Početkom mjeseca pisali smo o novom sustavu naplate cestarina, a sada je poznato i kako će izgledati, naime Hrvatsko dizajnersko društvo objavilo je rezultate javno-pozivnog Natječaja za dizajn vizualnog identiteta novog sustava naplate cestarine Crolibertas koji su raspisale Hrvatske autoceste, a provelo Hrvatsko dizajnersko društvo. U natječajnom roku zaprimljeno je ukupno 24 natječajna rada, a Ocjenjivački sud u sastavu Izvorka Jurić, Marina Pintur, Ivica Rovis, Zlatka Salopek i Goran Turković, nagrade je dodijelio sljedećim timovima: PROPELER STUDIO (1. nagrada), MANASTERIOTTI DS (2. nagrada) i FILBURG (3. nagrada).
Odluka o dodjeli nagrada donesena je jednoglasno, a nagradni fond iznosi 16.000 EUR bruto.
Prva nagrada u bruto iznosu od 8.000 EUR pripala je Propeler studiju (autorice: Srećka Gmaz, Željka Gmaz)
Kako je obrazložio Ocjenjivački sud, "dizajn vizualnog identiteta novog sustava naplate cestarina CROLIBERTAS predstavlja zahtjevan zadatak koji traži komunikaciju visokotehnološkog rješenja prema širokom spektru korisnika, uz očuvanje nacionalnog identiteta i uvažavanje tehničkih zahtjeva specifičnih uvjeta primjene. Prvonagrađeni rad Slobodno kroz Hrvatsku izdvaja se uspjehom u ostvarivanju navedenih kriterija.
Na formalnoj razini rad koristi prepoznatljiv element nacionalnog identiteta, crveni kvadrat, iz kojeg su intervencijom uklonjena dva segmenta. Oni na jednoj značenjskoj razini nedvosmisleno komuniciraju temu ceste, a na drugoj povezuju cestu sa suvremenim tehnologijama novog sustava. U odnosu znaka i logotipa iščitava se i referenca na hrvatsku šahovnicu, a koloristički sustav temelji se na crvenoj i plavoj boji, jasno upućujući na nacionalni identitet. Znak i logotip čitki su i prepoznatljivi iz daljine te jasno diferencirani od vizualnih identiteta svih upravitelja i koncesionara autocesta u Hrvatskoj, uz osiguranu prepoznatljivost i u kontekstu sustava naplate cestarina u regiji.Unatoč činjenici da primjena vizualnog identiteta zahtijeva dodatnu razradu, kako bi se ispunio puni potencijal predloženog znaka, Ocjenjivački sud smatra da prvonagrađeno rješenje najbolje ujedinjuje strukovni jezik s vizijom i očekivanjima naručitelja. Sustavnom doradom ono ima potencijal postati cjelovit i visoko funkcionalan identitetski sustav prilagođen svim korisnicima".
Druga nagrada u bruto iznosu od 5.000 EUR dodijeljena je konceptu ‘C u pokretu ‘V1‘‘ autora Manasterioti DS (Igor Manasteriotti).
"Drugonagrađeno rješenje donosi modularan, kvalitetan i inovativan prijedlog koji ideju slobodnog kretanja interpretira početnim slovom imena "C", stiliziranim u efekt brzine. Znak i logotip odlikuju se jednostavnošću, čistoćom, vidljivošću i jasnoćom te uspješno komuniciraju suvremenu i inovativnu tehnologiju subjekta. Primjena vizualnog identiteta razrađena je sustavno i konzistentno, s naglaskom na fleksibilnost sustava. Posebno se ističe mogućnost modularnog širenja i prilagodbe grafičkih elemenata, čime se otvara prostor za daljnji razvoj identiteta u različitim medijima i kontekstima. Ocjenjivački sud posebno naglašava snagu znaka u njegovoj jednostavnosti i prepoznatljivosti, što rješenje čini učinkovitim u komunikaciji s različitim publikama. Iako osnovna zelena boja učinkovito sugerira slobodno kretanje i održivost, izostaje jasnija poveznica s nacionalnim identitetom, koja bi mogla dodatno osnažiti komunikacijski doseg rješenja.
Drugonagrađeno rješenje, premda mu nedostaje jasnije uporište u nacionalnom identitetu, pokazuje visoku razinu jasnoće, sustavnosti i mogućnosti nadogradnje te donosi relevantan i suvremen doprinos oblikovanju vizualnog identiteta", stoji u obrazloženju Ocjenjivačkog suda.
Koncept Beskrajno kretanje autora Filburg (Andrej Filetin, Mila Marina Burger) dobitnik je treće nagrade u bruto iznosu od 3.000 EUR.
Prema riječima Ocjenjivačkog suda, "trećenagrađeno rješenje predstavlja kvalitetan i inovativan prijedlog koji interpretira ideju slobodnog gibanja likovno povezujući simbol beskonačnosti s motivom ceste. Vizualno pročišćeno, čitko, prepoznatljivo i kompaktno, ono se temelji na znaku kao glavnoj okosnici identiteta. Ocjenjivački sud posebno pohvaljuje iskorak u promišljanju nacionalnog identiteta kroz suptilnu evokaciju hrvatskog pletera, čime se rad udaljava od uvriježenih rješenja utemeljenih na kvadratima hrvatskog grba. Primjena vizualnog identiteta sustavna je i promišljena te ostvaruje finu ravnotežu između suvremenog pristupa i svevremenske kvalitete. Posebno valja istaknuti vješto izrađen sustav piktograma temeljenih na znaku, kao i mogućnost rasta i nadogradnje grafičkih elemenata. Koloristički sustav, zasnovan na svježoj modroj boji, dobar je izbor jer komunicira nacionalni identitet bez upadanja u predvidljivi kanon crvene. Ovaj tehnički kvalitetan i domišljat prijedlog, s cjelovitim pristupom primjeni, vizualno se odvaja od uobičajene cestovne retorike, a istodobno komunicira ozbiljnost, stručnost i tehnološku suvremenost. Unatoč navedenim kvalitetama, Ocjenjivački sud smatra da znak beskonačnosti, iako tematski ispravan, u svojoj vizualnoj naravi sugerira zatvoren sustav, što je u suprotnosti sa zahtjevima za naglašavanjem slobodnog protoka i otvorenosti sustava uključenog u europsku mrežu autocesta.
Trećenagrađeno rješenje, premda s određenim ograničenjima u interpretaciji znaka, odlikuje se visokim stupnjem promišljenosti, zadovoljava najviše strukovne standarde te cjelovito i dorađeno predstavlja inovativan prilog razvoju hrvatskog nacionalnog identiteta".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....