SPUD BUD JE HIT GODINE

Na njihovu hranu čeka se i do sat vremena! Uz kvalitetnu namirnicu i pametno korištenje društvenih mreža granice ne postoje

Inspiriran globalnim TikTok fenomenom Spudmanom, 37-godišnji Zagrepčanin stvorio je enormne redove na Dolcu, a uskoro na otvorenje vlastitog lokala dovodi i samog uzora.

Pečeni krumpir s nadjevom, kolokvijalno znan kao "spud", a službeno jacket potato, desetljećima je klasik britanske ulične hrane. No, tek je nedavno, zahvaljujući društvenim mrežama, doživio globalnu slavu. Glavni "krivac" za to je Ben Newman, poznatiji kao Spudman, Britanac koji već 23 godine strpljivo vodi svoj posao s krumpirima, a koji ga je u digitalnom dobu pretvorio u svjetski fenomen s milijunima pratitelja. Njegov recept za uspjeh nije ležao samo u krumpiru, već u POV (point-of-view) kameri. Snimajući svaki korak pripreme iz vlastite perspektive, Spudman je publici ponudio potpunu transparentnost, autentičnost i osjećaj povezanosti, stvarajući tako zajednicu, a ne samo klijentelu.

image

Ben Newman

Privatna Arhiva

Taj val popularnosti zapljusnuo je i Hrvatsku, a na njemu je najvještije zaplovio 37-godišnji Zagrepčanin Hrvoje Drahotusky. Njegov Spud Bud postao je apsolutni hit. No, kao što to često biva kada netko postigne uspjeh s naizgled jednostavnom idejom, javila se i doza skepticizma.

Priča o Spud Budu nije započela preko noći. Kao kuhar po struci, Hrvoje je tražio način da obogati zagrebačku street food scenu, za koju je smatrao da joj nedostaje noviteta. Prva iskra ideje upalila se tijekom posjeta Istanbulu, gdje je vidio lokalni specijalitet "kumpir". Ipak, ključni trenutak dogodio se dok je pratio britanskog TikTokera i kuhara, Spudmana. Gledajući kako Ben od jednostavnog jela stvara globalni pokret, Hrvoje je prepoznao proizvod koji u Hrvatskoj nitko nije nudio tako i shvatio da je to ono što želi raditi.

image
Privatna Arhiva

Međutim, put od ideje do realizacije bio je popločan mukotrpnim istraživanjem. Najveći izazov bio je pronaći savršenu sortu krumpira. U Hrvatskoj postoji više od 150 sorti (dvadesetak ih se najviše sadi), a Hrvojev tim je, u potrazi za idealnim spudom, testirao njih tridesetak. Cilj je bio pronaći krumpir koji je iznutra mekan i prozračan. Nakon gotovo tri mjeseca potrage, uspostavili su suradnju s domaćim OPG-om iz Međimurja. Oni za Spud Bud sada uzgajaju posebno kalibrirane krumpire, od kojih svaki teži između 320 i 400 grama, osiguravajući tako dosljednost i kvalitetu.

S gotovim konceptom, Spud Bud se prvi put predstavio na zagrebačkom PLACe Marketu i momentalno postao senzacija. Svakog petka stvarale su se nevjerojatne gužve, a redovi su se protezali desecima metara. U jednoj večeri prodavali su između 350 i 400 kilograma krumpira.

image
Privatna Arhiva

Najveći izazov bio je pronaći savršenu sortu krumpira. U Hrvatskoj postoji više od 150 sorti (dvadesetak ih se najviše sadi), a Hrvojev tim je, u potrazi za idealnim spudom, testirao njih tridesetak.

Ono što je Hrvoja izdvojilo nije samo proizvod, već i način komunikacije. Koristeći Ray-Ban Meta naočale s ugrađenom kamerom, snimao je cijeli proces pripreme i interakciju s kupcima, pitajući svakoga za dopuštenje. U početku mu, priznaje, nije bilo lako. Izlazak pred kameru donio je osjećaj nelagode i ranjivosti, no s vremenom je shvatio da ljudi cijene upravo tu iskrenost. Njegova filozofija je jednostavna: za razliku od restorana gdje je kuhinja skrivena, ovdje gost vidi svaki korak i zato ima drugačiji, potpuniji doživljaj. Upravo je tim transparentnim pristupom stvorio zajednicu vjernih kupaca. Kao znak zahvalnosti, Hrvoje je uveo i lijepu tradiciju: svakog dana prva i posljednja osoba u redu dobivaju svoju narudžbu besplatno.

image
Privatna Arhiva

Na poneke komentare da je riječ o "krumpiru za 10 eura", Hrvojev brat Tomislav, ključna logistička podrška, strpljivo objašnjava složenost procesa. Put jednog krumpira počinje na polju u Međimurju, gdje se vadi, kalibrira, pere i pakira za Zagreb. Tamo ga Hrvojev tim preuzima, ručno mota svaki pojedini komad u foliju i peče. U međuvremenu, priprema nadjeva kreće u 5:30 ujutro. Dok stigne na stol, objašnjava Tomislav, krumpir prođe kroz desetak ruku, što ga čini puno više od "samo krumpira".

Samo jelo je slojevita gastronomska priča. Nakon pečenja, krumpir se otvara, a njegova se unutrašnjost gnječi i pretvara u kremastu bazu sa soli, paprom, maslacem i izdašnom mješavinom bijelog i žutog cheddar sira. Na tu primamljivu podlogu zatim dolaze sočni i bogati nadjevi: BBQ pulled pork, domaća verzija klasika chilli con carne, pulled chicken u umaku na bazi majoneze, meda i senfa, te cheese & beans s Heinzovim grahom. Svaka porcija je ozbiljan obrok koji teži gotovo pola kilograma, a cijene se kreću od 8 do 10 eura.

image
Privatna Arhiva
image
Privatna Arhiva

SPUDMAN U ZAGREBU

Iako su ga u početku pogađali, doduše rijetki, negativni komentari i optužbe da samo "kopira Spudmana", Hrvoje na to gleda drugačije, ističući da je Spudman njegova inspiracija, a ne predložak za kopiranje. Njegova upornost dovela ga je do samog uzora. Svakodnevno se javljao na Spudmanovim TikTok prijenosima, sve dok nije dobio njegov broj mobitela. Uskoro je s bratom otputovao u Veliku Britaniju, gdje mu je Spudman pružio priliku koju rijetki dobiju - da cijeli dan radi s njim u njegovoj prikolici. Vrhunac posjeta dogodio se tijekom ručka s Benovom obitelji, kada je Hrvoje pozvao Spudmana da bude počasni gost na otvorenju njegovog lokala, a on je, na opće oduševljenje, pristao.

image
Privatna Arhiva

Tako će 8. rujna, na otvorenju lokala Spud Bud u centru Zagreba, gostovati sam Spudman, njegov sin ("Lil Spud") i kolega Mr. Spud. To će biti prvi put da Spudman kao gost sudjeluje na otvorenju nekog lokala u Europi. Plan je da nakon otvorenja ostanu nekoliko dana i upoznaju se s hrvatskom gastronomijom, što će biti ogromna promocija za cijelu Hrvatsku.

Nakon vrtoglavog uspjeha na Dolcu i nekoliko budućih ljetnih gostovanja, otvorenje stalnog lokala bio je logičan, premda i zastrašujuć korak. Hrvoje i njegov tim namjeravaju otvoriti vrata lokala od pedesetak kvadrata, a iako točnu lokaciju još ne otkrivaju, ekskluzivno su nam rekli da je smještena u strogom centru grada i vidljiva s Ilice. Unutra će biti visoka sjedeća mjesta, a planiraju i terasu u prometnoj Bogovićevoj ulici.

image
Privatna Arhiva

Iako su ga u početku pogađali, doduše rijetki, negativni komentari i optužbe da samo "kopira Spudmana", Hrvoje na to gleda drugačije, ističući da je Spudman njegova inspiracija, a ne predložak za kopiranje.

Potpuno su svjesni da je vođenje stalnog lokala, sa svakodnevnim radnim vremenom od jutra do večeri, znatno zahtjevnije od tjednog festivalskog nastupa. Ipak, vrlo su optimistični. Vjeruju da ih je iskustvo s PLACe Marketa, koje je često bilo na rubu kaosa, najbolje pripremilo za novi izazov. Tamo su, kako kažu, prošli vatreno krštenje, naučili su kako se nositi s gotovo nepodnošljivim gužvama, pritiskom stotina gladnih gostiju i kompleksnom logistikom koja uključuje pripremu od pola šest ujutro, transport, cjelovečernji rad i noćno čišćenje. To iskustvo im je dalo samopouzdanje da mogu izaći na kraj s velikim brojem narudžbi i zadržati kvalitetu, što smatraju ključnim za uspjeh lokala. Naučili su kako funkcionirati kao tim pod najvećim pritiskom, što im daje vjeru da su spremni za svakodnevni rad.

image
Privatna Arhiva

Novi prostor, osim provjerene ponude, uvest će i tjedne specijale i deserte. A kao ekskluzivnu vijest, potvrdili su nam da se Spud Bud ove zime vraća na Advent, i to na popularno Fuliranje. Unatoč brojnim upitima za franšizu, odlučno ostaju pri svome.

"Ne planiramo nikakvo franšiziranje jer nam je kvaliteta iznad kvantitete", nekoliko su puta naglasili, čime su jasno dali do znanja da žele zadržati potpunu kontrolu nad proizvodom kako bi osigurali beskompromisnu kvalitetu koja ih je i proslavila.

Priča o Spud Budu moderna je lekcija o tome kako se potraga za kvalitetom i pametno korištenje modernih alata mogu spojiti i od naizgled jednostavne ideje stvoriti poslovni fenomen. Njihov put, od noćnog motanja stotina kilograma krumpira u foliju do skorog gošćenja svjetske zvijezde, zorno pokazuje da se danas, uz dobru ideju, ogroman trud i autentičan pristup društvenim mrežama, može izgraditi brend koji ljudi vole i podržavaju.

image
Privatna Arhiva

Njihov uspjeh istovremeno inspirira i nudi konačan odgovor svima koji su ikad sumnjičavo primijetili "pa to je samo krumpir". Dokazuje da je za stvaranje fenomena koji privlači tisuće ljudi potrebno mnogo više od jednostavnog sastojka; potrebna je vizija, predanost i iskrena veza sa zajednicom. Jedno je sigurno - s otvorenjem lokala i dolaskom Spudmana, zagrebački Spud Bud tek započinje svoje najuzbudljivije poglavlje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 12:07