kuhanje na veliko nešto što je prezahtjevno i predugo traje, da niste baš najvještiji u kuhinji te da su rezultat uvijek dosadni obroci koje nitko ne želi jesti, vjerojatno radite neke od ovih pogrešaka!

Radite previše jednakih obroka

Hrana bi vam trebala biti zanimljiva tako da vas potakne da se svaki dan prihvatite prvo kuhače, a zatim i pribora za jelo! Odustanite od ideje da svaki dan u tjednu jedete isto, iako nas na društvenim mrežama zasipaju prizorima uredno posloženih posuda u kojima se nalaze samo riža, pileća prsa i povrće. Osim bodybuildera i sličnih sportaša koji u gram moraju paziti koliko unose proteina, mi ostali imamo tu sreću da možemo mijenjati obroke kako poželimo pa dajte mašti na volju.

image
Juliamikhaylova

Smočnica vam nije dobro opremljena

Za temeljito opremanje smočnice trebat će vam više vremena pa nemojte ni pokušavati sve nabaviti u jednom odlasku u dućan jer će vam taj izlet biti posebno skup. Umjesto toga pričekajte akcije kako biste se opremili namirnicama s dužim rokom trajanja kao što su limenke umaka od rajčice, tunjevina, grahorice, orašidi, tjestenine, riža, brašno i slične potrepštine. Naravno, uvijek se možete poslužiti online servisima za narudžbu, no svakako vam je financijski lakše da isplanirate nabavljanje osnovnih namirnica kroz dva-tri mjeseca.

Špajza recepta: Ovih dvadeset jela trebao bi svatko znati pripremiti

image
Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Imate premalo začinskih mješavina

Isprobajte različite postojeće mješavine koje se mogu kupiti u brojnim dućanima pa tako jednostavnoj riži i piletini udahnite arome s različitih krajeva svijeta. Kušajte što više kako biste otkrili koji vam začini najviše odgovaraju, a onda i sami probajte složiti svoj miks tako što ćete ih samljeti u mlincu ili usitniti u mužaru te pospremiti u teglicu do idućeg kuhanja.

Nemate prave spremnike

Uložite u dobro posuđe za odlaganje namirnica koje ste unaprijed usitnili ili ostataka hrane. Pripazite da imate kvalitetne poklopce na raspolaganju, pogotovo ako nosite hranu na posao u tim posudama kako ne bi bilo nezgoda s prolijevanjem umaka po torbi. Pripazite na vrstu plastike koju unosite u svoju kuhinju pa ako možete, birajte one s oznakom BPA free. Nabavite različite veličine i oblike spremnika za više vrsta hrane kako biste si olakšali skladištenje hrane koja će vam služiti niz dana za pripremu ručka i večere.

image
Ella Olsson/Unsplash

Niste prigrlili moć limova za pečenje

Kada pripremate hranu za više dana, najbolje je poslužiti se pećnicom i limovima za pečenje. Iskoristite cijelu površinu kako biste ispekli primjerice luk, brokulu i cvjetaču, papriku i mrkvu, rotkvice i rajčice... Polijte povrće s malo maslinova ulja, iskoristite začinsku mješavinu koju ste ranije pripremili, dobro izmiješajte i ubacite na 15 minuta u pećnicu na 230°C. Dok se jedan lim hrane peče, pripremite drugu kombinaciju povrća i samo ih zamijenite pa ste u pola sata dobili zalihu pečenog povrća koje možete iskoristiti za salate, ubaciti u umak, složiti u zdjelu s rižom i za čas posla imate gotov ručak!

Ne zamrzavate sve što možete

Osim što možete sačuvati banane koje su na rubu prezrelosti tako što ćete ih narezati na kolutiće i zamrznuti te kasnije koristiti u smoothiejima i brzim sladoledima, smrznite kupine, maline, borovnice i slično voće kad dođe u sezonu. Svakako operite i posušite bobičasto voće prije nego ga stavite zamrzavati. Ako ga posložite na pladanj koji stane u zamrzivač, neće se spojiti u ledene kvrge, nego će ostati razdvojeno pa ga možete jesti i kao brzu grickalicu. Ako nabavite svježe povrće, narežite ga u većim količinama pa smrznite. Isto vrijedi i za temeljce, umake i brojna druga jela.

Priprema je pola posla

Početkom tjedna kupite svježu salatu, operite je i dobro osušite. Možete je razdvojiti u spremnike ili vrećice za hranu, ali nemojte zaboraviti staviti i papirnati ili pamučni ubrus kako biste usporili proces propadanja listova. Na isti način možete pripremiti i korjenasto povrće poput mrkve, rotkvica, daikona i slično koje možete narezati na štapiće i pospremiti u posude te izvući kada želite malo nešto prigristi ili pak ubaciti u salatu koju ćete poslužiti za ručak tijekom tjedna.

Pro Home Cooks je popularan YouTube kanal koji vodi Mike Greenfield i na kojem redovito pokazuje kako s lakoćom uživati u pripremi hrane kod kuće te kako rekreirati jela brojnih svjetskih kuhinja. Više korisnih savjeta potražite na videu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 02:03