Bez obzira na to jeste li dizajner interijera ili vlasnik kuće s misijom stvaranja idealnog prostora, svi dijelimo jednu želju kada je riječ o dizajnu – da naši domovi budu osobni i reprezentativni za naše ukuse i stil. Iako je važno da vaš prostor bude jedinstven, vrijedi razmisliti i o tome što privlači druge te koje značajke kupci često izbjegavaju – osobito ako u skoroj budućnosti planirate prodaju.
Postoje određeni stilovi uređenja koji mogu povećati vrijednost doma, ali i oni koji mogu odbiti potencijalne kupce. Ključ je pronaći ravnotežu između stvaranja prostora koji vam je osoban i izbjegavanja trajnih promjena koje bi mogle ograničiti njegovu tržišnu privlačnost.
Bilo da se radi o arhitektonskoj niši ili smjeloj paleti boja, stručnjaci za nekretnine otkrivaju šest dizajnerskih odluka koje bi bilo pametno izbjeći ako planirate prodati dom u sljedećih pet godina.
1. Previše specifično za određeno desetljeće
Iako je važno poštovati stil kuće i njeno arhitektonsko razdoblje (na primjer, pretvaranje kuće u tradicionalnom stilu u remek-djelo sredine 20. stoljeća može djelovati neprirodno), poželjno je izbjeći pretjerivanje s temom ako želite da vaš dom privuče širu publiku. Naravno, treba imati razumijevanja za starost doma, ali bez doslovnog prenaglašavanja.
Ashley Brennan, viša potpredsjednica za komunikacije u tvrtki Brown Harris Stevens, kaže:
“Najveća dizajnerska pogreška koju sam vidjela u posljednjih 15 godina rada s nekretninama je kada se prodavatelji previše vežu za svoj stil i ne popuštaju kada je riječ o raščišćavanju, minimaliziranju ili prebojavanju. Kada uređenje doma u potpunosti utjelovljuje neko desetljeće (npr. ultra-neonske osamdesete), prostor postaje vremenska kapsula. Kupci moraju moći zamisliti sebe u tom prostoru, što znači da ego i osobne preferencije moraju ustuknuti kako bi se posao realizirao.”
Malo boje sasvim je u redu – zapravo, ona je neizostavan dio svakog kvalitetnog interijera – no previše živosti može otežati kupcima da sagledaju sam prostor. Odabir palete za cijeli dom može djelovati kao velika obveza, pa je mudro odlučiti se za toplije, neutralne tonove koji s vremenom neće izgubiti na privlačnosti.
Rebecca Hidalgo, izvršna direktorica agencije Integrity All Stars Realty u Arizoni, objašnjava:
“Dobar princip pri prodaji je dizajnirati dom tako da se sviđa što većem broju ljudi. Izbjegavajte jake i kontroverzne boje – nema crvenih kuhinja ni žutih kupaonica. Nema ružičastih fasada. Takve boje lako odbijaju potencijalne kupce i smanjuju konkurenciju. Kupci neće htjeti ulagati dodatni novac u prebojavanje.”
Preporučuje korištenje neutralnih tonova poput bijele, sive, crne, bež i smeđe. “Ako se odlučite za odvažne boje, nadate se da će kupac dijeliti vaš ukus – ali budimo realni, nitko ne voli vaš dizajn toliko kao vi.”
Najbolje neutralne nijanse iz paleta marki poput Farrow & Ball ili Sherwin-Williams zadržat će privlačnost godinama.
2. Neobične sobe koje nedostaje funkcionalnosti
Iako svi volimo kuće s karakterom (primjerice, s dekorativnim stropovima i drvenim panelima), nišna arhitektonska rješenja često ne nailaze na odobravanje kupaca – posebno kada se radi o sobama s atipičnim rasporedima.
