COOL MJESTO

U Osijeku smo pronašli dućan u kojem se životinje i vlasnici osjećaju kao doma

 Marko Mrkonjić i Dino Šaruga
Stara napuštena zgrada u Osijeku pretvorena je u atraktivan prostor, a za to su zaslužni ZETHO arhitekti
Stara napuštena zgrada u Osijeku pretvorena je u atraktivan prostor, a za to su zaslužni ZETHO arhitekti

Poznati lanac hrane za kućne ljubimce ZOOCITY doživio je potpunu transformaciju i "rebrending". Tim psihologa iz agencije Behave proveo je strateško repozicioniranje ZOOCITY-ja iz kojeg se javila potreba za novim vizualnim identitetom, a time i novim interijerom prostora tj. prostorno vizualnim doživljajem. Srž novog koncepta Behavea bila je učiniti brigu za ljubimce bezbrižnom. Za interijer i unikatni dizajn bio je zadužen tim iz arhitektonskog ureda ZETHO - zetho, a za grafički dizajn zaslužan je slovenski ured Visual Brain Gravity.

Za interijer poslovnica poznatog lanca hrane za kućne ljubimce, koji je doživio transformaciju i rebranding, zaslužni su arhitekti iz ureda ZETHO

image
Marko Mrkonjić i Dino Šaruga

Prvi rezultat

U procesu timskog rada između svih njih stvorila se fantastična energija čiji je prvi rezultat vidljiv u poslovnici u Osijeku koju vam danas predstavljamo. Nalazi se nedaleko od južnog ulaza u grad, a riječ je o staroj napuštenoj zgradi koja je pretvorena u atraktivan prostor. Prostor je formiran tako da je za svakog kupca vrlo lako, već s ulaza, uočiti odjeljak koji traži za svog ljubimca, bila to ribica ili mačka. Također, prostor je maksimalno funkcionalan, jednostavan, unificiran i najvažnije od svega - lako prepoznatljiv kao brend. ZOOCITY je prva trgovina za kućne ljubimce koja je uvela u svoj prodajni prostor pekarnicu u kojoj se na dnevnoj bazi peku kolačići za pse u tri vrste okusa.

image
Marko Mrkonjić i Dino Šaruga
image
Marko Mrkonjić i Dino Šaruga
image
Marko Mrkonjić i Dino Šaruga

Arhitekti iz ureda ZETHO na čelu s arhitektima Željkom Pavlinović i Dinom Šarugom pristupili su potpunom redizajnu interijera prodajnih prostora.

Eksperimenti

- Koncept se vezao na zadatak postavljen iz Behaveova tima: istaknuti kategorije prema ljubimcima i njihovim potrebama te grupirati proizvode tako da ih je lakše usporediti, smanjiti broj proizvoda i osmislili dućan s mnogo prostora između polica, kako bi ljudima bilo lakše zastati i razgledati. Uz to su se vezali dodatni zahtjevi investitora koji je želio ugodan, topao prostor, u koji će se svatko poželjeti ponovno vratiti - priča nam Željka Pavlinović i dodaje kako je prostor, iako velik gotovo 400 m2, vrlo jasan i koherentan.

image
Marko Mrkonjić i Dino Šaruga

Ugodan, topao i ležeran doživljaj postignut je upotrebom samo nekoliko materijala i boja: jelovih ploča za police i spuštene stropove, keramičkih podnih pločica koje izgledaju kao drveni namještaj te prirodnog linoleuma u zoni pekarnice i blagajni, koje su osmišljene kao da su iznikle iz poda

image
Marko Mrkonjić i Dino Šaruga

- Radi postizanja intimnije atmosfere, pojedine zone prekriva drveni spušteni strop, a cjelokupan dizajn je riješen sa svega par materijala. Troslojna jelova ploča upotrijebljena je za dijelove polica i same police, spuštene stropove i sitni mobilijar. Vidljivi presjek troslojne ploče skladno se uklopio u nizu detalja koji nisu imali potrebu za dodatnom obradom, već su se pokazali u svojoj izvornoj sirovosti i time pridonijeli ležernošću doživljaja interijera - nastavlja arhitektica i kaže kako su keramičke pločice na podu istog izgleda kao i drveni namještaj.

image
Marko Mrkonjić i Dino Šaruga
image
Marko Mrkonjić i Dino Šaruga

- Tu je i prirodni linoleum postavljen u zoni blagajni i pekarnice, a od njega su izrađeni i pultovi i podovi. Upotreba tamne boje pridonijela je kreiranju neutralnosti i intimnosti prostora koja u kombinaciji sa svijetlim, prirodnim drvetom pojačava efekt topline i tako nas povezuje s prirodom, a time i s našim kućnim ljubimcima - objašnjava Pavlinović.

image
Marko Mrkonjić i Dino Šaruga

Posebna pažnja posvećena je dizajnu blagajni koje su ergonomski maksimalno prilagođene korisniku kako bi lako smjestio košaru za kupnju, odložio osobne stvari na policu, kupio zadnju sitnicu i ubaci poklon za donaciju.

image
Marko Mrkonjić i Dino Šaruga

- U estetskom smislu blagajne su iznikle iz poda i s njim čine jednu cjelinu koja se ujedno utapa u pozadinu te tvori cjelinu unutar zone gdje kupac plaća i doživljava svoje zadnje iskustvo prije izlaska. U dućanu su primijenjeni eksperimentalni elementi kao što su oaze na policama, koje ističu novosti unutar dućana, a ujedno su i separatori grupa proizvoda, mirni, odvojeni dio akvaristike i kaveza za glodavce - rekla je Željka Pavlinović te zaključila kako sve ovo nebi bilo ostvareno bez vrijedne i predane podrške tima iz Unconditional doo koji upravlja maloprodajnim brendom Zoo City.

Sav namještaj izrađen je u tvrtci Sobočan koja je specijalizirana za izradu metalnih polica i ostalog drvenog namještaja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2025 13:51