Dvadeset dana, tadašnji ljubavnici hodali su 2500 kilometara sa suprotnih strana Kineskog zida da bi se na sredini susreli i prekinuli. Sada se u Muzeju prekinutih veza otvara izložba "Ljubavnici, hod Kineskim zidom 1988./2010.". Ovaj rad uskoro ćete moći, kako saznajemo, vidjeti u Zagrebu, u Muzeju prekinutih veza.
Nedavno smo bili na izložbi u Beču pa smo pisali sljedeće: Marina Abramović i njezin tadašnji partner Ulay, jedan od najpoznatijih parova u povijesti umjetnosti, oboje su rođeni na isti datum, 30. studenoga, zajedno su bili više od desetljeća, zajedno potpisivali radove, od 1976. do 1988.
Potom su, kako priča kaže, hodali s krajeva Kineskog zida jedan prema drugome, što je također bio dio performansa, a prekinuli su jer ju je on na putu prevario s prevoditeljicom. Marina Abramović postala je svjetska zvijezda - ne postoji poznatija umjetnica performansa na svijetu. Njega sam upoznala u Sloveniji, gdje je živio potkraj života, oženio se, no, nažalost, preminuo je. Na izložbi Marine Abramović je i dirljiva posveta njezinu bivšem, "2. ožujka 2020., nakon duge borbe s rakom, Frank Uwe Laysiepen, Ulay, preminuo je. Željela bih posvetiti ove slike sjećanju na naše zajedničko vrijeme, na njega."
Performans koji je također obilježio njihov odnos jest onaj kada je u New Yorku, na svojoj retrospektivi, sjedila prekoputa publike, čitavo vrijeme trajanja izložbe, i gledale su se direktno, bez riječi. Najemotivniji je trenutak bio kada je pred nju sjeo spomenuti Ulay, suze su im potekle, nisu se vidjeli godinama.
"Ljubavnicima" se najavljuje i skorašnja velika retrospektivna izložba ART VITAL-12 godina tandema Ulay/Marina Abramović, u prisustvu kustosko-organizacijskog tima iz Ljubljanje, koji čine Blaž Peršin, ravnatelj Muzeja i galerije Grada Ljubljane, Lena Pislak, ravnateljica Zaklade ULAY, Alenka Gregorič, umjetnička ravnateljica Cukrarne i kustosica izložbe te Tihomir Milovac, kustos izložbenog programa Muzeja prekinutih veza.
"Predstavljanje ‘Ljubavnika‘ u Muzeju prekinutih veza u Zagrebu doživljavam kao savršenu simetriju između muzeja izgrađenog na krhotinama prekida i oproštaja i umjetničkog rada začetog u prekidu, koji se potom transformirao u legendu", kaže Pislak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....