NOVA VIZURA

FOTO: 'TUŽAN SAM OTKAKO SAM PRIMIO OVU VIJEST' Zagrebački umjetnički fotograf postavio izložbu u zagrebačkom parku, ali entuzijazam nije dugo trajao

    AUTOR:
    • Goran Šikić

  • OBJAVLJENO:
  • 19.10.2018. u 14:42

Robert Gojević / Facebook

 

Poznati umjetnički fotograf Robert Gojević na glavnoj aleji parka Maksimir prije tjedan dana postavio je svoju novu izložbu i tiho je otvorio, kako napominje, bez medija, novinara i kamera.

No, danas je na Facebooku objavio deprimirajuće prizore rastrganih i uništenih fotografija koje su bile izložene u najznamenitijem gradskom parku.

"Tužan sam otkako sam danas ujutro primio vijest u kakvom su stanju djelatnici parka našli moje fotografije", oglasio se Gojević na besprizorni vandalizam i dodao: "Neki bi možda mogli reći da to i nije tako čudno, da smo izazivali vraga izložbom na otvorenom. Istina, i ja sam u jednom trenutku pomislio prije njenog postavljanja kako bi ih netko mogao uništiti ali je moj entuzijazam i optimizam prevladao takve misli. Po tko zna koji put, kad je u pitanju fotografija i kultura, bio sam debelo u krivu."

Izložba je trebala trajati još nekoliko dana, a Gojević ju je planirao za još neke parkove, "što se sad na žalost neće dogoditi", kako je objavio na Facebooku.

Izložba 'Standl 1867' svojevrsno je umjetničko odavanje počasti zagrebačkom fotografu Ivanu Standlu (1832 – 1897) koji je 1867. fotografski zabilježio prizore iz Maksimira, dvadeset godina nakon što je 1847. godine biskup Haulik dovršio svoju romantičnu viziju javnog perivoja na kraju grada, kojeg je namijenio "za umorne od posla, tužne ili potištene da ih ove nedužne radosti prirode osvježe i pridignu".

150 godina nakon Standla, Gojević je istom fotografskom tehnikom, procesom mokrog kolodija na staklu, zabilježio maksimirske vizure.

Arhaična tehnika mokrog kolodija fotografski je postupak kojim se 1856. koristio prvi zagrebački rezidencijalni fotograf Franjo Daniel Pommer, doseljenik iz Danske, fotografirajući portrete "narodnih spisatelja", što je Gojević ponovio u svom ciklusu 'Pommer 1856 / Gojević 2016' kojeg je početkom godine izložio u Muzeju grada Zagreba. Jedino je umjesto Mirka Bogovića, Ivana Kukuljevića Sakcinskoga i Petra Preradovića, zabilježenih na Pommerovim fotografijama, Gojević snimio Dortu Jagić, Miljenka Jergovića, Kristiana Novaka, Slavenku Drakulić, Ivicu Prtenjača...

Gojević je danas objavom šokantne vijesti o uništenoj izložbi posvećenoj Standlu izazvao brojne reakcije na Facebooku: "Sramota!", "tužno i ružno", "katastrofa", "ne mogu vjerovati"...

"Na londonskom glavnom kolodvoru ima par klavira. Ljudi, putnici sjednu za klavir i sviraju... Kod nas bi se netko posrao u klavir! Žao mi je... Baš mi je žao....", napisao je jedan komentator.

 

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo