Ne kaže se uzalud da „jedemo očima“. Dovoljna je jedna dobro snimljena fotografija hrskavog sendviča s piletinom, zlatno pečenog i prelivenog kremastim umakom, da proradi mašta i apetit.
Boje, svjetlo, kut snimanja, ekstravagantna prezentacija i atraktivna ambalaža ključni su za „Instagramičnost“. Uostalom, istraživanja pokazuju da su djeci jela u ambalažama koje su im poznate (poput one u McDonaldsu) privlačnija, čak i kada hrana zapravo nije iz nekog od omiljenih lanaca.
Brendovi zato već pri osmišljavanju novih proizvoda razmišljaju o njihovom izgledu na društvenim mrežama. Jedan od primjera je Starbucks Unicorn Frappuccino, napitak u ružičastim, plavim i ljubičastim tonovima koji je izazvao ogroman hype, iako su reakcije na okus bile podijeljene. Poruka je jasna: ako izgleda dobro online, ljudi će poželjeti probati uživo.
Influenceri i FOMO
Suradnja sa slavnim osobama oduvijek je bila dio marketinške strategije, no danas influenceri imaju jednaku, ako ne i veću moć. Umjesto skupih reklama s poznatim zvijezdama, lanci brze hrane sve češće sklapaju partnerstva s TikTok i Instagram kreatorima koji imaju lojalne pratitelje.
Društvene mreže dodatno pojačava „fear of missing out“ (FOMO), točnije - strah da ćeš nešto propustiti, kada je riječ o brzoj hrani. Ograničene ponude, tajni meniji i ekskluzivni proizvodi promoviraju se intenzivno na Instagramu i TikToku, iskorištavajući pompu.
Za razliku od klasičnih TV reklama, današnje kampanje za TikTok i Instagram Reels imaju potpuno drugačiji ton, kratki, brzi i zabavni videi koji se uklapaju u aktualne trendove.
Umjesto standardnih reklama, lanci brze hrane danas pokreću interaktivne izazove, hashtag kampanje i „behind-the-scenes“ sadržaj. Brendovi odgovaraju na komentare, upuštaju se u online rasprave ili čak duhovito komentiraju objave konkurenata. Rezultat je više angažmana, dijeljenja i jača povezanost s brendom, uz niže troškove nego kod tradicionalnih oglasa.
Brza hrana i društvene mreže postale su neraskidivo povezane. TikTok i Instagram oblikuju sve - od izgleda novih proizvoda do načina oglašavanja. Viralni trendovi, suradnje s influencerima, Instagramična hrana i interaktivne kampanje transformirali su cijelu industriju. No koliko nam zapravo to ide u korist?
Hoće li estetika postati važnija od kvalitete hrane?
Iako društvene mreže donose kreativnost i zabavu u svijet brze hrane, stvarajući trendove i vizualno atraktivne proizvode, često se zaboravlja ono najvažnije - sama kvaliteta i gastronomska vrijednost hrane.
Estetika može privući prvi zalogaj, ali dugoročno samo okus, svježina i autentičnost ostavljaju pravi dojam. U eri kada se hrana sve češće promatra kroz filtere Instagrama i TikToka, važno je otvoriti raspravu i o samoj kvaliteti proizvoda. Sve više ljudi okreće se upravo tome - domaćim i svježim namirnicama, pripremi kruha od sourdougha, istraživanju starih recepata i povratku kuhanju „od nule“. Takav pristup ne osigurava samo zdraviju prehranu, nego i dublje gastronomsko iskustvo koje nadilazi površni efekt vizualne privlačnosti. Trendovi dolaze i prolaze, no pravi užitak ostaje u hrani koja je iskrena, kvalitetna i s ljubavlju pripremljena.
Zato je izazov za brendove danas sve veći, a najvažniji je onaj kako pronaći ravnotežu između „Instagramičnosti“ i stvarnog kulinarskog iskustva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....