Popularni Juhuhu slavi deset rođendan! HRT-ovci stoga u subotu, 6. rujna, s početkom u 17 sati, u znak zahvalnosti i povjerenja svojim najdražim gledateljima priređuju veliki besplatni koncert na Ljetnoj pozornici zagrebačkog Bundeka. Pozvani su svi juhuhuovci - i veliki i mali. Pjevat će se i plesati uz dobro poznate Juhuhu pjesmice, izvođači će biti djeca koja i inače izvode popularne pjesmice, a nastupit će i Lota Knežević i Toma Šaban iz The Voice Kidsa, zbor Rastuljak, Dječji zbor HRT-a, ali i neki odrasli gosti koji su skladali za Juhuhu (primjerice, Baby Dooks s pjesmom "Vodice u bočice", Mile Kekin s pjesmom "Stani u red", kao i Meritas, Bojan Jambrošić, Srđan Gulić Gul...) te plesna grupa Megablast.
Omiljena među djecom, roditeljima, bakama i djedovima, svakodnevno na HTV-u 3, ova zabavno-poučna mozaična emisija donosi pregršt sadržaja za najmlađe gledatelje. Tu su i prepoznatljiva dugogodišnja voditeljska lica: Dijana Vidušin, Amanda Prenkaj, Marko Hergešić, Marko Makovičić, kao i Katarina Arbanas de Romero i Lidija Kraljić u ulozi psića Šapsona.
Doista, brand Juhuhua dugo se gradio, a posljednjih nekoliko godina doista je eksplodirao. Što se krije iza ovog uspjeha?
- Poznavanje naše publike do sitnih detalja, obiteljske dinamike, omiljene hrane ili crtića, poznavanje postulata razvojne psihologije te usvajanje svih dobrih praksi drugih javnih servisa Europe. Uvijek kažem kako je moj pristup ovom brendu možda štreberski jer je sve skrojeno, i to doslovno, prema znanstvenoj literaturi. Ali, kad znaš teoriju, onda je praksa puno lakša. Moj su uzor Norvežani i američki Sesame Workshop. Njihovi su koncepti ispravni, logični i, što je najvažnije, primjenjivi kod nas - otkriva Rahela Štefanović, glavna urednica programa HTV1, HTV2, HTV3, HTV4 i Međunarodnog televizijskog programskog kanala, koju pitamo kako je Juhuhu postao tako popularan kod djece, ali i kod roditelja.
- Pjesmice su nas vinule u orbitu popularnosti. Prije skoro šest godina, pokrenuli smo cijeli novi trend sa superzabavnim i duhovitim pjesmicama krojenima po ukusu djece. Kada smo birali teme, pokušali smo slijediti razvojnu psihologiju i svakodnevnu dinamiku dječjih života. Nitko u Hrvatskoj do tada nije radio tako. Znali smo da je to mjesto gdje možemo i moramo početi ulagati. Svi naši tekstopisci, skladatelji, aranžeri i pjevači dobili su kreativne smjernice i svatko od njih isporučio je vrhunski proizvod. Kada danas pogledam YT kanal i milijune pregleda na pjesmicama poput ‘Neću‘, ‘Vodice u bočice‘, ‘Tata‘ ili ‘Pusa‘, znam da smo napravili genijalan posao. Kad vaša pjesmica postane obiteljska himna, kada ljudi printaju majice sa stihovima Juhuhu pjesmice ili na dječje torte iscrtavaju Juhuhu likove, HRT može sa sigurnošću reći da ima svjetski proizvod. Uz to, Juhuhu je blizak djeci, ali ne docira, nije uzvišen. On je njihova dekica, sigurno mjesto, duda za umirivanje. Roditelji ga cijene jer je dobar za njihovu djecu, a djeci je zabavno, smiješno, uzbudljivo. On je kao najbolja, ali ne i najskuplja igračka koja razvija kreativnost. Na Juhuhuu imamo doslovno bogatstvo naslova, najbolju svjetsku produkciju igranih i animiranih serija i filmova za djecu, ali i najbolje od onoga što možemo pronaći u Hrvatskoj. Svakog dana od 6.30 do 13 sati na HTV-u 3, ali i na Juhuhu aplikaciji djeca doista mogu uživati u atmosferi, bojama, glazbi, superpopularnim likovima i interaktivnoj galeriji dječjih crteža. Najvažnije od svega, Juhuhu je sigurna zona i roditelji to znaju - kaže Rahela Štefanović, koja Juhuhuu za njegov deseti rođendan želi da zauvijek ostane ovako mekan, sladak, zabavan te da prigrli i učini sretnim svako dijete.
A mnoga od te djece bit će sutra na Juhuhu koncertu na Bundeku.
