PIŠE NENAD POLIMAC

BESKRAJNA JEDNOSTAVNOST 'PATERSONA' JIMA JARMUSCHA Veliki povratak slavnog filmaša nakon krize koju je izliječio pauzom

Jim Jarmusch pripada nezgodnoj grupaciji redatelja tako prepoznatljivog stila da vam je manje važno što se u njihovim filmovima zbiva negoli kako su napravljeni. Ne zazire on od žanrovskih motiva, koketiranje sa zatvorskim filmom priskrbilo mu je prvi hit “Pod udarom zakona”, snimio je i vestern “Mrtav čovjek” no taj je bio crno-bijele fakture u razdoblju kad je ta bila krajnje rijetka i više podsjećao na egzistencijalističke uratke Montea Hellmana nego na bilo što iz radionice Howarda Hawksa ili Johna Forda.

Njegov art krimić “Ghost Dog”, s glazbom pripadnika Wu Tang Clana, izmamio je komentar najpoznatijeg američkog kritičara Roberta Eberta da film funkcionira samo ako prihvatite činjenicu da je junak imbecil: tko bi normalan u Jersey Cityju zamišljao da je samu...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 07:16