Ljeto još nije gotovo, barem ne u zapadnom dijelu Zagreba, gdje jedan izlog i dalje priziva bezbrižne dane odmora i slavi ljepotu ženskog tijela. Iza ostakljene plohe smjestio se salon Beauty Store, koji posljednjih dvije i pol godine posluje u prizemlju hotela Admiral na Vrbanima, a prolaznike i klijente izlog oduševljava atraktivnim, sezonski dekoriranim instalacijama, ali i dizajnerski uređenim interijerom koji odudara od klasičnih salona ljepote.
Vlasnica Antonia Bule po struci je odgojiteljica predškolske djece, ali ju je život odveo u drugom smjeru. Još tijekom studija, prije nekih 17 godina, počela se baviti manikurom i njegom noktiju, a kasnije je uz posao u dječjem vrtiću slobodno vrijeme provodila s klijentima. Kad je rodila prvo dijete, shvatila je da u tadašnjem stanu nema dovoljno mjesta za sav potreban pribor te da mora donijeti odluku: odreći se hobija ili otvoriti salon. Odabrala je otići u poduzetničke vode, a u međuvremenu je sa suprugom Nikicom stvorila profitabilni biznis.
Početak, naravno, nije bio lagan. Prvi salon nalazio se na tržnici Jarun, gdje je njih četvero radilo u prostoru površine 17 četvornih metara. Osluškujući želje klijenata, Antonia je odlučila proširiti posao na frizerske usluge i masaže. Tako je među prvima uvela maderoterapiju, a kada joj se pridružio suprug Nikica, otvorile su se i druge mogućnosti: postali su zastupnici i distributeri poznatih brendova za Hrvatsku. U to vrijeme salon je već poslovao u Hotelu Admiral, ali u dva odvojena prostora. Potreba za većim prostorom s objedinjenim uslugama bila je očita, a zahvaljujući dobroj suradnji s najmodavcem prepušten im je prostor površine 98 kvadrata u prizemlju.
Današnji se salon nalazi na mjestu koje je nekada imalo sasvim drukčiju namjenu - bio je to sportski bar s kladionicom, a zahvaljujući zajedničkoj viziji Antonije i arhitektice Ivane Đerek iz RU studija transformiran je u svijetli, prozračni prostor koji odiše tihim, nenametljivim luksuzom.
Projekt je podrazumijevao veće građevinske zahvate.
- Zbog lokacije salona, koji pripada većem kompleksu, morali smo se prilagoditi pozicijama centralne rasvjete, organizaciji sustava ventilacije, pozicijama osigurača i sanitarnih čvorova. Bilo je potrebno prilagoditi sve željeno prateći i takav tip uvjeta. Unatoč tomu, izvedeni su svi grubi, građevinski radovi te je osmišljena potpuna tlocrtna reorganizacija s obzirom na novu namjenu prostora. Mijenjali smo pozicije svih instalacija u glavnom prostoru, podne i zidne obloge, a rasvjetu smo isplanirali tako da zadovolji sve tehničke uvjete, ali i da bude strateški postavljena na pažljivo odabranim mikrolokacijama kako bi stvorila intimne, ambijentalne kutke - opisuje arhitektica.
Prostor je zamišljen kao otvoren prostor s nekoliko zona koje se stapaju jedna u drugu: od ulaza i recepcije, preko čekaonice s tribinom i radnih jedinica do vizualno zaklonjenih tretmanskih kabina u kojima se, uz ostalo, nude i tretmani Manuela Shala, koje je Antonia prva uvela na naše prostore.
Posebna pažnja posvećena je kaskadnoj tribini u čekaonici - neobičnom, ali efektom arhitektonskom rješenju koje klijentima pruža drukčije iskustvo čekanja.
U rasporedu ključnu ulogu ima pult za manikuru, koji je Antonia zamislila kao središnju točku i mjesto početne interakcije, dok se oko njih smještaju ostale zone.
- Tako su djelatnici okrenuti prema ulazu, gdje dočekuju klijente koji su zaštićeni od pogleda, a istovremeno u središtu zbivanja, što govori o tome koliko nam je klijent bitan. S te točke klijenti mogu pratiti sve što se događa, kako se odražava higijena, kako djelatnici komuniciraju s drugim klijetima... Također, važno nam je bilo da se većina jedinica može rotirati kako bi se klijentima istodobno mogla omogućiti paralelna usluga, na primjer sušenje kose i njega noktiju, jer znamo da je vrijeme svima imperativ - kaže Antonia.
Cijeli prostor stilski povezuju korišteni materijali, a vizualno ih odvajaju komunikacijski kanali koji prolaze svakom zonom.
- Suptilnost ugodnog ambijenta i filozofija "čistog" pristupa postignuta je neutralnim koloritom sive i bež boje, uz dodatak uvijek toplog, drvenog dekora u punoj visini prostora. Ukomponirana je i zanimljiva zelena nijansa koja se proteže štukaturama složenim u ritmične kvadrate na odabranim zidovima. Kako se krećemo prostorom, prati nas spoj keramike, drvenog dekora, metala i ogledala u različitim obradama i formama - opisuje Ivana Đerek.
Dodaje da je pri opremanju cilj bio zadržati iskoristive elemente iz prijašnjih prostora te ih smisleno uklopiti u novu cjelinu. Time su definirani glavni materijal i boja koji su popratili sav namještaj izrađen po mjeri, a izvedbu cijelog projekta pratila je domaća tvrtka Balboa. Iskorištena su i ogledala iz nekadašnjeg frizerskog salona jer su se pokazala kao odlično funkcionalno rješenje. Određeni akcenti ciljano su unijeti, poput zanimljivog dekorativnog koncepta "moodboarda" nasuprot čekaonici, a riječ je o kompoziciji inspirativnih fotografija na akrilnom staklu.
Dok interijer odiše profinjenošću i mirnoćom, izlog salona ima potpuno drukčiju ulogu - on je pozivnica, manifest i mali hommage modnim i dizajnerskim ikonama prošlog stoljeća. Za njegovo uređenje zaslužne su Valerija Leto i Marijana Pogačić, kreativni dvojac koji se bavi dekoriranjem prostora i prigodnih događaja.
- S obzirom na to da sam strastvena ljubiteljica retro stila, pogotovo mode 50-ih i 60-ih, uvijek se trudim u dekoracijama donijeti dašak tog glamura - kaže Valerija.
Ovoga puta inspiracija je bila žena 60-ih godina koja odlazi na zasluženi godišnji odmor, ali pritom ne odustaje od svoje ženstvenosti i kreativnosti. Taj imaginarni lik prenesen je u ljetni izlog Beauty Storea kroz figuru, dekor i detalje koji evociraju duh vremena.
- Posebna želja vlasnice salona Antonije bila je da se kroz dekoraciju povežu i proizvodi za kosu koji se koriste u salonu. Zato su u aranžman ugrađeni elementi mediteranskog bilja, vinova loza, maslina, limun, eukaliptus i paprat, u kombinaciji s kozmetičkim preparatima - opisuje Valerija.
Rezultat je estetski dojmljiv, ali i interaktivan izlog jer se ti proizvodi mogu i kupiti na licu mjesta.
Ono što Beauty Store razlikuje od mnogih sličnih mjesta jest činjenica da ovdje ništa nije slučajno. Od arhitektonskog rješenja do dekoracije izloga, svaki je detalj osmišljen da naglasi ljepotu i osjećaj ugode, pa čak i mali toalet u koji nije bilo moguće previše intervenirati, a u kojemu klijente dočekuje simpatična poruka: "Nama si beauty queen i kada sjediš na WC-u".


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....