POSVETA HIPIJEVSKOJ ERI

SKRIVENA MANA Zamršen Andersonovfilm zadržao vrline kultnog Pynchona

 Blitz
Ima istine u tvrdnji britanskog kritičara Jonathana Romneya da se gledajući 'Skrivenu manu' gledatelj osjeća kao "gost na tulumu na kojem jedino on nije napušen"
Ima istine u tvrdnji britanskog kritičara Jonathana Romneya da se gledajući 'Skrivenu manu' gledatelj osjeća kao "gost na tulumu na kojem jedino on nije napušen"

Američki pisac Thomas Pynchon (1937.) stekao je ugled kultnog pisca na vrhuncu hipijevske ere nizom romana poput “Dražbe predmeta 49” (1966) ili “Gravity Rainbow” (1973). Samozatajni Pynchon - koji nikad u životu nije dao intervju - pisao je eksperimentalne romane pune metafikcijskih dosjetki, digresija, obrata i teorija zavjere koji do danas utječu na suvremenu prozu.

Zamršen i pripovjedno “neuredan”, Pynchon važi za pisca kojeg je nemoguće ekranizirati. A upravo tog “nemogućeg” posla latio se američki redatelj Paul Thomas Anderson (“Boogie Nights”, “Magnolia”) koji se prihvatio ekranizacije Pynchonovog novijeg romana “Inherent Vice”. Istina - mnogi - uključujući kontroverznu kritičarku New York Timesa Michiko Kakutani - smatrali su taj Pynchonov ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 16:58