ANKETA

JESU LI TAKE OUT I SOLO DINING NOVA GASTRO BUDUĆNOST? Jeste li već ili planirate u narednih mjesec dana posjetiti neki restoran?

 Duje Klarić / Hanza Media
Prije, sad već, više od dva mjeseca globalna pandemija virusa korona zahvatila je svijet u trenu i ubrzo postala tema svakog razgovora. Isprike, razgovora koje ste vodili s onima s kojima morate dijeliti zidove, jer je bilo kakva socijalna interakcija postala nepreporučljiva. Dakako, i ona u restoranima je postala – zabranjena

Razgovori o tome kako je COVID-19 utjecao na ugostiteljstvo, restorane i zaposlene u turizmu vode se već tjednima, a jedini cilj im je izmjena dobrih praksi kako bi se što veći broj potonjih spasio i održao „izvan vode” jer je upitno koliko dugo će ova situacija potrajati.

The elegant -- although smudgy -- dining room doors at the Carrington Hotel in Katoomba, Blue Mountains, Australia.
Getty Images/iStockphoto

Portal Fine Dining Lovers pokrenuo je digitalne diskusije s alfama restoranske industrije, a i šire, pod nazivom Turning The Tables. Ovog su utorka Ana Roš, Massimo Bottura, Grant Achatz, Amanda Cohen, Rodrigo Oliveira, Mitch Leinhard i Mark Moriarty pričali o novim praksama koje su usvojili te objasnili načine nošenja s novonastalom situacijom.

Getty Images/iStockphoto

Na početku konferencijskog poziva dobro strukturiranu i tečnu prezentaciju pripremio je Nick Kokonas, većinski vlasnik Alinee i vlasnik rezervacijskog sustava TOCK, te objasnio kako je ovaj čikaški restoran uspio pronaći svoju nišu (take out) i u posljednjih par mjeseci prodati više od 30 000 obroka. O inicijativi Kokonasa i Granta Achatza pisali smo prije nekoliko dana. Osim što je svaki od sudionika imao impresivne priče o načinima na koje su se prilagodili situaciji, zainteresirao nas je i Matteo Figura, analitičar i istraživač tržišta koji je predstavio rezultate istraživanja potencijalnih potrošača, odnosno gostiju.

Table setting of fork, knife, napkin, glass and plate at cafe.
Getty Images/iStockphoto

- Gostima nedostaje blagovanje u restoranima i socijalni moment koji ima osiguravaju restorani, možda čak i najviše od svega. Više od hrane im zapravo nedostaje atmosfera, cjelokupno iskustvo koje predstavljaju restorani. Zapravo, jedva čekaju da se vrate takvom načinu potrošnje – rekao je Matteo.

Cropped shot of a chef working in the kitchenhttp://195.154.178.81/DATA/i_collage/pu/shoots/805551.jpg
Getty Images

Također, istaknuo je kako će gosti u početku biti prilično oprezni. Ono što će im zaista biti bitno je koliko će se sigurno osjećati u restoranu u koji odlaze jesti, taj osjećaj im mora biti maksimalan. Naveo je i scenarije za nekoliko nadolazećih mjeseci.

Closeup of unrecognizable waiter picking up an order from serving hatch in a fine dine restaurant. There's alse chef's hand visible putting the food there. Toned image.
Getty Images/iStockphoto

- Dostava. Ona je bilo već nešto poznato i nešto što je u prošlosti imalo jako velik rast. Posebice ako je ona „polinkana” na digitalnoj razini. Ono što bi trebalo rasti je ono što se prije zvalo „solo dining”. Prije pet godina su takvi gosti činili oko 10 posto svih posjetitelja restorana u Europi, danas se taj broj povećao na 13 posto. Također, gostima će biti iznimno važno da se radi o održivim restoranima, kratkim lancima nabave, lokalnim proizvođačima u cilju da se maksimalno zaštite – ističe Matteo.

Pouring champagne into the glass, selective focus
Getty Images/iStockphoto

Matteo vjeruje da ćemo se vratiti u potpuno funkcionalan svijet, društvo i tržite. Jednostavno ćemo kao bazu morati uzeti prakse koje su tu oko nas već bile neko vrijeme. Restorani moraju biti svjesni da im gosti koji ih pohode ne daju samo svoj novac i vrijeme, nego i povjerenje. A na to se vrlo teško može staviti cijena. A iz iste činjenice se vrlo brzo može razviti pritisak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 07:44