MSU

STROJEVI NISU BILI SAMI Šesto izdanje Device_art festvala najposjećenije do sada

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 04.02.2019. u 16:06

Zagreb, 171218.
Centrala izlozba Strojevi nisu sami u sklopu sestog izdanja Device art festivala u Muzeju suvremene umjetnosti.
Na fotografiji: Adam Donovan i Katrin Hochschuh - Empaticni raj.
Foto: Dragan Matic / CROPIX
Dragan Matić / HANZA MEDIA

Adam Donovan i Katrin Hochschuh: Empatični roj

ZAGREB - Šesto izdanje međunarodnog festivala umjetnosti, robotike i novih tehnologija Device_art završilo je ovogodišnji festivalski program s najvećom posjećenošću do sada, a samo je izložbu "Strojevi nisu sami" u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti (MSU) posjetilo više od 10 tisuća posjetitelja, izvijestio je u ponedjeljak organizator festivala, udruga Kontejner.

 

Device_art je međunarodni festival koji se od 2004. godine bavi tehnološkim napravama, strojevima i robotikom u suvremenoj umjetnosti, a od 7. prosinca 2018. do 3. veljače 2019. održao se u Splitu, Zagrebu i Rijeci.

 

Voditeljica projekta Device_art Josipa Vukelić rekla je kako im je ovo bio najposjećeniji festival do sada i da su cijeli program popratili svi naraštaji.

 

"Bili smo fokusirani na uključenost svih građana, od djece predškolske dobi do umirovljenika, kao i na uključivanje znanstvene i tehnološke zajednice. Teško je izdvojiti dio programa jer su uistinu svi privukli brojnu publiku. Zadovoljni smo jer smo uspjeli doprijeti do publike različitih interesa u Splitu, Zagrebu i Rijeci i naveli smo građane na promišljanje o sintezi umjetnosti i znanosti", naglasila je.

 

Festivalski program počeo je u splitskom Domu mladih, performansom Test Lab umjetnika Tina Dožića koji se bavi se zvukom kao medijem te izrađuje vlastite elektroničke instrumente i reciklira zastarjelu tehnologiju.

 

Početak festivala obilježio je i performans autora Adama Donovana i Katrin Hochschuh koji se sastojao od robotskih uređaja za generiranje zvuka, kao i projekt "Kratki spoj" zagrebačkih studenata Akademije likovnih umjetnosti, Fakulteta elektrotehnike i računarstva i Odsjeka za povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu.

 

Tijekom prosinca i siječnja, posjetitelji i djeca mogli su sudjelovati na besplatnim radionicama, predavanjima te na panelima o diskurzivnom programu o umjetnosti, tehnologiji i društvu na kojima su sudjelovali autori radova.

 

Jedno od najposjećenijih predavanja bilo je gostujuće predavanje u MSU Mate Rimca "Spoj tehnologije, znanosti, umjetnosti i strasti", temeljeno na njegovim dosadašnjim iskustvima s novim tehnologijama i na njegovoj životnoj priči.

 

Za zadnji festivalski tjedan bili su rezervirani Binarno kino i zvučni performanasi "Transmisije", petoro europskih umjetnika u usponu. Filmski kritičar Hrvoje Pukšec izabrao je pet filmova koji su se prikazali u Binarnom kinu, koje je zamišljeno kao presjek tipičnih filmova koji tematiziraju odnos ljudi i androida, odnosno umjetne inteligencije, dok su zvučni performansi dio europskog projekta "Future DiverCities" i nastali su na granici između vizualne umjetnosti, "sound arta" i digitalnih umjetnosti.

 

"Strojevi nisu sami" s 10 tisuća posjetitelja

 

Središnja izložba "Strojevi nisu sami" u zagrebačkom MSU održala se od 18. prosinca do 3. veljače, bila je uključena i u Noć muzeja, a posjetilo ju je više od 10 tisuća posjetitelja.

 

Izložba je bila sastavljena od hibridnih instalacija 25 međunarodnih umjetnika koje su interaktivne s publikom i okolinom, proizvode mirise, zvukove te vizualiziraju podatke iz različitih znanstvenih i mjernih instrumenata, a prema kustosu izložbe Zhang Ga, glavna poruka instalacija je da su strojevi "dio našeg postojanja".

 

Novi radovi hrvatskih umjetnika, koji su producirani za izložbu "Strojevi nisu sami", ove će godine biti prezentirani na WRO bijenalu u Poljskoj i IMPAKT festivalu u Nizozemskoj.

 

Kontejner u rujnu organizira još jedan međunarodni festival Ekstravagantna tijela, koji ove godine u fokus stavlja ljubav, dok se trijenalni Device_art vraća 2021. godine s novom temom.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo