CRAFT PIVO

Jedino CjePivo oko kojeg nema dileme ima Primarius, a uskoro u prodaju puštaju i pivo iz mora

Posljednje tri godine slove za jednu od najboljih malih pivovara na domaćoj craft sceni, odležavaju pivo pod morem, a imaju i CjePivo

Jedino CjePivo oko kojeg ovih dana nema dileme zasigurno je ono iz male radionice velikih piva ekipe iz PriMariusa. I iako smo si zadali zadatak da upravo ono bude povod za naš intervju, sa simpatičnom smo ekipom toliko duboko zaglibili u razgovor da smo iz njihova skromnog pogona na kraju izašli s pregršt novih informacija, pivskih saznanja i pogleda na život. Bruno Blažičko i Mario Žerjav, naime, slove za najbolje među domaćim craft pivarima, a njihovu strast zatim potvrđuju etikete koje nerijetko oduševljavaju i one najveće znalce. Dovoljno je reći da i sami rado skidamo njihov Cvrkut ili pak Ringišpil s polica trgovina te da smo, kada smo prije mjesec dana testirali jaka domaća craft piva, u društvu pivskog specijalista Domagoja Jakopovića Ribafisha i vinskog znalca Saše Špiranca, upravo njihov Krampus uvrstili u sam vrh od čak 20 kušanih craftica.

image
Marko Miscevic/Cropix/Cropix


Svoju su, sada već stvarno ozbiljnu pivsku karijeru započeli 2018. godine, kada su izbacili Zornjak, hoppy amber koji je ubrzo, u moru pale aleova, privukao pozornost pivopija.

"Zornjak je bio prvi i napravljen je kao zahmeljeno crveno pivo. U to vrijeme većina malih pivovara izlazila je s pale aleovima, pa smo se odlučili napraviti nešto drugačije. Nismo htjeli da dođe do zasićenja iako smo kasnije u ponudu uveli i pale ale", govori nam Mario, od čije je ideje sve i krenulo.

image
Marko Miscevic/Cropix/Cropix


On je, naime, nakon što je godinama izgrađivao karijeru grafičkog dizajnera i nakon što ga je tadašnja kriza počela pritiskati, s iskustvom home brewera, ozbiljniju pivarsku karijeru započeo u Zmajskoj pivovari, a zatim se, nakon dugog premišljanja, odlučio pokrenuti nešto svoje. Nazvao je Brunu, svojeg šogora i tada direktora u jednoj poznatoj tvrtki i priča se odjednom zakotrljala. Korisnici aplikacije RateBeer već su ih te, 2018. godine proglasili najboljom domaćom malom pivovarom i njihov je potencijal prepoznat.

"Prvih godinu dana je bilo prilično teško ući u birceve. Tad je bilo 50-ak pivovara na tržištu i svi su htjeli biti na pipi u craft barovima. Prodavali smo gdje smo mogli i koliko smo mogli, onda smo s vremenom stekli imidž, pa su se vrata polako počela otvarati. No, još je to bilo prilično malo s obzirom na naše kapacitete, potrebe i sva plaćanja. Nakon godinu dana smo odlučili krenuti s bocama. Sastavili smo punilicu, na kojoj i danas radimo, i tada je sve krenulo nabolje", prisjetio se Bruno.

image
Marko Miscevic/Cropix/Cropix

Iako je početak bio izazovan, s vremenom su pohvatali konce, ozbiljno se primili kuhanja piva i danas se slažu da se od proizvodnje craft piva može dobro živjeti te dodaju da im planove nije poremetila čak ni pandemija.

"Može se živjeti, mogu se isplatiti plaće, a čak imamo i jednog zaposlenog. Već su prošle tri godine otkad smo otvorili pogon i počeli slagati sve skupa, prema našim idejama i nacrtima. Nismo kupili gotovu pivovaru kao što to radi većina pivara, nego imamo velik dio polovne opreme koja je prerađena, dorađena i s kojom i danas uspješno radimo", objasnio je Bruno, a Mario kroz smijeh dodao kako su se u počecima šalili da su pivovaru trebali nazvati "mala mljekara" upravo zato što je većina opreme nekada bila sastavni dio različitih malih domaćih mljekara.

image
Marko Miscevic/Cropix/Cropix


"Korona nas nije toliko pogodila, prodaja je posljednjih godinu dana dobra i ne možemo se požaliti. Nije rasla, ali nije niti pala i drago nam je da su ljudi još uvijek, čak i u ovakvoj situaciji, zainteresirani za ispijanje našeg piva. Tu je puno pomoglo i CjePivo, lager koji smo napravili u suradnji s Marijem Petrekovićem i koji su ljudi prilično dobro prihvatili", dodao je Bruno.

