MALE TAJNE

Agenti za nekretnine otkrili koje stvari najviše odbijaju kupce i ne, nisu one koje ste očekivali

 /SHUTTERSTOCK
Neprimjetni detalji često odbijaju kupce i mogu vas stajati uspješne prodaje, upozoravaju stručnjaci
Neprimjetni detalji često odbijaju kupce i mogu vas stajati uspješne prodaje, upozoravaju stručnjaci

Vlasnici nekretnina na prodaju često žele pokazati sve najbolje od svoga prostora ne bi li čim prije "namamili" kupce, ali pritom zaborave da i najmanji detalji mogu upropastiti prvi dojam, piše portal The Spruce. Agenti za nekretnine otkrivaju kako sitnice, koje se vlasnicima čine nevažnima, često budu presudne za odluku potencijalnih kupaca.

„Ljudi se rijetko zaljube u savršen dom. Najčešće ih privuče prostor u kojem mogu zamisliti vlastiti život, vlastiti namještaj i buduće uspomene. Ako ih u tome ometaju sitnice ili dojam neurednosti, vrlo brzo izgube interes“, objašnjava Patricia Cooper iz Coldwell Bankera za portal Spruce.

Slijedi pregled najčešćih grešaka koje je lako izbjeći, a prema riječima agenata za prodaju nekretnina, mogu značiti razliku između uspješne prodaje i propuštene prilike.

image

Lijepa okućnica privlači pažnju potencijalnih kupaca

IRINA FISCHER/ALAMY/PROFIMEDIA/IRINA FISCHER/ALAMY/PROFIMEDIA

1. Neuredno dvorište ili okućnica

Stara poslovica kaže da „nikada ne dobijete drugu priliku za prvi dojam“. To posebno vrijedi za prodaju doma. Zapušten travnjak, suho lišće, napuknute staze ili neodržavana terasa odaju dojam nebrige.

Alternativa (pre)skupim kućama uz more: Vikendice blizu rijeka nude se već od 20.000 eura

„Čak i mali, njegovan komad trave u prednjem dvorištu čini veliku razliku“, naglašava Jan Ryan iz RE/MAX Directa. Kupci već pri izlasku iz automobila stječu osjećaj o tome kako se dom održava. Ako im pogled padne na suhe grmove i ispucane ploče, bit će im teško zamisliti ugodna druženja u vrtu.

Ako nemate vremena za kompletnu obnovu vrta, barem pokosite travu, uklonite korov i posadite nekoliko biljaka koje brzo daju efekt svježine.

2. Stari i oštećeni tepisi

Iako su nekoć bili simbol luksuza, danas tepisi često izazivaju nelagodu kod kupaca. Pitanje higijene dolazi na prvo mjesto: koliko godina, stopala i kućnih ljubimaca je prošlo preko tog istog tepiha?

Uz to, boje i uzorci iz prošlih desetljeća djeluju zastarjelo. „Ako imate mogućnost, uklonite tepihe i otkrijte pod ispod njih. Još bolje, zamijenite ih parketom, laminatom ili pločicama. To uvijek izgleda modernije i daje prostoru svježinu“, savjetuje Cooper.

image
/SHUTTERSTOCK

3. Previše osobnog dekora

Dom je mjesto gdje izražavamo svoj stil i osobnost, ali prilikom prodaje pravilo je jednostavno: manje je više. Pretjerano osobni ili kontroverzni detalji poput lovačkih trofeja, ekstravagantnih umjetnina ili čak neobičnih vrtnih skulptura mogu zbuniti ili odbiti kupce.

„Kupci se žele zamisliti u prostoru. Ako ih vaš dekor stalno podsjeća da je to nečiji tuđi dom, neće moći stvoriti vlastitu sliku“, ističe Jonathan Self iz Compassa.

Spremite osobne predmete, obiteljske fotografije i polarizirajući dekor. Neutralnost ostavlja prostor mašti kupaca.

4. Zastarjeli elementi i okovi

Sitni detalji poput kvaka, rasvjetnih tijela i ručkica ormara često se podcjenjuju. No upravo ti elementi otkrivaju starost i održavanost prostora. Mesingani lusteri s kristalima ili slavine iz osamdesetih odmah signaliziraju „potrebna obnova“.

Cijene nekretnina na Jadranu su eksplodirale, no u ovim mjestima možete proći znatno povoljnije

Dobra vijest je da zamjena ovih detalja ne zahtijeva veliki budžet. Moderni okovi i svjetiljke dostupni su u gotovo svim trgovinama i vrlo brzo mogu podignuti dojam cijelog doma.

image

Previše ‘osobnog pečata‘ može odbiti one koji već maju viziju kako bi taj dom mogao izgledati

/SHUTTERSTOCK

5. Pogrešne boje i DIY projekti

Odvažni zidovi u jarkim bojama možda odražavaju vašu osobnost, ali za kupce su često prepreka. Teško se mogu „preko“ crvenog dnevnog boravka zamisliti sa svojim sivim kaučem. „Neutralne boje poput bijele, bež ili svijetlosive kupcima pružaju prazno platno na kojem mogu zamisliti vlastiti stil“, objašnjava Ryan u članku.

Još jedan problem su nespretni „uradi sam“ projekti. Nejednako obojeni ormarići ili nespretno postavljene pločice kupcima šalju poruku da se i ostali popravci u domu rade na isti način, brzo i jeftino.

image
/SHUTTERSTOCK

6. Loše održavanje, sitnice koje puno govore

Kapanje iz slavine, oljuštena boja ili klimava kvaka na vratima možda izgledaju beznačajno, ali kupcima signaliziraju veće probleme. „Ako vlasnik nije popravio male stvari, kupac će pretpostaviti da se ne brine ni za one velike, poput krova ili instalacija“, upozorava Ryan.

Malo svježeg bojenja, nekoliko jednostavnih popravaka, pokoja nova ručkica na kuhinjskim ormarićima i pokošena trava mogu potpuno promijeniti percepciju nekretnine koja će se naći na tržištu i tako brže privući prave kupce.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 05:40