DOBITNIK ZLATNE PALME

‘Ako u Iranu snimate filmove o društvenim nejednakostima i političkim ograničenjima, nijedna skupina nije ograničavana poput žena‘

Jafar Panahi

 Imagespace, Imagespace/alamy/profimedia/Imagespace, Imagespace/alamy/profimedia
‘Izvana se možda doima kao da u tako ugnjetavačkom društvu nije moguće snimiti film, no kad mi je iranska vlast zabranila rad, moji su se filmovi zapravo poboljšali‘
‘Izvana se možda doima kao da u tako ugnjetavačkom društvu nije moguće snimiti film, no kad mi je iranska vlast zabranila rad, moji su se filmovi zapravo poboljšali‘

Naš razgovor s jednim od ovogodišnjih laureata počasne nagrade Maverick Filmskog festivala Cinehill, iranskim redateljem i scenaristom Jafarom Panahijem, više ne iziskuje odveć ekstenzivan uvod. Naime, o Panahiju se već mjesecima mnogo govori kao o dobitniku Zlatne palme na ovogodišnjem filmskom festivalu u Cannesu.

Panahi je stasao pod mentorstvom kultnog iranskog filmaša Abbasa Kiarostamija, koji je napisao scenarij za njegov redateljski debi "Bijeli balon" iz 1995. godine. Nakon što je "Bijelim balonom" osvojio kansku Caméru d‘Or, nagradu za najboljeg debitantskog redatelja, Panahi se filmografijom posvećenom prikazima političke opresije i zastupanju potlačenih društvenih skupina afirmirao kao jedan od najznačajnijih neorealističkih redatelja. Panahijev pobjedonosni pohod film...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. studeni 2025 01:03