StoryEditor
SVJETSKI RESTORANI

Obavezno nošenje maski, mjerenje temperature i zapošljavanje specijalista za dezinfekciju

Poznati chefovi otkrili kako se korona kriza odrazila na poslovanje najpoznatijih fine dining restorana na svijetu
Kobarid, 190620.
Hisa Franko, restoran kuharice Ane Ros dobio je dvije Michelinove zvijezdice.
 Marko Miscevic/Cropix

Da će koronavirus uzrokovati brojne probleme na područjima različitih djelatnosti jasno je postalo kada je diljem svijeta najavljena karantena i velik broj poduzetnika bio je prisiljen na neodređeno vrijeme naprosto stati sa svojim djelatnostima. Posebno velike štete uzrokovane pandemijom još uvijek snose ugostitelji. Zatvaranje pa ponovno otvaranje lokala, koje je sa sobom donijelo i velike financijske izdatke, smanjenje količine posla i brojni drugi izazovi potresli su kako one male, tako i velike ugostitelje koji svoje priče grade već dugi niz godina. Ništa bolje nisu prošli niti fine dining restorani koji će se, bez gostiju i adekvatnih financijskih primanja, u skorije vrijeme teško vratiti u poziciju u kojoj su bili prije pandemije koronavirusa.

Kako situaciju vide neki od najcjenjenijih chefova na svijetu ispitao je portal Travel and Leisure. Otkrili su tako kako se u restoranu Central u Peruu izmijenilo radno vrijeme, što goste navikle na kasne večere pomalo zbunjuje, a zbog obaveznog razmaka koristi se tek 50% kapaciteta cijelog restorana. Tamošnji chef Virgilio Martinez rekao je kako je situacija prilično neobična te kako nikada nisu radili na takav način, no kako su u ponudu uveli i nove načine uživanja u hrani poput, primjerice, skraćene varijante večere za goste koji u restoranu ne žele provesti više od dva sata.

Chef Mauro Colagreco iz francuska Mirazura, trenutno najboljeg restorana u svijetu prema popisu The World's 50 Best Restaurants 2019. godine, rekao je kako je, kada su u lipnju napokon otvorili restoran, primio broj rezervacija kojima je popunio sve stolove u restoranu do studenog, a zanimljivo je dodati i kako su sve rezervacije pristigle još za vrijeme karantene.

"Nismo to očekivali, ali primili smo stvarno puno rezervacija. Malo nas brine situacija oko drugog vala pandemije u Europi", rekao je chef Colagreco pa dodao kako su u samom restoranu poduzeli sve preporučene mjere opreza, no pobrinuli su se i da iste ne utječu na samo iskustvo uživanja u njihovoj hrani. Dodao je i kako mu je cijela situacija dala prostora da postane još kreativniji, da na drugačiji način predstavi svoj Lunar meni, specifičan po odabiru namirnica iz restoranskog biodinamičkog vrta, jela na kojem sada izmjenjuje svaka dva do tri dana, a isti prate čak i uniforme restoranskog osoblja. Chef je otkrio i kako je u skladu s promjenama uveo i dezinfekcijska sredstva u kojima kombinira različite začine, cvijeće i začinsko bilje, a koji su također usklađeni s ponudom jela pojedinog dana. Posebno nam se svidjela činjenica da se, u skladu s promjenama, u prvom slijedu u Mirazuru sada uživa u stilu piknika, u vrtu samog restorana.

image
Restoran Mirazur
Mirazur Facebook

U Australiji situacija pak još uvijek nije toliko opuštena. Chefica restorana Fred's, Danielle Alvarez, za Travel and Leisure portal rekla je kako smatra da će maske uskoro biti obavezne i za samim stolom te kako su, uz dobro educirano osoblje, u Fred's uveli specijalista za dezinfekciju čiji je posao čišćenje svih površina u restoranu prije i nakon dolaska svakog gosta. Da je u Australiji situacija prilično ozbiljna, dokaz je i činjenica da gosti, prema uredbama tamošnje vlade, u restoranu obavezno ostavljaju popis mjesta na kojima su se kretali prije dolaska.

"Za sada se još uvijek trudimo i dajemo sve od sebe, no smanji li se dodatno broj rezervacija, bit će jako teško održati situaciju pod kontrolom, a sam restoran otvorenim", rekla je chefica Danielle Alvarez.

image
Restoran Fred's
Fred‘s Facebook

Vicky Lau, chefica restorana Tate Dining Room u Hong Kongu, koji se trenutno nosi s trećim valom pandemije, za Travel and Leisure portal rekla je pak kako smatra da će se iz cijele situacije vratiti jači nego ikad te kako je pandemija njoj i osoblju njezinog restorana dala mogućnost da budu inovativniji. Objasnila je kako se gostima pri dolasku u Tate Dining Room mjeri temperatura te su obavezni nositi maske kroz cijelo iskustvo uživanja u hrani u Dining Roomu, skidaju ih samo kada hrana stiže za njihov stol, a potom ih vraćaju kada tanjur isprazne. Stolovi i stolice parom se dezinficiraju odmah po odlasku gostiju iz restorana, no smatra kako su gosti sve to prihvatili prilično dobro i osjećaju se sigurno kada znaju da je u pitanju toliko visoka razina opreza. Također, dodala je, u ponudu su uveli Gastronomy Gourmet Boxeve koji se zainteresiranima mogu dostaviti na kućnu adresu, no iako njezin restoran počiva na spoju francuske i kineske kuhinje, iz ponude su ipak izuzeli neke od namirnica koje u normalnim okolnostima dopremaju avionom iz Francuske i Japana. Umjesto toga, fokusirali su se na lokalne namirnice i to je nešto što bi, objasnila je chefica Vicky Lau, voljela zadržati u ponudi i kada cijela stvar s koronavirusom završi.

image
Restoran Tate Dining Room
Tate Dining Room Facebook


Komentar na situaciju za portal Travel i Leisure dala je i Ana Roš iz slovenske Hiše Franko. Iako je Slovenija imala svega 2000 slučajeva zaraze korona virusom, u njezinom se restoranu u Kobaridu također pridržavaju nekih od ključnih mjera opreza. Tako gosti maske skidaju tek kada su smješteni za svoj stol, a iste se koriste i pri obilasku njihovog vinskog podruma. Chefica smatra kako se ljudi osjećaju sigurnije i kada vide da osoblje u svakom trenutku na licu drži masku.

"U nekim trenucima nošenje maske za goste zna biti neugodno, neki mjere opreza ne shvaćaju dovoljno ozbiljno, no mi ih se držimo bez obzira na sve. Mislim da su ljudi sretni što opet mogu izaći na ručak ili večeru i uživati u hrani i izvan vlastitog doma", rekla je chefica Ana Roš.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. rujan 2020 14:24