Leon Fisher iz Zook Cabinsa ističe: “Jedna od čestih pogrešaka su arhitektonski elementi poput uvučenih dnevnih soba, kutaka za razgovor ili tematskih završnih obrada. Možda djeluju kreativno, ali rijetko postanu dugotrajni trend. Vidio sam predivne kuće koje nisu uspjele na tržištu jer raspored nije odgovarao potrebama većine ljudi.”
Sergio Aguinaga, vlasnik tvrtke Michigan Houses For Cash, dodaje: “Super-prilagođeni elementi poput kamenih zidova ili uvučenih prostora rijetko tko želi zadržati. Kupci odmah počinju računati koliko će ih koštati uklanjanje. Jednom sam vodio kupca kroz dom s crvenim kuhinjskim ormarićima i ogledalima od poda do stropa – nisu ni prošli predvorje.”
Preporučuje minimalistički, ali topli pristup – svježe boje, dobra rasvjeta i detalji koji prostoru daju karakter, ali ne djeluju previše osobno ili ekscentrično.
3. Previše klinički, izložbeni domovi
Premda kupci ne žele pretjeranu dominaciju boja, jednako ih odbijaju i sterilni, bezlični prostori.
Tami Pardee, osnivačica Pardee Properties, kaže: “Jedna od najvećih pogrešaka je igranje na sigurno. Ljudi okreče sve u bijelo, zamijene okvire prozora crnima i misle da je to neutralno i poželjno. Ali ono što ostane je hladan, zaboravljiv prostor. Kupci pamte toplinu – pamte dušu doma.”
Dodaje: “Uvijek savjetujem: ne lišavajte dom duše kako biste privukli imaginarnog kupca. Živite u njemu, volite ga, dizajnirajte srcem. Ta energija, radost i osobnost čine prostor poželjnim.”
Naravno, kad dođe vrijeme prodaje, boje će se možda osvježiti i prostor depersonalizirati – ali svakodnevni život ne treba biti podređen budućem oglasu.
4. Glasne tapete
Iako trendovi tapeta dolaze i prolaze, izražajni uzorci često izazivaju negativne reakcije – jer svi znaju da je skidanje tapeta dugotrajan i naporan posao.
Eli Pasternak iz Liberty House Buying Group kaže: “Tapete s upečatljivim uzorcima brže odbijaju kupce od bilo čega drugog. Njihovo uklanjanje može koštati tisuće, a nitko ne želi dodatan projekt.”
Prisjeća se klijentice čija je kuća s cvjetnim tapetama u blagovaonici stajala na tržištu četiri mjeseca – dok ih nisu prebojili.
Danielle Burgess iz Harry Norman Realtors dodaje: “Iako dizajnerski popularne, tapete često ne nailaze na širu prihvaćenost. Kupci ih vide kao dodatni trošak i gubitak vremena. To im povećava popis zadataka i smanjuje interes.”
5. Predimenzionirani namještaj
Iako će vlasnici najčešće preseliti svoj namještaj, način na koji je prostor trenutno opremljen značajno utječe na dojam koji ostavlja na kupce. Veliki, glomazni komadi mogu učiniti prostor manjim nego što jest.
Niall Robinson iz Paramount Propertiesa objašnjava: “Velika kutna garnitura može izgledati sjajno u prostranoj dnevnoj sobi, ali u manjem prostoru djeluje preteško i guši sobu. Kupci često nemaju mašte da zamisle drugačiji raspored.”
Za male prostore predlaže više manjih, individualnih komada koji prostoru daju osobnost i funkcionalnost bez zagušenja – poput antikne stolice u hodniku ili kompaktne fotelje u dnevnom boravku.
Ako planirate preuređenje, a znate da se u tom domu nećete dugo zadržati, svakako razmislite o izbjegavanju ovih dizajnerskih pogrešaka. I kad dođe vrijeme prodaje – obavezno potražite stručne savjete za uređenje doma kako biste maksimalno povećali njegovu tržišnu privlačnost.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....