"Ako je Bruno zadovoljan, ja sam prezadovoljan. On je iskusniji i pametniji dio ekipe", odmah je dobacio Mario.

Kako su ih upravo aplikacije poput Untappda i RateBeera u počecima izdvojile od konkurencije, pitali smo ih smatraju li ih danas relevantnima i koliko su ocjene korisnika amatera vjetar u leđa, a koliko, zapravo, odmažu. Obojica su na trenutak zastala, a onda su se složili da je demokracija uvijek dobra i da, unatoč tome što svaki proizvod na svijetu nekome može biti sjajan, a drugome se ne mora svidjeti, sve nosi svoje čari. Oni su, naime, uvršteni u top 10 pivovara u Hrvatskoj prema ocjenama korisnika navedenih aplikacija i, nakon kratke rasprave, složili su se da su one djelomično zaslužne za više nego dobar start.

"Ako te 100 ljudi ocijenilo dobro, onda, valjda, tvoje pivo vrijedi, bez obzira na dva, tri korisnika koja su ti dala lošu ocjenu. Cilj je pogoditi ukus većine, mislim da je to svrha aplikacije. One su nam puno pomogle, ali mislim da je puno veći krug ljudi koji su probali naše pivo i svidjelo im se, a nisu ni na jednoj takvoj aplikaciji", rekao je Bruno. Mario je dodao kako je njegov pogled malo drukčiji. Smatra da su aplikacije stvorene kako bi zaljubljenici u pivo sami sebi vodili evidenciju i otkrili nešto novo kada, primjerice, putuju u novu zemlju te kako ih on od samog početka kao takve i gleda. No, u jednom se ipak slažu: "Svatko ocjenjuje na osnovi vlastitog dojma, to je demokracija i to tako treba biti."

image
Marko Miscevic/Cropix/Cropix


No, bez obzira kojim kanalom dobre vijesti putuju, priznati se mora, PriMarius pivovara posljednje tri godine zaista slovi za jednu od najboljih na domaćoj sceni. Iako su se na spomen velike popularnosti dobro nasmijali, Bruno i Mario složili su se kako ih ona tjera da budu još bolji, da razvijaju ideje i stvaraju nove planove.

"Ne smatramo da smo najbolji, mislimo da ima još desetak vrlo dobrih i kvalitetnih domaćih pivovara, ali drago nam je kad nas se svrsta u vrh domaćeg craft pivarstva. Upravo se zato neprestano trudimo ponuditi nešto novo i drugačije", rekao nam je Bruno i otkrio kako je, osim piva, u planu i otvaranje kušaonice u sklopu same pivovare. Nalazila bi se na istoj adresi, na zagrebačkoj Radničkoj 37 (kod Katrana), i bila bi otvorenog tipa.

image
Marko Miscevic/Cropix/Cropix


Osim toga, u planu je i širenje pivovare kako bi se ovaj živopisni dvojac, uz devet stalnih stilova, mogao posvetiti kuhanju manjih serija piva te kako bi napokon mogli izbaciti taj dugoočekivani stout, među pivopijama iznimno popularan i jedan od rijetkih stilova koji im u kolekciji još nedostaje. Otkrili su nam i kako u prodaju uskoro puštaju pivo koje je devet mjeseci odležavalo u moru.

"Bio je to super projekt. Pozvali su nas Ikarski barkajoli, koji inače već dugi niz godina potapaju vino u more, no ovog su se puta odlučili za pivo. Okupilo se naš šest pivara i svatko je potopio pivo koje je htio. Mi smo išli sa 600 do 700 boca ječmenog vina, nalik našem Krampusu, i kada smo ga izvadili i probali, moram priznati, razlika između piva koje odležava na kopnu i onog iz mora dosta je primjetna. Htjeli smo da malo ide na kiselo i rezultat je prilično zanimljiv", rekao nam je Mario i dodao kako će se i ta, posebna edicija piva moći kupiti na provjerenim prodajnim mjestima poput Vrutka, Mrkvice, Gobleta i drugih, ali će dolaziti u posebno osmišljenoj kutiji, koju je pak, baš kao i sve etikete do sada, ilustrirao i osmislio sam, uz malu pomoć prijateljice i art direktorice Željke Vodopije, vlasnice studija Keks.

image
Marko Miscevic/Cropix/Cropix


Na pitanje bi li avanturu s potapanjem piva u more ponovili, složno su odgovorili: "Jako nam se sviđa i ne da bismo ponovili, nego ćemo je sigurno ponoviti s nekim drugim pivom". A mi smo nakon kušanja kombinacije osvježavajućeg morskog, istodobno lagano gorkastog i kiselkastog pivskog nektara zaključili da se iznimno veselimo svakom novom projektu ovog genijalnog pivskog dvojca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. ožujak 2021 16:37