CHEFOVSKA POSLA

Vid Nikolić ostvario suradnju s najboljom prodavaonicom ribe u zemlji i sad u ponudi imaju sushi

 Vid Nikolić
Delikatesna prodavaonica ribe Fisherija otvorila je novu ekspozituru gdje će raditi sushi ponajbolji sushi majstori u zemlji

U Maksimiru je otvorena još jedna delikatesna riblja prodavaonica brenda Fisherija i to na dvije etaže. Proizvodnja će se odvijati u donjem dijelu dok će gornja etaža biti prodajni prostor. Suradnja s chefom Vidom Nikolićem traje već nekoliko mjeseci koji je ujedno i postavio koncept njihovog sushi take outa. Za pripremu sushija zaduženi su doista vješti sushi majstori koji su već poznati u gastronomskim krugovima, a radi se o glavnom sushi majstoru Fabianu Šaravanji koji radi uz chefa Nikolića još od Binimota (sushi lanca koji je stvoren 2014. godine koji je još u ono vrijeme imao dostavu, ali radio i cateringe), zatim splitskoj Kinoteci te zadarskom Maguru. Uz njega radit će sushi majstor Martin Kralj koji je radio u Takenoku, učio od iznimnog Marija Starmana (cijenjenog chefa kojeg nazivaju još i ocem hrvatskog sushija budući da je sudjelovao u postavljanju prve lokacije Takenoka u zagrebačkom Kaptol Centru), a zatim i u Timeu.

image
Marko Miščević
image
Vid Nikolić
image
Darko Tomas/Cropix

"Za početak ćemo ponuditi 12 vrsta bento boxeva, vrlo klasičnih, a ponudu ćemo proširivati. Sva riba je iz Fisherije, kozice su jadranske, a tuna Pelagosova." otkrio nam je chef Vid Nikolić.

image
Marko Miščević

Podsjetimo da je plavoperajna tuna Pelagos net farme u prvih pet godina poslovanja bila većinom rezervirana za izvoz na strano tržište, a kvaliteta ove namirnice doista je iznimna. U planu je raditi sushi nekoliko puta u danu kako bi osigurali uvijek svježu ponudu. Kao što sushi fanatici dobro znaju, riža je izuzetno bitna, a oni koriste Nishiki brend koja se dobro ponaša kod dužeg stajanja, ima dugo zrno i dobru punoću, a radi se o kvaliteti riže koja spada u srednju višu kategoriju. 

image
Vid Nikolić

Cijene će se kretati između 60 i 140 kuna ovisno o veličini boxeva, a od nestandardnih rolica u ponudi imaju kombinacije s confitiranom patkom i hoisin umakom, satay piletinom i umakom od kikirikija te crvene curry paste, kao i vege varijante s edamame humusom i dimljenim tofuom. Narudžbe možete pokupiti sami ili naručiti preko dostavnih servisa poput Glova, Pauze i Wolta. 

image
Vid Nikolić
image
Vid Nikolić

Podsjetimo da se Fisherija za sad nalazi na dvije lokacije u Zagrebu i to u Pakoštanskoj ulici te od danas na Maksimiru. Sushi se za sada može kupiti samo u Maksimirsku. Za one koji nisu upoznati s Fisherijinim konceptom radi se više delikatesnom shopu nego klasičnoj ribarnici. Ondje možete kupiti očišćenu ribu koja nije toliko prisutna u ribarnicama i na tržnicama. U tom kontekstu govorimo o filetiranoj ribi, očišćenim kozicama i škampima, očišćenom repu grdobine i slično. Nude proizvode smrznute na naprednim i sofisticiranim brodovima, tehnologijom koja omogućava smrzavanje namirnica u svega 20 minuta, bez formiranja kristala leda koji inače razbijaju strukturu proizvoda. Tako mogu osigurati da njihova ponuda bude aktualna tijekom cijele godine. Namirnica koja se smrzava na ovaj način do potrošača će doći svježija nego da se tek ulovljena prevozi iz Splita ili Dubrovnika.

Inače, razlikujemo dvije temeljne tehnologije zamrzavanja ribe, ''sea frozen'' i ''land frozen''. Prva označava postupak zamrzavanja izravno na brodu, pri čemu riba odmah nakon ulova prolazi kroz tunel za smrzavanje, a tako smrznuta riba je pod puno većim nadzorom te samim time i zdravstveno ispravnija. Riječ je o tehnologiji koja je u Hrvatskoj teško zamisliva, a brodovi specijalizirani za ovakav ribolov stoje više od 200 milijuna eura. Druga podrazumijeva situaciju u kojoj ribarski brod plovi nekoliko dana te se po dolasku na kopno roba zamrzava istom metodom.

image
Darko Tomas/Cropix

Ideja Fisherije ne počiva samo na prodaji, već i na želji da se krajnji potrošači educiraju te da se potrošnja ribe po stanovniku u Hrvatskoj poveća:

- Talijani konzumiraju tri puta više ribe po stanovniku od Hrvata, a u Italiji je ponuda ribe i morskih plodova upravo bazirana na konceptima poput ovog. Ljudi nerijetko imaju averziju prema čišćenju i pripremi ribe, odgađaju sam čin kupnje ribe. Mi tu odluku donosimo za njih, nudimo im namirnicu spremnu za obradu odmah, u nadi da će ribu, baš poput Japanaca, jesti šest puta na tjedan – zaključio je vlasnik Ivan Bosnić. 

image
Darko Tomas/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. veljača 2021 22:42