U gradu na Dravi posjetili smo poslovne prostore Digital Innovation Centera (DICE) koji izgledaju baš ‘kao mjesto na kojem želiš raditi’. Za osmišljavanje interijera bila je zadužena poznata hrvatska agencija Brigada, koja je taj zahtjevan posao odradila za nepuna tri mjeseca.
Osijek je grad koji odiše poviješću, ali istovremeno sve snažnije otvara vrata suvremenosti. Taj se kontrast najjasnije može doživjeti na adresi Kardinala A. Stepinca 13. Između Promenade i Europske avenije, gdje se spajaju gradski ritam i šetališna smirenost, stoji secesijska zgrada iz 1923. godine koja je kulturno dobro koje već stotinu godina svjedoči mijenama vremena.
Upravo ovdje, na 480 četvornih metara na četiri etaže i u prostranom dvorištu površine 410 kvadrata, smjestio se novi ured Digital Innovation Centera (DICE). Na prvi pogled jasna je kontradikcija: IT tvrtka okrenuta budućnosti u stoljetnoj zgradi. No čim zakoračite u prostor, jasno je da je riječ o skladnom spoju, svojevrsnom Tech Nouveau identitetu koji spaja ono najbolje iz oba svijeta.
Fleksibilni uredski prostor poznatih brendova u Zagrebu. S uzbudljivim detaljima
Priprema projekta počela je još u vrijeme rekonstrukcijske obnove zgrade. Tim DICE-a na čelu s voditeljicom projekta Ines Mandurić pratio je radove, planirao i skicirao. Uređenje je trajalo nepuna tri mjeseca, ali rezultat izgleda kao da se stvarao godinama – svaki je detalj promišljen, svaka linija ima svrhu.
Za osmišljavanje interijera odabran je zagrebački studio Brigada, a projekt je vodila arhitektica Virna Šonje Kuljiš. Oni su u Osijeku odlučili reinterpretirati duh secesije, ne kopiranjem njezinih ornamenata, već njihovom transformacijom u suvremeni dizajnerski jezik.
- Naš cilj bio je poštovati kontekst lokacije i povijesnu arhitekturu, a istovremeno stvoriti suvremen radni prostor s elementima opuštenosti i igre – naglasili su u Brigadi.
Najbolji hrvatski ured: Žiri je odlučio. Pobjednik je ovaj zagrebački ured, i to s razlogom
Rezultat je prostor koji zaposlenike vodi kroz ritam kontrasta, od zakrivljenih linija i repetitivnih uzoraka na akustičnim panelima do minimalističkih digitalnih ekrana koji ih u trenutku vraćaju u sadašnjost.
Za razliku od tipičnih korporativnih ureda, DICE je svjesno izbjegao koncept otvorenog prostora. Umjesto beskrajnih redova stolova, njihovi su prostori raspoređeni u manje urede za pojedine timove, što stvara osjećaj bliskosti i pripadnosti. Svaki tim ima svoje utočište, a opet, cijeli ured funkcionira kao jedinstveno povezana cjelina.
Silent room još je jedan zanimljiv prostor, iako vizualno otvoren, zvučno je izoliran i pretvoren u maleni “raj” neophodan za koncentraciju, miran rad, videopozive ili “brainstorming” u tišini. Na svakom katu smještene su kuhinje i caffe kutci, koji su prirodno postali središta komunikacije.
- Bilo nam je izuzetno važno da ured gradimo za ljude, a ne samo za tvrtku kao entitet. Zaposlenike smo uključili kroz ankete, razgovore i svakodnevnu komunikaciju. Njihove ideje utkane su u prostor, iako smo htjeli da rezultat ostane iznenađenje – otkrio je Željko Brdarić, CEO DICE-a.
Podrum je zona za opuštanje i igru, nazvana “Roll the DICE”. Tu su smješteni PlayStation, stolovi za društvene igre, a prostor se vikendom pretvara u mjesto okupljanja. Rad i život u DICE-u ne prestaju točno u sekundu s krajem radnog vremena, oni se isprepliću, stvarajući zajedništvo koje je jednako vrijedno kao i produktivnost.
Velik dio namještaja izrađen je u suradnji s lokalnim proizvođačima. Time je prostor dobio ne samo unikatnost, već i svojevrsni pečat zajednice. Svaki stol, polica ili ormar osmišljeni su za specifične potrebe tima, što prostoru daje osjećaj autentičnosti.
- Tako smo podržali domaću proizvodnju, ali i osigurali kvalitetu i fleksibilnost. Posebnu pažnju posvetili smo ergonomiji i prilagodljivosti, svi su stolovi podesivi, a uredi opremljeni kvalitetnim stolcima. Želimo da se ljudi osjećaju ugodno i zdravo u prostoru u kojem provode radni dio dana – rekla je Ines.
Neki komadi, poput masivnog konferencijskog stola ili direktorskog radnog stola, stigli su iz uvoza zbog specifičnih zahtjeva, ali su se savršeno uklopili u cjelinu. Rezultat je interijer koji kombinira lokalnu tradiciju i globalne standarde.
U DICE-u održivost nije bila naknadna misao, već jedan od glavnih kriterija. Zato su, na primjer, odabrani trajni materijali, energetski učinkovita rasvjeta sa senzorima i ugljično neutralni akustični paneli – elementi koji su u ovom interijeru ujedno i prijatelji budućnosti.
Zaposlenici koriste višekratne boce i šalice, otpad se razdvaja, a upotreba papira svedena je na minimum. Lokacija u središtu grada omogućuje dolazak biciklom ili javnim prijevozom, čime se dodatno smanjuje ekološki otisak.
Početkom godine DICE je prošao rebranding, a plava, koja je ostala osnovna boja identiteta, dobila je novu nijansu – DICE blue. To je svjetlija, prozračnija nijansa koja unosi optimizam i svježinu, a u interijeru se kombinira sa sivim i neutralnim tonovima te stvara ravnotežu između topline i profesionalnosti.
- Najljepše je bilo vidjeti da su ljudi ured odmah doživjeli kao svoj prostor. Spontano su počeli koristiti različite zone i već prvi dan osjećali su se kao doma. Cilj nije bio samo stvoriti lijep interijer, nego prostor u kojem se ljudi osjećaju motivirano i povezano – naglasio je Željko Brdarić koji je, baš kao i čitav tim, oduševljen novim prostorima, inovativnim detaljima koji im oplemenjuju radnu svakodnevicu, ali i jasnim naglaskom na povijesnu stilsku odrednicu zgrade.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....