VRIJEDI ISPROBATI

Trik od samo 10 centi zbog kojeg će vaš stan mirisati kao novogradnja i brže se prodati

 /SHUTTERSTOCK

U sve konkurentnijem tržištu nekretnina, svaki detalj može igrati ključnu ulogu u odluci potencijalnog kupca, piše britanski magazin Express. Dok se vlasnici stanova često oslanjaju na konkretnije renovacije, stiliziranje samog interijera i profesionalno fotografiranje ne bi li privukli što više zainteresiranih, agenti za nekretnine tvrde da je jedan od najučinkovitijih trikova za brzu prodaju onaj koji košta manje od deset centi.

Miris prostora je, iako često zanemaren u pripremama kuće ili stana za prodaju, zapravo jedan od najsnažnijih neverbalnih signala koje kupci nesvjesno registriraju pri prvom ulasku u stan ili kuću. Prema riječima Terryja Fishera, savjetnika britanske agencije We Buy Any Home, upravo jednostavan trik koji uključuje koru naranče i malo cimeta može stvoriti atmosferu nalik onoj u pokaznim stanovima novogradnje – a time i ubrzati prodaju.

image
/SHUTTERSTOCK

Recept za prvi dojam koji prodaje

Riječ je o jednostavnoj aromatičnoj mješavini koju uz minimalan ulog možete vrlo brzo napraviti. U lonac kipuće vode potrebno je dodati nekoliko komada narančine kore i prstohvat mljevenog cimeta. "Pustite da lagano vrije tridesetak minuta prije dolaska potencijalnih kupaca. Miris koji se širi prostorom djeluje toplo, čisto i suptilno luksuzno, baš poput onog koji se koristi u profesionalno uređenim pokaznim stanovima" otkriva Fisher trik kojem agenti za nekretnine priskaču kad žele ostaviti najbolji mogući dojam na kupca nekretnine koja nije posve nova.

Kako je istaknuo u razgovoru za Express, ovom se metodom kod potencijalnih kupaca postiže emocionalna reakcija, a ona je jedna od ključnih komponenti prilikom donošenja odluke o kupnji. "Ljudi često ne znaju točno definirati zašto im se prostor svidio, ali osjećaj ugode i domaćinske topline ostaje im dugo u sjećanju" otkriva ovaj agent.

PROČITAJTE JOŠ Jedinstvena kuća niče u goranskom Mrkoplju

Psihologija mirisa

Istraživanja pokazuju da je miris jedan od osjetila najviše povezanih s emocijama i pamćenjem. U kontekstu prodaje nekretnina, to znači da ugodan, ali nenametljiv miris može učiniti da se kupci osjećaju sigurnije, opuštenije i spremnije na donošenje odluke, navodi se u članku s Expressa.

Za razliku od umjetnih mirisa i osvježivača zraka koji često djeluju prenapadno ili neautentično, kuhana kora naranče i cimet stvaraju osjećaj poznatog, domaćeg okruženja. "To je miris koji podsjeća na djetinjstvo, na obiteljske kuhinje i domaći ugođaj, a upravo to može emocionalno povezati kupca s prostorom" objašnjava Fisher zašto je ovaj trik među omiljenima kod brojnih agenata za prodaju nekretnina.

Minimalna ulaganja, maksimalan dojam

Iako vrlo čest, trik s mirisom je, ističe Fisher, samo jedan od niza malih zahvata koje on savjetuje vlasnicima prije razgledavanja. Osim njega, tu su i prozračivanje prostora, uklanjanje tragova i potrepština kućnih ljubimaca poput ležajeva i posuda za hranu te čišćenje kuhinje prirodnim sredstvima poput limunovog soka kako bi se osigurao prozračan i nježan miris u netom čistom prostoru.

"Sve su to sitnice koje, zajedno, ostavljaju snažan dojam. Na današnjem tržištu gdje je konkurencija velika, upravo detalji čine razliku" zaključuje Fischer. Prema podacima Zoople britanskog portala za nekretnine, prosječnoj nekretnini na britanskom tržištu treba oko 38 dana da dobije rezervaciju kupca. No, uz dobru pripremu prostora i, kako smo upravo otkrili, pravi miris u zraku, ta brojka može biti i znatno manja.

image
/SHUTTERSTOCK

PROČITAJTE JOŠ Kako proći jeftinije kad kupujete kuću?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 09:25