Lik Djeda Mraza (Santa Clausa) u američkoj je kulturi - vele etnolozi - nastao kao mutacija germansko-katoličkog svetog Nikole (Niklausa) kojem je zadnji dizajnerski "štih" dala Coca-Cola. U svijetu reklama (pa i Coca-Cole, pa i Santa Clausa) postoji samo nagrada, ne postoji kazna. No, tako nije i u katoličkom srednjoeuropskom svijetu iz kojeg je Sveti Niklaus stigao. Tamo - sasvim kršćanski - ne postoji samo nagrada nego i kazna, ne postoji samo Sveti Nikola nego i njegov zli parnjak: Krampus.
U srednjoeuropskom folkloru Krampus je zli "kooperant" Svetog Nikole, rogati i dlakavi demon koji zločestoj djeci umjesto poklona donosi šibu. Ali, dok se Santa Claus u američkim božićnim filmovima pojavljuje u desecima inačica, Krampus je iz Hollywooda dosad bio sustavno prognan. Sve do ovo...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....