DOBRA IDEJA?

Vlasnik restorana zabranio gostima da koriste mobitel nakon što je hrana poslužena, evo i zašto

 Recep-bg/Getty Images
"Kada su sva mjesta popunjena, a ja vidim ljude za stolovima koji jedu i bulje u svoje mobitele, kažem im da prestanu to raditi"

Već smo u nekoliko navrata naišli na izjave stranih i domaćih chefova koji govore kako bi zabrana mobitela u restoranima bila prilično dobra stvar. David Chang, primjerice, u svom podcastu The Dave Chang Show često spominje upravo to, a nekoliko je restorana u Americi i svijetu s vremenom čak i uvelo različite pogodnosti za one koji mobitel ne koriste za vrijeme uživanja u jelu. Iako je danas, kada su društvene mreže moćnije nego ikad, mnogima prilično teško zamisliti uživanje u hrani bez da je prethodno fotografiraju, vlasniku restorana Debu-chan u Tokiju mobiteli su toliko zasmetali da je u vrijeme najveće gužve u restoranu korištenje istih jednostavno zabranio. Riječ je o ramen restoranu u kojem vrijedi nepisano pravilo - pojedi brzo i napusti restoran, ali brojni gosti, čini se, ne doživljaju ga ozbiljno.

Sve je počelo kada je Kota Kai, vlasnik spomenutog restorana, krenuo promatrati goste i mjeriti koliko im dugo treba da uopće počnu jesti svoj ramen, da bi otkrio da oni koji čekaju najdulje, to rade upravo zato što su ometeni videima koji se vrte na njihovim mobilnim uređajima. Kota je potom ovog ožujka uveo zabranu korištenja mobitela u vrijeme kada u restoranu ima najviše ljudi. Njegov je potez odmah postao prilično vruća tema na društvenim mrežama u Japanu, piše CNN.

"Jednom, kada je u restoran bio pun ljudi, primijetili smo da postoji gost koji nije počeo jesti svoj ramen čak četiri minute nakon što mu je poslužen", rekao je, a zatim objasnio kako je razlog bio upravo video u koji se gost zadubio i s kojeg nije mogao skinuti pogled.

Kota Kai je zabranu objasnio i činjenicom da se u njegovom restoranu poslužuje ramen s rezancima koji su široki samo jedan milimetar i kada dulje stoje u toplom temeljcu, tekstura se mijenja. Vodeći se tom logikom, zaključio je kako, nakon što jelo na stolu netaknuto stoji četiri minute, ono više ne može biti ukusno kao što je bilo onog trenutka kada je posluženo.

Još jedan od razloga za uvođenje zabrane bili su i redovi koji se u vrijeme ručka stvaraju kod ulaza u njegov restoran. Naime, iako restoran ima 33 sjedećih mjesta, u to vrijeme uvijek barem 10-ak ljudi čeka na svoj stol.

"Kada su sva mjesta popunjena, a ja vidim ljude za stolovima koji jedu i bulje u svoje mobitele, kažem im da prestanu to raditi", objasnio je i dodao kako u restoranu nije postavio nikakav znak zabrane već svakog gosta jednostavno i pristojno pojedinačno moli da prestane koristiti mobitel.

Kako smo naglasili na početku teksta, a tako piše i CNN, zabrane ili upozorenja ovog tipa nisu velika novost. Naime, još 2017. godine, čak je i McDonald‘s u Singapuru lansirao kampanju pod nazivom "Phone off. Fun on." u sklopu koje su u poslovnice stavili posebne ormariće u koje su gosti zatim mogli spremiti svoje pametne telefone kako ne bi bili ometeni kada jedu. Poanta kampanje tada je bila posvetiti više pažnje onima s kojima uživate u obroku, posebice djeci.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. ožujak 2024 04:54