Kultna zagrebačka lokacija i popularno okupljalište mladih (ali i svih generacija) - nekadašnji OTV dom, a potom Boogaloo - dobila je novi izgled. Tog posla prihvatila se, kako sama kaže, redovna posjetiteljica kluba - slikarica Jasmina Krajačić.
- Kako i sama volim izlaziti ovdje, izazov je bio veći, kao i želja da kroz svoj likovni izražaj dođem do najboljeg rješenja kako bi ovaj prostor dobio dizajnerski i unikatni pečat te se razlikovao od uobičajenih i standardiziranih interijera.
Bitno je naglasiti da je moje likovno stvaralaštvo tijekom proteklih 15 godina temeljeno na spajanju likovne umjetnosti i glazbe, koja mi služi kao inspiracija i potiče kreativnost. Stoga ovaj projekt prihvaćam kao izrazito inspirativan. Čak mogu reći da sam ovaj proces uređenja doživjela kao izložbu u javnom prostoru koji nije galerijski, a time i kao veliki pomak iz tradicionalnog predstavljanja vlastitog rada. Intencija mi je bila pronaći zajedničku poveznicu glazbenih žanrova koji su obilježili ovaj klub u proteklih nekoliko godina, s tendencijom da zadržim likovni rukopis po kojem sam prepoznatljiva na umjetničkoj sceni - ispričala nam je Jasmina i prisjetila se kako je sve krenulo.
Sve je počelo u lipnju prošle godine, po preporuci dugogodišnjeg Jasminina prijatelja i jednog od voditelja programa u ovom klubu, Tomija Edvarda Šege, poznatijeg i kao Tomi Phantasma, koji u Boogaloou radi već više od dvadeset godina.
PROČITAJTE JOŠ Novi broj magazina D&D u prodaji!
- Bila mi je čast dobiti ovakvu priliku: osmisliti jedan od trenutačno najatraktivnijih klubova u Hrvatskoj, ali i šire, klub koji kao Boogaloo ima tradiciju dugu više od dvadeset godina, a kao nekadašnji RANS Moše Pijade - tj. Moša - pedeset godina funkcioniranja kao koncertni i klupski prostor u kojem su nastupale stotine svjetskih eminentnih glazbenih imena.
Sam se prostor nalazi u sklopu Pučkog otvorenog učilišta na adresi Ulica grada Vukovara 68 u Zagrebu. Klub Boogaloo nastavio je tradiciju Moše i svakog tjedna ugošćuje eminentne svjetske glazbenike - electro DJ-e, koncerte domaćih i stranih rock, punk, metal i alternativnih grupa, tematske večeri poput 80s Partyja, buvljake, plesne i kazališne predstave, razne izložbe te dobrotvorne manifestacije. Jasno je bilo da novi izgled mora biti dobro promišljen, moderan, prigodan i atraktivan - ističe Jasmina Krajačić, koja je, uz sugestije jednog od vlasnika kluba, Anđelka Šipuša, i Tomija Phantasme, zajedno odabrala konačno rješenje nakon desetak predloženih simulacija.
U početnoj fazi krenula je, prisjeća se, sa simulacijama u multi koloritu, što se u daljnjoj razradi pokazalo neadekvatnim za ovaj prostor.
- Odabir boja bio je prvi korak, na temelju kojeg sam definirala geometrijske oblike, točnije znakove i simbole, koji su multipliciranjem i međusobnim prožimanjem stvorili dojam dinamičnih kompozicija, vrtloga i optičkih iluzija - sastavljenih od krugova i geometriziranih ploha u nijansama crvene, crne i sive.
POGLEDAJTE FOTOGRAFIJE KLUBA PRIJE PREUREĐENJA!
Kad govorim o znakovima i simbolima, ovdje su koncentrični krugovi dominirajući elementi - stilizirane gramofonske ploče, CD-i i zvučnici - odnosno simboli glazbe i atmosfere koja se stvara na glazbenim eventima. U kombinaciji s glazbom i klupskom rasvjetom, oni zajedno stvaraju poseban audiovizualni doživljaj.
