Nezadovoljstvo građana zbog preplaćenih i loše izvedenih majstorskih radova nije rijetkost, ali jedno nedavno iskustvo žene iz Srbije posebno je odjeknulo na društvenim mrežama. Slučaj je izazvao tisuće reakcija upravo zato što se u njemu prepoznalo mnogo ljudi – onih koji su platili pošteno, a na kraju ostali i bez novca i bez kvalitetno odrađenog posla.
Vesna Sabo iz Sombora prošloga je tjedna naručila izradu unutarnjih drvenih stepenica, vjerujući da time rješava dugotrajan problem u svojem domu. Majstoru je unaprijed platila 1600 eura, jer je, kako sama kaže, navikla biti poštena i ispuniti svoj dio dogovora. Međutim, ono što je zatekla po završetku radova ostavilo ju je u šoku.
Umjesto stabilnih, sigurnih i ravnih stepenica, u kući su je dočekale strme, neravnomjerno postavljene i loše obrađene drvene daske. Neki su elementi visjeli, drugi su se ljuljali, a treći su već nakon nekoliko dana počeli pokazivati znakove raspadanja. Vesna je svoj šok i nezadovoljstvo odlučila podijeliti javno, u snimci objavljenoj na Facebooku.
"1600 eura plaćene! 10 dana, one se raspadaju, ni to nije problem nego su stolari iznenađeni mojim nezadovoljstvom. Evo slobodno branite lik i djelo stolara. Moja jedina greška je što sam ja ovo sve platila‘, istaknula je Vesna u opisu videa.
Video je u kratkom roku postao viralan: više od 4,8 tisuća reakcija, gotovo tri tisuće komentara i stotine dijeljenja. Lavina reakcija pokazala je da ljudi itekako suosjećaju s ovakvim situacijama. Mnogi su komentirali da je ovakav rad opasan, ne samo nestručno izveden. Pojedini korisnici istaknuli su da konstrukcija djeluje toliko nesigurno da predstavlja rizik po život, pogotovo u kućanstvu u kojem se stepenice svakodnevno koriste.
"Nema tu branjenja za te pare toliko, skupa daska, skup lak pa majstore ti si dao ponudu... Što ako netko nastrada nedaj Bože... Nego njega za rukav pa ako on ne zna, neka on plati da se to odradi kako treba... Ovo je težak falš od rada i te priče šta bi za te pare i slično nemaju prolaza", komentirao je jedan korisnik, navodeći da su pogrešan kut, premala širina gazišta, loš materijal i potpuno promašena izvedba oslonaca samo dio problema.
Neki komentari isticali su da slične priče postaju gotovo svakodnevica.
"Nažalost, danas naći dobrog i poštenog majstora je premija. Imala sam takvih. Svaki sve zna od temelja do krova. Užas."
I drugi su se složili kako majstori danas sve češće nude radove za koje zapravo nisu kvalificirani, dok neki uzimaju avanse pa kasnije, nakon što poslove izvedu površno, odbijaju odgovornost.
Drugi su pozivali na javno prozivanje majstora, smatrajući da je to jedini način da se ovakvi slučajevi spriječe.
"Ime i prezime majstora tetka na sve drustvene mreže, na sve moguće stranice, nema drugacije ako čovjek misli da je ovo super nek nosi kući, a tebi nek radi kako ti želiš. Bože sačuvaj", poručila je jedna komentatorica.
Velik broj komentara savjetovao je Vesni da majstora prijavi, objavi njegovo ime te zahtijeva povrat novca ili ponovnu izradu, a ona je u komentarima i sama pojasnila kako je došlo do cijele situacije:
"Ja sam poštena osoba i plaćam rad ljudi koje sam unajmila, druga strana je problem sada. Efekt šoka vjerojatno i srama se dogodio, paraliza, kada sam shvatila", napisala je dodajući kako od majstora očekuje da preuzme odgovornost i ispravi ono što je napravljeno.
Njezin slučaj još je jedna potvrda da je kvalitetan majstor danas gotovo postao luksuz, dok nedostatak kontrole i nepostojanje standarda omogućuju lošim izvođačima da nekažnjeno prolaze kroz slične situacije.
Bilo da se radi o gradnji, adaptaciji ili jednostavnom popravku u kući, građani sve češće upozoravaju da se neprofesionalnost, neodgovornost i visoke cijene često isprepliću. A Vesnin slučaj je amo simptom šireg problema zbog kojeg je sve više ljudi oprezno i skeptično prema majstorskim uslugama, čak i kada su spremni pošteno platiti.
Njezin video otvorio je važno pitanje - tko uopće štiti građane od loše izvedenih radova i koliko smo daleko od toga da kvaliteta bude pravilo, a ne iznimka?


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....