DIVNA PRIČA PIVOVARE MEDVEDGRAD

NAJBOLJI CROWDUNDING: "Frendovi su mislili da doma imamo nepresušan izvor piva!"

    AUTOR:
    • Petra Plivelić

  • OBJAVLJENO:
  • 14.12.2017. u 13:24

Zagreb, 121217.
Pivovara Medvedgrad.
Braca Naukovic na crowdplatformi Founderbeam skupili su novce za gradnju nove pivovare.
Na fotografiji: braca Ivan, Nikola, Petar i Luka.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / CROPIX

Jeste li znali da se jedna od omiljenih domaćih pivovara, Pivovara Medvedgrad, trebala zvati Četiri dečka? Simbolično, jer upravo četvorica mladića iz obitelji Nauković stoje iza zanimljive obiteljske poslovne priče. Oni su braća Ivan, Nikola, Petar i Luka, a otkako znaju za sebe žive u svijetu pivarstva. I na sreću, svi vole pivo. Kažu, svi su uključeni u obiteljski biznis jer, kažu, ne žele da ode u povijest.

- Samo im ja kvarim spiku o četiri evanđelista u svijetu piva - odmah dobacuje 33-godišnji Nikola, dok nam Ivan objašnjava da su piva trebala nositi “kartaška” imena kao što su Herc, Pik, As i Bela da je ime pivovare ostalo Četiri dečka.

- Ipak, odlučeno je da se u nazivu pivovare poštuje stara bavarska tradicija da se pivovara nazove po najbližem postojećem srednjovjekovnom gradu. Kod nas je to Medvedgrad i odatle cijela priča o legendama i mitovima - otkrio nam je najstariji brat u pivarskoj obitelji Nauković, 35-godišnji Ivan, glavna osoba za marketing Pivovare Medvedgrad koja se kroz dva desetljeća uz zagrebačke legende i domaće craft pivo uvukla u srca svima onima koji znaju cijeniti kvalitetno pivo i još bolju atmosferu.

Zagreb, 121217.
Pivovara Medvedgrad.
Braca Naukovic na crowdplatformi Founderbeam skupili su novce za gradnju nove pivovare.
Na fotografiji: braca Ivan, Nikola, Petar i Luka.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / CROPIX
 

Međutim, 2012. dolazi do booma craft pivovara, a istodobno se konzumerska scena prebacila s industrijskih piva na craft piva posebne recepture. Više se ne naručuje piva pa koja god dođe, dobra je! Danas se više nego ikada pazi što se pije pa Medvedgrad nudi ponešto za svakoga. Zlatni medvjed, Crna kraljica, Grička vještica, Fakin, Baltazar... sve su to imena njihovih poznatih brendova piva, kojih je ukupno 23. Nakon sve veće potražnje i nakon dva proširenja Pivovare na rubu zapadnog dijela grada u posljednje tri godine, Pivovara Medvedgrad predstavila je projekt otvaranja nove, velike i moderne pivovare na novoj lokaciji u Zagrebu, nedaleko od sadašnje, a investicije za novu pivovaru prikupljaju putem estonske platforme za prikupljanje kapitala i trgovanje udjelima Funderbeam. Crowdfunding kampanja u samo nekoliko dana od pokretanja pretvorila se u najveću crowdfunding kampanju u Hrvata, ali i najveću europsku kampanju na Funder beamu.

Nakon samo tri dana od lansiranja 165 online investitora prikupilo je više od 700.000 eura. Planirano je da kampanja traje dva tjedna i ciljani iznos je milijun eura, a već je sada, tjedan dana nakon pokretanja kampanje, prikupljen gotovo cijeli ciljani iznos. Naime, oko 227 investitora iz 22 zemlje već je prikupilo više od 930.000 eura.

