S POSLA NA TRŽNICU

Svakog sunčanog petka ovog proljeća na Dolac i Pazar stižu naši poznati chefovi i restorani

 Franko Kelam
Od idućeg tjedna u Splitu započinje PlacE market, projekt u sklopu kojeg će se na tržnicama nuditi hrana poznatih chefova i restorana

U zagrebačkom restoranu Bistro Apetit by Marin Rendić predstavljen je novi projekt koji će se posebno svidjeti gurmanima i obožavateljima ljubljanske Otprte kuhne i drugih, sličnih gastronomskih događaja. Naime, PlacE market, nacionalni projekt turističke revitalizacije tržnica, na zagrebački Dolac i splitski Pazar donosi sasvim novi koncept uživanja u zalogajima poznatih chefova i restorana pa će tako zainteresirani već od idućeg petka, 14. travnja, sve do kraja svibnja, na Pazaru moći kušati jela chefova Hrvoja Zirojevića, Pere Savanovića i Ivana Pažanina te restorana kao što su Pinku, Šug, Artičok, Kinoteka i Bookeria, u sklopu koje će slastice nuditi i slastičarka Ivana Čuljak.

image
@place.market.cro Instagram

Od 2. lipnja projekt seli u Zagreb i kreće na tržnici Dolac gdje će, pak, kuhati poznata imena kao što su Marin Rendić (Bistro Apetit by Marin Rendić), Mario Mihelj (El Toro) Igor Gudac (Broom 44), Matija Bregeš (Baltazar), Vesna Miletić (Tač), a hranu će nuditi i Lari i Penati, Ficlek, hotel Esplanade i drugi. Sve to početak je jedne nove priče već uigrane ekipe ispred koje stoji Sarah Josipović, jedna od organizatorica različitih domaćih gastro festivala, od kojih je najpoznatiji svakako Food Film Festival.

"Na ovom projektu radili smo 7 godina i, iako to zvuči pomalo dramatično, ovo zbilja nije bilo lako ostvariti. Ništa ne bi bilo moguće bez susretljivosti naših institucija, dobre volje i puno rada. Svi znamo da su tržnice trbuh, ali i, kako ja volim reći, srce grada, mjesto od kojeg počinje cijelo gastro iskustvo, i kod kuće i u restoranima. Mislim da je konačno vrijeme da i njih pretvorimo u nešto više od mjesta gdje se samo nabavljaju namirnice i ljudima pružimo još jedan način da upoznaju grad i mjesto na kojem se nalaze, ovaj puta kroz fantastičnu hranu", rekla je Sarah Josipović.

image
Franko Kelam

U Splitu, dakle, festival kreće već idućeg petka, bit će otvoren od 14 sati do ponoći, a nakon toga, početkom lipnja, seli u Zagreb gdje će biti otvoren od 18 sati do ponoći, kao svojevrsno mjesto za opuštanje i druženje nakon posla. U Zagrebu će festival trajati do 14. srpnja, a ideja je da se sve nastavi s jesenskim izdanjem i nekoliko petaka tijekom rujna u Zagrebu i listopada u Splitu.

Nudit će se street food jela, a ugostitelji će se dijelom fokusirati na tradicijsku hranu kao što su, primjerice, pašticada, različita jela na žlicu i štrukli. Osim toga, nudit će se i jela od svježe ribe, slasna porchetta te drugi specijaliteti po kojima su pojedini restorani poznati. Jela će se pripremati na samim klupama na kojima se tijekom dana prodaju voće i povrće, a kako je naglasila Josipović, neće se fokusirati na klasičnu festivalsku hranu kao što su burgeri i hot dog. Chefovi i restorani imat će jedno do dva jela kojima će se prezentirati.

image
@place.market.cro Instagram

Kako je rekla Sarah Josipović, nudit će se manji i cjenovno pristupačni zalogaji, a u sklopu samog PlacE Marketa nalazit će se i dio za konzumaciju hrane te će svakog petka okupljene zabavljati i odabrani glazbenici.

"Ovo je jedna hibridna godina kada se malo selimo, ali nadamo se da će se iduće godine moći održavati oba festivala u isto vrijeme, samo na različite dane u tjednu. U planu nam je i pokretanje ove priče u drugim gradovima kao što su Pula, Osijek, Rijeka, Varaždin, Zadar i Šibenik, možda i gostovanja jednom tjedno. Ali polako, tek krećemo i nadamo se da će sve biti kako smo zacrtali već ove godine. Kako ja to vidim, ovo je nekakav spoj festivala kao što su Quart Ilica i Weekend Media Festival s klasičnom, svima dragom tražnicom. Želja nam je stvoriti mjesto gdje će svakog petka biti najbolja ekipa, gdje znate da ćete sresti drage ljude, ali i da u pitanju nije neko pretenciozno događanje, ulični je đir i najvažnije, ovo će biti ono jedno mjesto gdje znate da ćete se dobro najesti."

Na kraju, Josipović je naglasila, projekt je nastao u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, Tržnicama Zagreb, Parkovima i nasadima Split, uz potporu Turističke zajednice Grada Zagreba, Turističke zajednice Grada Splita. Više informacija možete potražiti na službenoj stranici.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. svibanj 2024 05:42