GDJE UŠTEDJETI

Ovo je šest stvari koje uopće ne trebate raditi prije prodaje kuće (a svi misle da morate)

 JAM PRESS/GERWIG MAKELAARDIJ/GERWIG REAL ESTATE/MEGA/THE MEGA AGENCY/PROFIMEDIA/JAM PRESS/GERWIG MAKELAARDIJ/GERWIG REAL ESTATE/MEGA/THE MEGA AGENCY/PROFIMEDIA
Stručnjaci otkrivaju kako male prilagodbe i realna cijena mogu biti ključ uspjeha na tržištu nekretnina.
Stručnjaci otkrivaju kako male prilagodbe i realna cijena mogu biti ključ uspjeha na tržištu nekretnina.

Prodaja kuće često se doživljava kao proces koji zahtijeva beskonačne popravke, renovacije i ulaganja, odnosno potrošnju određenog budžeta prije no što uopće završi na stanicama oglasnika ili agencija. No, prema pisanju portala The Spruce, mnoge od tih radnji zapravo su nepotrebne i mogu prodavatelju donijeti više troška nego koristi.

Stručnjaci za nekretnine ističu kako su renovacije kuhinja i kupaonica, zamjena podova ili kupnja novih kućanskih uređaja potezi koji rijetko vraćaju uloženi novac. “Mnogi kupci radije sami naprave promjene po vlastitom ukusu, a često ne dobijete natrag ono što ste uložili”, rekao je agent Taylor Lucyk za portal The Spruce.

image

Kupci žele osjetiti da je prostor spreman za njih, a ne da ih čeka gomila posla

ISMAGILOV/GETTY IMAGES

Stiže nam jesen, a s njom i novi trendovi u uređenju doma: Evo koji će stilovi, boje i materijali obilježiti nadolazeću sezonu

Isti izvor navodi i da nema potrebe bojati baš svaki zid, osim ako je riječ o izrazito neobičnim bojama, te podsjeća da procjenu vrijednosti nekretnine uvijek plaća kupac, a ne prodavatelj. Umjesto velikih i skupih zahvata, stručnjaci savjetuju fokus na ono što se stvarno isplati, a među ključnim radnjama tu su temeljito pospremanje, uklanjanje osobnih predmeta i neutralizaciju prostora.

image
/SHUTTERSTOCK

Svježa boja na strateškim mjestima, uredno dvorište i atraktivan ulaz mogu učiniti čuda. “Najvažniji prvi dojam stvara okućnica i ulaz. Kupci žele osjetiti da je prostor spreman za njih, a ne da ih čeka gomila posla" naglašava se u savjetima objavljenim na The Spruceu.

6 stvari koje nije potrebno raditi

Renoviranje kuhinje ili kupaonice

kupci radije sami rade preinake po svom ukusu, a uloženi novac se rijetko vraća.

Zamjena podova

Većina kupaca želi sama odabrati podne obloge nakon useljenja, pa je dovoljno čišćenje ili tepih.

Bojanje svih zidova

Prebojavanje svih prostorija je nepotrebno osim ako su boje zaista ekstremne.

Kupnja novih kućanskih uređaja

Ako su postojeći čisti, funkcionalni i usklađeni, dovoljno je prilagoditi cijenu ili ponuditi kredit.

Plaćanje procjene vrijednosti

To je trošak kupca, dok prodavatelj može dobiti besplatnu analizu tržišta od agenta.

Odgađanje oglašavanja kuće

Ne treba čekati novu kupnju; ranije oglašavanje može čak ojačati vašu ponudu.

Takvi savjeti postaju još važniji kada se uzme u obzir trenutačno stanje tržišta. Prema analizi MarketWatcha, broj nekretnina na tržištu u Sjedinjenim Državama najveći je još od pandemije, dok prodaja traje sve dulje, odnosno dinamika usporava budući da su cijene sve veće, a kupci sve oprezniji.

image
/SHUTTERSTOCK

To znači da kupci imaju više izbora, a prodavatelji moraju biti realniji u svojim očekivanjima. “Prodavatelji dobivaju dozu realnosti” piše MarketWatch, dodajući kako sporiji tempo prodaje i veća ponuda tjeraju vlasnike kuća da odustanu od previsokih cijena i da se usredotoče na ono što stvarno čini nekretninu privlačnom.

Mali, ali snažni: ovi komadi namještaja mogu promijeniti cijeli vaš stan, pogledajte kako

Drugim riječima, luksuzne renovacije možda neće povećati vrijednost doma, ali realno određena cijena i dobra prezentacija sigurno hoće. To potvrđuje i praksa, kuće koje su uredno očišćene, dobro fotografirane i prezentirane često brže pronađu kupca, dok one s pretjeranim ulaganjima rijetko uspiju postići veću cijenu od tržišne.

image

Nema potrebe bojati baš svaki zid, osim ako je riječ o izrazito neobičnim bojama

/SHUTTERSTOCK

Uspjeh u prodaji kuće, zaključuju stručnjaci na ovim portalima, ne leži u nepotrebnim ulaganjima, nego u pametnim potezima. Za prodavatelje to znači prihvatiti tržišnu realnost, fokusirati se na male, ali učinkovite zahvate koji ne iziskuju velike troškove i surađivati s agentom koji poznaje lokalno tržište.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 00:29