Kad smo sjeli s Danijelom Munitićem, jednim od glavnih ljudi iza riječkog The Quea, japanske slastičarnice u srcu Rijeke, odmah nam je postalo jasno da su danas na redu sve samo ne obični deserti. U malenom šarenom prostoru oslikanom cvjetovima japanske trešnje gledale su nas Maneki-neko mačke i neobična slatka jela koja su nam golicala maštu. Stol se punio kreacijama s drugog kontinenta dok nam je Danijel pričao priču o egzotičnom mjestu koje su Riječani objeručke prihvatili.
"Sve je počelo time što je moja sestra Petra dugi niz godina plovila po svijetu", započeo je priču Danijel dok mu je na licu bilo vidno koliko je ponosan na obiteljsku priču.
"Prošla je više od 70 posto svjetske obale, isprobavala sladolede u svakoj luci i gradu gdje je bila. I negdje usred putovanja, u Japanu, prvi put je probala taiyaki, vafl u obliku ribe, punjen mekanim matcha sladoledom i šarenim preljevima. Odmah je znala da bi nešto takvo voljela donijeti doma."
"Kad nam je ispričala priču o desertu koji joj nije izlazio iz glave, odmah smo se bacili na istraživanje i na kraju odlučili - to je to! Taiyaki dolazi u Rijeku. Danas uz pomoć supruge vodim lokal dok je Petra glavni mastermind i dizajnerica ponude uz supruga Giuseppea koji je ideju pretvorio u pravi poslovni plan. Naravno, mlađi brat, kao i ostatak obitelji uvijek su tu za bilo kakvu pomoć. Ovo je pravi obiteljski posao", kazao nam je naš sugovornik.
No kako to obično biva, od ideje do realizacije i priče koja je osvojila srca Riječana trebalo je proći vremena.
"Isprva smo bili malo skeptični", priznaje Danijel.
"Rijeka nije grad gdje se nove stvari brzo prihvate, barem smo tako mislili. No 1. kolovoza 2023. odlučili smo hrabro krenuti s dva okusa - matcha i vanilija."
Naravno, nije sve išlo glatko. "Na početku su ljudi bili zbunjeni. Pitali su se - što je ovo, kako se to jede? A zanimljivo je i da su neke zbunjivale vizualne ilustracije, naprimjer slike riba na vratima slastičarnice, zbog čega je jednom prilikom u radnju došao gospodin koji je htio naručiti ni manje ni više nego pečene girice. Ipak, s vremenom su neobični deserti postali više nego dobro prihvaćeni.
Sada imamo stalne goste koji dolaze baš zbog ovoga", ponosno kaže Danijel pa dodaje: "Najveća potvrda nam je kad netko dođe više puta i kaže da mu je okus fantastičan, kao i vizualan dojam."
Inače, ako niste upoznati s taiyaki desertom, naš sugovornik nam je dao malo konteksta. Ovaj vafl u obliku ribe nije običan slatkiš. Nastao je 1909. godine u Tokiju, zahvaljujući Seijiru Kobeu koji je želio dati šarm običnom street foodu. Naime, tada se prodavalo okruglo pecivo punjeno pastom od crvenog graha, ali posao nije baš cvjetao dok Kobe nije došao na ideju da peciva oblikuje u ribu Tai ili oradu, koja u Japanu simbolizira sreću i bogatstvo. "Ta ribica nije slučajna, to je srećonoša. Seijiro je htio da svi mogu uživati u tom simbolu sreće, pa je tako i nastao ovaj desert koji je i danas popularan u Japanu, osobito u Tokiju, gdje je izvorna trgovina i dalje otvorena."
The Que se s druge strane odlučio na moderniji pristup, taiyakiji su punjeni sladoledom, ne samo pastom od graha, a osim klasičnog matcha okusa koji Japanci obožavaju tu su i čokolada, mango, pa čak i lokalni favoriti poput Kinder Buena i Raffaella. "Uvijek smo željeli pronaći balans između originalnog i onog što će se dopasti našim ljudima", kaže Danijel.
Osim taiyakija, ne možemo ne spomenuti njihove mochi sladolede.
"Mochi desert u Japanu je tradicionalno punjen slatkim sirom, voćem ili kremom od crvenog graha. Naša verzija je osvježavajuća - rižino tijesto se kuha i razvalja, a onda omota kuglice hladnog sladoleda. Odlična stvar za ljeto kad želiš nešto lagano i neobično." A baš mochi se u ovoj radnji radi ručno.
I zaista, svaki zalogaj osvježavajuća je ljetna bomba, sladak, a opet ne težak. Egzotičan proizvod i djelo ruku obitelji Munitić. No osim neobičnih slastica s druge strane svijeta, ovdje možete naručiti i shakeove ili pak dobro nam poznate - palačinke, za one koji nisu spremni za eksperimantiranje.
Osim što donose nove okuse u Rijeku, The Que pokušava i održati pristupačne cijene, baš kao što je to zamislio i Seijiro Kanbei u Tokiju, da svatko može uživati u simbolu sreće a da ne mora duboko zagrabiti u džep.
I dok su Petra i Giuseppe zbog posla i dalje često izvan zemlje, Danijel je "na prvoj crti" i brine se da svaki gost dobije vrhunski proizvod i atmosferu. "Iako nismo velika firma, za nas je svaki posjetitelj važan, i trudimo se da se to osjeti u svakom zalogaju."
Zato, ako se nađete u Rijeci i poželite nešto neočekivano i slatko, svratite na adresu Ignacija Henckea 1. Vafli u obliku srećonoša čekaju vas i, vjerujte, nisu samo lijepe ribice za gledati nego i slasni mali komadići Japana u srcu Hrvatske.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....