- Investicije su na Funderbeam pristigle iz Belgije, Njemačke, Italije, Danske, Velike Britanije, Estonije, ali i iz udaljenijih dijelova svijeta poput Vijetnama, Japana, Koreje, Brazila i Armenije - nabraja Ivan, dodajući da su svi zaposlenici Pivovare, njih 37, također postali investitori. - Nova pivovara bit će kapaciteta 25.000 HL, imat će varionicu za kuhanje piva od 6000 litara, prikupljeni novac investirat će se u novu punilicu za boce od 5000 boca na sat, a svi procesi biti će kompjutorski vođeni - rekao nam je Petar, treći brat, 32-godišnji stručnjak s FER-a, koji zna sve tehničke stvari i procese vezane uz pivovaru, znanje koje polako preuzima od svojeg oca Ive, koji je glavni za poslove pivovare, dok je mama Ljerka glavna za posao s pivnicama. Kaže da će na novoj lokaciji postojati i dodatna mogućnost širenja do 50.000 HL.

Zagreb, 121217.
Pivovara Medvedgrad.
Braca Naukovic na crowdplatformi Founderbeam skupili su novce za gradnju nove pivovare.
Na fotografiji: braca Ivan, Nikola, Petar i Luka.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / CROPIX
 

Banka hmelja

- A imat ćemo i banku hmelja - dodaje Nikola, koji je u tvrtki zadužen za nabavu sirovina za proizvodnju, među kojima je slad iz Austrije i hmelj iz Amerike. Kaže da će u velikoj komori biti pohranjene različite vrste hmelja, kojih ima na tisuće. - Njih će potom glavni pivar Božidar Kostanjčar miješati u recepture novih vrsta piva koje osmišljava - otkrio je Nikola. - On nekoliko dana smišlja i razvija recepturu, a potom svi testiramo novo pivo pa smišljamo ime i vizual. Svi daju prijedloge, mama je osmislila Gričku vješticu, Petar Crnog Jacka, Nikola Fakina Ipu, a evo ja radim na rođendanskom pivu radnog naziva “23” koje ćemo predstaviti 22. prosinca, na rođendan pivovare - rekao je Ivan te dodaje da u donošenju velikih odluka sudjeluje cijela obitelj.

Početak priče o prosperitetnom obiteljskom biznisu, dugom više od dva desetljeća, seže u 1994. kada se na uglu Savske i Vukovarske otvara mini pivovara i pivnica u Zagrebu.

 

- Mi drugi slabo pohvatamo što se točno dogodilo kada Petar kaže da se strgala glava punilice, znamo samo da se nešto strgalo, a on zna kako sve izgleda i za što služi - dodaje najmlađi brat, 28-godišnji Luka, koji je zadužen za prodaju i komunikaciju s krajnjim korisnicima. Medvedgrad danas ima pivovaru, tri pivnice, u Ilici, Tkalčićevoj i Samoborskoj, te craft bar u Vukovarskoj, a konzumenti su šaroliki.

Zagreb, 121217.
Pivovara Medvedgrad.
Braca Naukovic na crowdplatformi Founderbeam skupili su novce za gradnju nove pivovare.
Na fotografiji: braca Ivan, Nikola, Petar i Luka.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / CROPIX
 

- Zbilja je zabavno vidjeti kada su u jednom kutku pivnice mladi studenti, a u drugom dvije bakice koje točno znaju koje pivo piju - ističe Luka, koji nam je otkrio da su sva braća bila najveće face u školi kada su se slavili rođendani ili organizirali partyji jer su oni uvijek bili oni koji su nabavljali pivo, bilo iz točionika ili u gajbama.

Kaže da su svi njegovi prijatelji bili uvjereni da kod kuće ima nepresušan izvor piva iz pivovare, spojen direktno ide u točionik. Budući da otac radije voli popiti vino nego pivo, ljubav prema pivu momcima je prvi otkrio djed Pero, koji je obavezno svaki dan natašte pio jedno pivo.

- Danas smo svi na neki način u biznisu, čak i naši najmlađi po mirisu prepoznaju hmelj spram ostalih žitarica i rado prstićima kupe pjenu iz čaša - rekao je Ivan, dodajući da se ove subote od 11 do 13 sati spremaju na tradicionalno božićno dijeljenje piva po gradu, kada podijele 1000 litara piva

Izdvajamo

Iz drugih medija