HRVATSKI DIZAJN

Pogledajte sjajne radove poput dizajnerskih slastica,prijenosne solane i maslinovog ulja za djecu

Dostupna je za pregled vitualna izložba najboljih radova dizajnera u organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva.
Izlozba hrvatskog dizajna
 Izlozba Hrvatskog Dizajna

Hrvatsko dizajnersko društvo već tradicionalno izložbu organizira najboljih radova dizajnera u protekle dvije godine otvara u Muzeju za umjetnost i obrt o čemu piše Patricia Kiš za Jutarnji list. Međutim, kako je MUO stradao u potresu, ove su godine izložbu priredili online na predviđeni datum, i od sinoć se može pogledati na web stranici.

Ukupno je prijavljeno 497 radova, od kojih je Selekcijska komisija odabrala 294, od toga 247 profesionalnih i 47 studentskih radova. To je dosad, od prvog izdanja izložbe 1999., najobimnija selekcija u sklopu ovog bijenalnog projekta. Najbolji radovi predstavit će se na Izložbi u studenom u MUO.

"Hrvatska kakvom je predstavlja izložba 19/20 još uvijek je zemlja 'bezbrižnih pozdrava' - šarmantnih kreativnih inicijativa i živahne institucionalne kulture, sofisticiranih hotela i ugostiteljske ponude za šmekere", opisuje izložbu Željko Serdarević, dizajner i jedan od članova žirija.

U nastavku donosimo zanimljive radove koji su nas se dojmili, a usko su povezani s gastronomijom.

Slastice s dizajnerskim potpisom
Le Kolač, Robert Hromalić, Paula Šantić, Marko Hrastovec

Le Kolač prva je boutique slastičarnica u Hrvatskoj čiji se rad temelji na simbiozi izrade slastica i dizajna s ciljem podizanja svijesti o vrhunskom slastičarstvu te pomicanja granica u slobodi oblikovanja i prezentaciji proizvoda. Sam proces pripreme hrane, u ovom slučaju oblikovanja kolača, ne razlikuje se znatno od onog dizajnerskog. Svaki element pomno je osmišljen, od ideje do realizacije i prezentacije. Kolač kao proizvod objedinjuje širok spektar aktivnosti koje su uključene u njegovo oblikovanje.

image
Izlozba Hrvatskog Dizajna

Vizualni identitet otočkog epicentra gastronomije
Boškinac/Lana Cavar, Marino Krstačić Furić, Ana Tomić

Paški Boškinac prepoznat je po vrhunskom vinu, fine dining kuhinji s Michellinovom * i 11 soba sa pogledom na vinograd.Identitetom smo željeli smo izbjeći generičnost i sugerirati ležeran luksuz, koji obilježava Boškinac. Inspirirali su se radom rukama, čiji nedostatak savršenosti ga čini jedinstvenim. Identitet se bazira na odnosu ilustracija i logotipa.Ilustracije u akvarelu i olovci, na apstraktan način predstavljaju elemente Paga: kamen, sol, more, vjetar, vino, masline, sunce i ovce.Postojeća viktorijanska tipografija u logotipu provučena je kroz “vernakularni filter”.Signalizacija je ručno gravirana u mjedi bez tipografskog predloška.

image
Doris Fatur


Kutija za tartufe od hrasta starog više od četiri i pol tisuće godina
Ambalaža za svježe tartufe/Octopus Ink, Pietro & Pietro

Kutija koja služi za prijenos i čuvanje najvrednijih tartufa napravljena je od fosilnog hrasta starog 4600 godina. Taj je hrast izvađen iz naplavnih područja Kupe i Save. Kutija ima i svoju simboliku. Ona predstavlja stilizirano deblo hrasta, a njezin vanjski plašt konfiguraciju hrastove kore. Kako objašnjavaju autori ovog rada, hrast natkriljuje ozemlje u kojem se najčešće razvija i pronalazi tartuf i zato su odabrali baš ovo drvo. Otvaranje kutije, tako su zamislili, treba predstavljati ritual, "poput svečanosti i trenutka pronalaska tartufa".

image
Hren Dejan
image
Izlozba Hrvatskog Dizajna

Prvo maslinovo ulje namijenjeno djeci
Brachia Kids, Design Bureau Izvorka Jurić

Brachia KIDS je prvo hrvatsko maslinovo ulje namijenjeno djeci, i to onoj vrtićkog i osnovnoškolskog uzrasta. Ulje je iz ekološkog uzgoja s Brača. Uloga je dizajna ove ambalaže da privuče i zabavi dijete, istodobno da ga pouči o zdravim aspektima korištenja maslinovog ulja. Osnova su zabavne ilustracije likova maslina, listova masline i bojica koji međusobno komuniciraju putem pisanih poruka na ambalaži. Tijelo staklene bočice djelomično je obučeno u kutiju koja sa crnim vrhom bočice tvori oblik bojice, a unutar koje je doista i smješteno šest bojica. Prilikom rastvaranja kutije otkriva se zabavna bojanka s ilustracijama drveta i listova maslina te raznih zadataka za djecu.

image
Maja Danica Pečanić
image
Maja Danica Pečanić


Obiteljski portret ucrtan u vino
Vislander, Bruketa&Žinić&Grey

Priča o autohtonoj hrvatskoj sorti plavac mali s otoka Visa govori o teškim vremenima II. svjetskoga rata kad su otočani s britanskim vojnicima razmjenjivali plavac za hranu. U izolaciji, Višani su imali ograničene resurse, a Britanci čeznuli za mirnodopskim užicima. Zato su nona Frona i dida Jure trampili plavac za suhi vojni obrok. Činjenica da se sve odvijalo u viškim brdima inspirirala je naziv vina Vislander, kao i dizajn etiketa u estetici topografskih karata. Lica na etiketama ilustrirana su na temelju starih obiteljskih fotografija/photography proizvođača vina, čiji su preci sudjelovali u ovoj pobjedničkoj razmjeni.

Uspomene u gastronomskom denevniku putovanja
Grand Park Rovinj, Bruketa&Žinić&Grey

Nenametljiv, taktilan identitet, oblikovan kao dnevnik putovanja, kreiran od skica i bilješki gostiju. Umjesto još jednog ekrana, bilježnica i polaroid fotoaparat čekaju u svakoj sobi. S bilježnicom koja stane u džep, ovaj vas hotel šalje da istražite Rovinj, izgubite se i pronađite se u njemu – jer to je ovih dana ultimativni luksuz. Pažljivo vođeni van hotela i izloženi manje poznatim lokalnim pričama, gosti sukreiraju identitet čuvanjem vlastitih uspomena u dnevniku putovanja. Mala bilježnica postaje središnja točka interakcije u prostoru i vremenu. U njoj identitet mjesta postaje osoban i uvijek nanovo kreiran.

image
Izlozba Hrvatskog Dizajna


Brašno za mlade potrošače
Farina Speciale brašna, Studio Size

Proizvođač brašna u ovoj se liniji bazira na mlađim potrošačima, onima koji, kako navode, vole eksperimentirati u kuhinji. Naime, riječ je o drugačijim vrstama brašna, npr. zobenima ili heljdinima. Analizirajući tržište došli su do zaključka da većina ambalaža ima fotografije ili ilustracije doslovnih motiva kao što su kruh i žito, te da su zatrpani grafičkim elementima. Baziraju se na kvalitetnoj tipografiji i na boji te kontrastu.

Maslinovo ulje koje inspirira snijeg
NAI 3.3/ Bruketa&Žinić&Grey

NAI 3.3 maslinovo ulje proizvodi se na Dugom otoku. Tajna je među ostalim u snijegu: prema stoljetnim mjerenjima, Dugi otok ima u prosjeku 3,3 snježna dana godišnje i tada masline daju bolji urod. Ova je činjenica inspirirala brend i dizajn NAI 3.3 maslinovog ulja. Ime NAI dolazi od staroslavenske riječi za snijeg.

Etikete za pivo s popisom sastojaka
Brewer’s Concoction – Zmajska pivovara/ Šesnić&Turković

Ovaj rad potpisuju Šesnić&Turković, a koautorica je Iva Sindik. Sami obrazlažu nastanak rada: "Ideja eksperimentalne serije piva je da njihovi majstori pivari skuhaju male količine neobičnih piva te da se ona jednokratno ponude publici. Seriju smo dizajnirali kao istrgnute papiriće iz notesa pivara na koje su si napisali sastojke i karakteristike tog 'batch-a'."

Prijenosna solana 

SAL⊥ - Leskovar studio

SAL⊥ je posebno dizajnirana posuda koja funkcionira kao prijenosna solana za proizvodnju malih količina prirodne morske soli. Inspirirana je održivim procesom proizvodnje koji se na Mediteranu nije mijenjao tisućljećima. SAL⊥ otkriva tajnu proizvodnje soli, od nastanka kristala do berbe. Nastala sol bere se na autentičan način, koristeći alat u obliku slova T koji podsjeća na tradicionalne drvene alate berača soli na Mediteranu. U sklopu projekta SAL⊥ studio mapira autentične okuse Mediterana, dodajući koncentriranu morsku vodu (salamuru) iz raznih tradicionalnih mediteranskih solana u svoju kolekciju.

image
Izlozba Hrvatskog Dizajna
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2020 16:12