VIZIONAR

AMOS VOGEL Amerikance je upoznao sa subverzivnim filmovima

Iz filma “Živjela smrt” Fernanda Arrabala
U New Yorku je vodio filmski klub Cinema 16 u kinodvorani s 1600 sjedala koja je često bila dupkom puna. Ondje je čak i Hitchcock pretpremijerno prikazao holivudsku verziju filma “Čovjek koji je suviše znao”  i odgovarao na pitanja publike
U New Yorku je vodio filmski klub Cinema 16 u kinodvorani s 1600 sjedala koja je često bila dupkom puna. Ondje je čak i Hitchcock pretpremijerno prikazao holivudsku verziju filma “Čovjek koji je suviše znao”  i odgovarao na pitanja publike

Amos Vogel (pravim imenom Vogelbaum) rođen je 1921. u Beču, njegova je obitelj napravila pravi potez kad se 1938., nakon pripajanja Austrije Njemačkoj, uspjela iseliti u Ameriku, najprije u Georgiju, gdje je Vogel studirao poljoprivredu, da bi zaključio da je tamo rasizam jednako zastrašujući kao i antisemitizam u Europi, pa se odselio u New York. Iako je završio ekonomiju, privlačio ga je film, i to avangardan i vizualno izazovan, pa je bio fasciniran projekcijom trima radovima velike eksperimentalne redateljice Maye Deren u kinu Provincetown Playhouse u Greenwich Villageu.

Upravo tamo osnovao je najuspješniji filmski klub u Americi 40-ih i 50-ih, nazvan Cinema 16, koji se kasnije preselio u Fashion Industry Auditorium u 27. ulici s 1600 sjedala, vrlo često ispunjen do posljedn...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 19:23