Moć boja

Jeste li se ikad zapitali zašto fast food lanci biraju baš crvenu i žutu boju za svoj logo?

 Unsplash
Mnogi među nama nisu razmišljali na taj način, no odabirom tih boja za svoj logo privlače kupce

Vrlo vjerojatno ste primijetili kako mnogi fast food restorani imaju logo u crvenoj i žutoj boji. Međutim, jeste li se ikada zapitali zašto biraju baš te boje? Istraživanje je pokazalo kako te boje privlače kupce, a da oni toga uopće nisu svjesni. Emocije koje bude crvena i žuta idealne su za njihovo ciljano tržište - gladne ljude željne sreće i uzbuđenja. Crvena boja, naime, stimulira apetit i privlači pažnju, budi adrenalin, dok žuta izaziva osjećaj sreće. Sad vam je vjerojatno jasno i zašto su na semaforu crvena, žuta i zelena ili zašto je znak STOP crvene boje.

Ovim se bojama, dakle, na suptilan način kupcima sugerira da trebaju ući u lokal, naručiti hranu, zadovoljiti apetit i osjećati se sretno, ali i da se brzo ponovno vrate kako bi doživjeli isto, odnosno opet probudili osjećaj sreće i zadovoljstva nakon što pojedu fast food.

image
Unsplash

Postoji u tim bojama i još jedan zanimljiv detalj. Žuta je boja najvidljivija na dnevnom svjetlu, zbog čega je, primjerice, McDonald‘sov M moguće uočiti s velike udaljenosti.

U novije vrijeme fast food lanci biraju i zelenu. Ta boja, pak, govori kupcima da su njihovi proizvodi zdravi(ji) i ekološki prihvatljiviji o čemu bi se, naravno, dalo raspravljati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 10:06