Jedan od najuzbudljivijih interijerskih projekata godine u Americi nedavno je dovršen na holivudskim padinama, tik iznad legendarne kuće Franka Zappe kojoj u čast je i dobio ime Zappa Nest. Ova gostinjska kuća izvorno izgrađena sedamdesetih godina bila je prvotno dio Zappinog privatnog kompleksa, a sada je doživjela radikalnu, potpuno koloristički vođenu transformaciju koju potpisuje američki brend Tonester Paints.
Ono što je počelo kao skromna obnova objekta za goste preraslo je u umjetnički "nabijen" projekt, osmišljen kao kreativno utočište za glazbenike i umjetnike koji dolaze raditi u Zappinu kuću. Sama priča o preuređenju maštovitim je odabirom boja i detalja postala mnogo više od klasične renovacije koju zahtijeva dotrajalost.
Za ovaj projekt ključnu je ulogu, naime, imao berlinski galerist i stručnjak za "srednjovjekovnu" estetiku Lars Triesch, kojem je sadašnji vlasnik kuće, inače nenametljivi i za javnost prilično nepoznati Chris Behlau, dao potpunu slobodu da preoblikuje prostor kako god smatra da će najbolje služiti umjetnicima koji će u njemu boraviti.
Triesch je, otvorenih ruku i slobodan oko odluka, tako zamislio da se projekt neće graditi oko namještaja, arhitektonskih zahvata ili dekorativnih elemenata, nego oko boje. Upravo zato je Tonester Paints, brend osnovan na Floridi i vođen iznimno prepoznatljivom estetikom svog osnivača Tonyja Pilosena, postao u tom procesu ne samo dobavljač materijala, nego i svojevrsni koautor projekta.
Paleta je osmišljena tako da svaka prostorija dobije svoju dominantnu nijansu, svoj “color anchor” odnosno ton koji definira atmosferu i emociju prostora, a kombinacija posebno kreiranih nijansi i odabranih boja iz službene kolekcije stvorila je vizualni ritam kojim je oblikovana čitava kuća.
U središtu Piloseneove filozofije nalazi se jedno pravilo koje je obilježilo i ovaj projekt, a to je da nikada ne ostavlja strop bijelim. Bijeli strop, tvrdi on, "prereže" prostoriju na pola i gasi njezinu energiju. Boja, kada obuhvati i strop, stvara jedinstven, kohezivan ambijent koji posjetitelja doslovno obavija. U Zappa Nestu ta je ideja provedena do kraja. Stropovi su ili u istoj nijansi kao zidovi ili u snažnom kontrastu, što prostoru daje osjećaj dubine i intenziteta, posebno u kombinaciji s prirodnim svjetlom Hollywood Hillsa. Zasićeni pigmenti koje koristi Tonester Paints mijenjaju se tijekom dana, reagirajući na sunce i sjene, pa interijer postaje dinamičan, gotovo živ.
Iako je boja glavni protagonist ove priče, ni namještaj nije zanemaren. Triesch, koji vodi galeriju Original u Berlinu, u projekt je unio kolekciju skulpturalnih komada iz sredine dvadesetog stoljeća i pažljivo odabranih dizajnerskih objekata. No, za razliku od mnogih interijera u kojima takvi komadi dominiraju prostorom, ovdje je naglasak na arhitekturi prostora oblikovanoj bojom. Namještaj je dopuna, odnosno naglasak koji omogućuje da se slojevite nijanse i materijalne teksture bolje pročitaju i dožive. Arhitektura u ovom projektu prestaje biti neutralna pozadina i postaje aktivan element interijera, odnosno prostor koji potiče eksperimentiranje, tišinu, introspekciju i kreativni rad.
Zappa Nest tako je uistinu prava reinterpretacija dijela slavnog skladatelja. Ako je njegova kuća bila mjesto glazbenog istraživanja i stvaranja, ovaj renovirani objekt je njegov suvremeni pandan, prostor u kojem boja postaje alat za otvaranje misli, a njegov dizajn služi tome da umjetnik lakše uđe u svoj kreativni ritam. Svaki detalj, od izbora pigmenata do kombinacija materijala, od ritma prolaza do odabranih umjetnina, osmišljen je tako da prostoru daje kolorističku svrhu koja nadilazi estetiku.
Za sam Tonester Paints ovaj je projekt i važna prekretnica. Brend je u posljednje dvije godine postao vidljiv na međunarodnim dizajnerskim događanjima, od Paris Design Weeka do Maison&Objeta i Milan Design Weeka, a Zappa Nest je njihova prva kuća s posebno razvijenom vanjskom bojom, čime se projekt dodatno izdvaja u njihovom portfelju. Iako je Tonester Paints počeo kao internetska senzacija, zahvaljujući svojim viralnim videima miješanja boja, danas se pozicionira kao jedan od najintrigantnijih mladih brendova u svijetu dizajna.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....