Krug, kao jedan od savršenih geometrijskih oblika koji nema ni početak ni kraj, simbolizira beskraj i vječnost, kretanje i dinamiku - u kontrastu s paralelnim i okomitim geometrijskim elementima. Spektar crvenih i sivih nijansi nije odabran slučajno: razmišljajući o dnevnoj i večernjoj varijanti istog prostora, bilo je važno odabrati boje koje neće stvarati psihodeličan ugođaj, osobito u maloj dvorani gdje fokus treba biti na pozornicu, a ne na zidove.
Boogaloo ima veliku i malu dvoranu: manja se sastoji od prostora s kafićem koji radi i tijekom dana te dijela s pozornicom i plesnim podijem. Light show u večernjoj varijanti stvara potpuno drugačiji vizualni doživljaj cijelog prostora. Svjetlosni efekti, programirani da mijenjaju boje, istovremeno akcentiraju pojedine fragmente vizuala na zidovima i dočaravaju dojam da zidovi - tj. vizuali na njima - plešu.
Zid koji dijeli kafić i malu dvoranu oslikan je u sivim i crnim tonovima i osmišljen tako da ostavlja dojam razlomljenog prostora s asimetričnim, strogim plohama. Važno je istaknuti da su stolovi, šank, vrata prema velikoj dvorani i DJ pult uklopljeni u ambijent kao unikatni elementi - svaki posebno dizajniran - detaljno nam objašnjava.
Jasmina Krajačić rođena je u Zagrebu. Nakon završene Škole primijenjenih umjetnosti u Zagrebu upisala je Akademiju likovnih umjetnosti, također u Zagrebu. Godine 1992. diplomirala je na grafičkom odjelu, u klasi profesora Miroslava Šuteja.
Članica je HZSU i HDLU. Od početka karijere bavi se istraživanjem likovnih tehnika i materijala, pri čemu razvija prepoznatljiv likovni rukopis karakterističan po žarkim bojama i multipliciranim elementima. Njezin stil postaje prepoznatljiv bez obzira na to radi li se o apstraktnom ili figurativnom motivu.
U svim svojim djelima koristi snažne linije, intenzivne boje, geometrijske uzorke i ponavljajuće paternove koji stvaraju dinamične kompozicije s naglašenim figurama. Tematski ciklusi proizašli su kao rezultat unutarnje frustracije, odnosno sukoba između njezine slobodoumne prirode i društvenih ograničenja i očekivanja. Od samih početaka poigravala se s elementima koji osciliraju između slobode i discipline.
Iako su njezini radovi iz ranih 1990-ih prepoznatljivi po geometrijskim kompozicijama velikih formata i reinterpretaciji već poznatih djela iz povijesti umjetnosti, posljednjih desetak godina vraća se figuraciji. U pop-artističkoj maniri prikazuje portrete punk rock ikona, nostalgično oživljavajući vlastite uspomene i sklonosti iz tinejdžerskih dana.
Glazba postaje njezina glavna inspiracija, pa je većina radova tematski vezana uz britansku subkulturnu scenu 1970-ih i 1980-ih. Tijekom posljednjeg desetljeća u svom se radu bavi i problemima suvremenog društva, uključujući konzumerizam i poremećene vrijednosti unutar materijalističkog svijeta u kojem živimo.
Ciklus radova u kojem se, kroz glazbu, javno zalaže protiv diskriminacije žena, homofobije, rasizma i nacionalizma, prikazan kao serija fragmentiranih portreta, jedan je od značajnijih u njezinu recentnom opusu.
Najnoviji ciklus slika pod nazivom NOBODY IS PERFECT donosi velike geometrijske kompozicije kojima autorica istražuje nemogućnost savršene manualne izvedbe u usporedbi s kompjutorski generiranim predlošcima.
PROČITAJTE JOŠ Pogledajte kako izgleda stan zagrebačke slikarice Jasmine Krajačić


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....