- Vjerujem da će ovo biti predivno iskustvo za sve, jer djeca svakodnevno pred ekranima plešu i pjevaju uz naše Juhuhu pjesmice, a sada im prvi put nudimo priliku da to isto dožive uživo, na Bundeku, zajedno s roditeljima i prijateljima. Iako je Juhuhu koncert i doslovno iskorak iz digitalnog svijeta, za nas je to nastavak dugogodišnje brige o stvaranju sigurnog, kvalitetnog i veseljem ispunjenog medijskog prostora za djecu, bez reklama, oglasa i neželjenih sadržaja - kaže urednica Dječjeg programa Maja Fišter, ističući da je HRT u veljači pokrenuo i Juhuhu radio - specijaliziran radijski program uživo namijenjen najmlađima. U programu se mogu čuti pomno birane i produkcijski vrhunski režirane priče za velike i male u interpretaciji poznatih glumaca. To su vesele i vrlo slušane Juhuhu pjesmice, glazba koja je namijenjena ponajprije djeci, edukativne pjesmice i brojalice. Juhuhu radio emitira se putem DAB+ radijske tehnologije i platforme HRTi, a dostupan je i putem Juhuhu aplikacije i aplikacije Hrvatskog radija na tabletima i mobitelima.
No, vratimo se koncertu na Bundeku (čiji je glazbeni producent i aranžer te voditelj Juhuhu benda Olja Dešić, scenarist tj. redatelj pozornice Mario Kovač, scenograf Stefano Katunar, redatelj Ivan Miladinov, urednica Anamarija Simoneli Milković, a producentica Branka Barlović), kojem se jednako vesele i publika i izvođači.
- Rado sam se odazvao pozivu na ovaj koncert, kao što se uvijek rado odazovem kad su dječje pjesme, predstave ili koncerti u pitanju - ističe Mile Kekin, kojeg pitamo je li teže nastupati pred djecom ili pred odraslima.
- Klinci jesu zeznuta publika jer ne dopuštaju prazni hod ili dosadu - govori glazbenik čija djeca su već malo prevelika da bi nestrpljivo čekala da počne Juhuhu.
- Ali znam koliko su mi kao roditelju značili kvalitetni sadržaji na televiziji, pa mi je drago ako sam svojim sudjelovanjem uspio zabaviti i prenijeti poruku koliko je važno stati u red za med - zaključuje Kekin. A evo što kaže Srđan Gulić Gul.
- Deseti rođendan Juhuhua za mene je, ustvari, dvostruki jubilej jer s Dječjom redakcijom HTV-a surađujem točno 20 godina. Zato me jako veseli druženje na Bundeku s malim i velikim klincima. Jer, klinci su iskreni i utoliko zahtjevniji kao publika. Odrasli će iz pristojnosti pljeskati čak i ako im se pjesma ne sviđa, a klinci uvijek plešu na ono što ih pokreće, odnosno plješću samo onom što im se sviđa. Zato s njima nema muljanja. Sreća da još ne znaju fućkati - kroz smijeh govori Gul.
- U subotu očekujemo da će doći svi mali i veliki juhuhuovci. Volio bih da dođu svi oni koji su odrastali uz Juhuhu i emotivno su uz njega vezani kao i mi. Nadam se lijepom vremenu i dobroj zabavi - kaže Marko Makovičić, voditelj Juhuhua. Njegova kolegica Dijana Vidušin podsjeća:
- Juhuhu je prvo bio zamišljen virtualno. Nakon toga se razvio Juhuhu kakav znamo iako sad već neko vrijeme ima novu scenografiju. Prvi voditelj koji je probio led bio je Marko Hergešić, a nakon nekoliko mjeseci uspostavila se voditeljska četvorka. Meni je bilo lijepo to što sam postala voditeljica Juhuhua nedugo nakon što sam postala mama. Ideja o pjesmicama i spotovima bila je pun pogodak... Danas imamo i Šapsona, kojeg igraju Katarina Arbanas de Romero i Lidija Kraljić Zavišić. Uvođenje novog lika, i to još u izvedbi dviju predivnih i zaigranih glumica i lutkarica, donijelo je pravo osvježenje Juhuhuu, a i nama voditeljima. Ipak je ljepše kad imaš nekog s kim možeš podijeliti radost juhuhuanja.
Amanda Prenkaj ističe da je za nju voditi Juhuhu i čast i radost.
- Juhuhu je prije svega jedno veliko veselje! A još je veće zato što u njemu smijem biti dijete. Kao voditeljica Juhuhua smijem, mogu i moram razmišljati dječjom logikom. A dječja je logika nepogrešiva, zabavna, pametna, čista, maštovita i uvijek točna. Za nju su bitni naši uvijek dobro napisani scenariji, a onda im ti dodaš malo šašavog šmeka. Cijela ekipa je sjajna, od uredništva, produkcije, režije i rekvizite do kostimografije. Zato to kod nas sve tako dobro funkcionira i zato je jednostavno povezati se s djecom preko malih i velikih ekrana. I stariji vole gledati Juhuhu, što me ne čudi jer svima nam u ovom kaotičnom odraslom svijetu treba predaha i prostora za maštu. Moja devetogodišnja djevojčica, koja je odrasla uz Juhuhu, još je njegova vjerna gledateljica. Zajedno gledamo neke crtiće i skupa pjevamo i plešemo na Juhuhu pjesmice. Okružena sam roditeljima i svi mi stalno govore sve najbolje o našem programu. To je samo potvrda da radimo nešto uistinu dobro, jer u moru sadržaja za djecu nije, nažalost, sve kvalitetno. Meni se najviše sviđa što je Juhuhu šašav, pametan i svoj, a opet topao - govori Amanda Prenkaj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....