Prodaja kuće često se doživljava kao proces koji zahtijeva beskonačne popravke, renovacije i ulaganja, odnosno potrošnju određenog budžeta prije no što uopće završi na stanicama oglasnika ili agencija. No, prema pisanju portala The Spruce, mnoge od tih radnji zapravo su nepotrebne i mogu prodavatelju donijeti više troška nego koristi.
Stručnjaci za nekretnine ističu kako su renovacije kuhinja i kupaonica, zamjena podova ili kupnja novih kućanskih uređaja potezi koji rijetko vraćaju uloženi novac. “Mnogi kupci radije sami naprave promjene po vlastitom ukusu, a često ne dobijete natrag ono što ste uložili”, rekao je agent Taylor Lucyk za portal The Spruce.
Isti izvor navodi i da nema potrebe bojati baš svaki zid, osim ako je riječ o izrazito neobičnim bojama, te podsjeća da procjenu vrijednosti nekretnine uvijek plaća kupac, a ne prodavatelj. Umjesto velikih i skupih zahvata, stručnjaci savjetuju fokus na ono što se stvarno isplati, a među ključnim radnjama tu su temeljito pospremanje, uklanjanje osobnih predmeta i neutralizaciju prostora.
Svježa boja na strateškim mjestima, uredno dvorište i atraktivan ulaz mogu učiniti čuda. “Najvažniji prvi dojam stvara okućnica i ulaz. Kupci žele osjetiti da je prostor spreman za njih, a ne da ih čeka gomila posla" naglašava se u savjetima objavljenim na The Spruceu.
Takvi savjeti postaju još važniji kada se uzme u obzir trenutačno stanje tržišta. Prema analizi MarketWatcha, broj nekretnina na tržištu u Sjedinjenim Državama najveći je još od pandemije, dok prodaja traje sve dulje, odnosno dinamika usporava budući da su cijene sve veće, a kupci sve oprezniji.
To znači da kupci imaju više izbora, a prodavatelji moraju biti realniji u svojim očekivanjima. “Prodavatelji dobivaju dozu realnosti” piše MarketWatch, dodajući kako sporiji tempo prodaje i veća ponuda tjeraju vlasnike kuća da odustanu od previsokih cijena i da se usredotoče na ono što stvarno čini nekretninu privlačnom.
Mali, ali snažni: ovi komadi namještaja mogu promijeniti cijeli vaš stan, pogledajte kako
Drugim riječima, luksuzne renovacije možda neće povećati vrijednost doma, ali realno određena cijena i dobra prezentacija sigurno hoće. To potvrđuje i praksa, kuće koje su uredno očišćene, dobro fotografirane i prezentirane često brže pronađu kupca, dok one s pretjeranim ulaganjima rijetko uspiju postići veću cijenu od tržišne.
Uspjeh u prodaji kuće, zaključuju stručnjaci na ovim portalima, ne leži u nepotrebnim ulaganjima, nego u pametnim potezima. Za prodavatelje to znači prihvatiti tržišnu realnost, fokusirati se na male, ali učinkovite zahvate koji ne iziskuju velike troškove i surađivati s agentom koji poznaje lokalno tržište.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....