PIŠE JURICA PAVIČIĆ

'OTOK PASA' WESA ANDERSONA Velika i zabavna posveta japanskoj kulturi, tradiciji i ikonografiji

 
 

Tijekom posljednjih dvadesetak godina, redatelj Wes Anderson izdubio je sebi nišu najotkačenijeg i najneobičnijeg holivudskog postmodernista.

Ovaj teksaški redatelj već dvadesetak godina radi filmove koje je teško svrstati: napola za djecu, napola za odrasle, katkad animirani, ali uvijek stilizirani, Andersonovi filmovi smjesa su pustolovnog, najčešće trivijalnog zapleta, te vizualnog eseja u kojem nas odvodi u neki neočekivani zakutak globalne kulture.

Njegovi najpoznatiji filmovi uvijek su ujedno i citatna posveta - jedan put Jacquesu Cousteau, drugi put Brittenu, treći put postkomunističkoj Srednjoj Europi. Stvarna tema Andersonovih filmova izvire iz vizualnog i zvučnog te iz minuciozne mreže citatnih posveta, dosjetki i gegova koji njegove bolje filmove čine silno zabavnima...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 20:37