OPUS LEGENDARNOG FILMAŠA

JURICA PAVIČIĆ Priča o jednom ‘drugom’ Bulajiću

Legendarni filmaš u Hrvatskoj je često percipiran kao dvorski režiser ratnih spektakala. Koliko točna, ta je percepcija i nepravedna
Legendarni filmaš u Hrvatskoj je često percipiran kao dvorski režiser ratnih spektakala. Koliko točna, ta je percepcija i nepravedna

Kad se prosječnoj publici spomene jugoslavenski film, prva asocijacija koju će imati bit će partizanski film. A kad se spomene partizanski film, prva će asocijacija biti Veljko Bulajić.

Tome se nije čuditi. Ratni spektakli doista su bili socijalno najreprezentativniji žanr jugofilma, svojevrsna titoistička verzija gotičkih katedrala. A Veljko Bulajić (1928) režiser je koji je taj žanr i stvorio, i doveo do vrha, i upokojio. Partizanski epski spektakli nastali su kao filmski niz nakon fenomenalnog uspjeha Bulajićeve “Kozare” (1962), filma koji je jugoslavenskoj kinematografiji dao ključ kako obraditi partizansku mitologiju na način prihvatljiv svjetskoj publici. Partizanske epopeje Bulajić je doveo do vrhunca “Neretvom” (1969), filmom koji mu je donio nominaciju za Oscara....

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 09:21