NOVI 'TRAINSPOTTING'

TOČNO 21 NAKON KLASIKA ŠKOTSKIH 90-IH, PRED NAMA JE NASTAVAK Ako niste insajder, to neće biti vaš film

Postindustrijski gradovi još su više “post”, u međuvremenu je došla nova istočnoeuropska imigracija, stare džankoze više nisu kul, nego potrošeni, mizerni i ocvali, a u njihov svijet u međuvremenu su ušli europski fondovi i internet
Postindustrijski gradovi još su više “post”, u međuvremenu je došla nova istočnoeuropska imigracija, stare džankoze više nisu kul, nego potrošeni, mizerni i ocvali, a u njihov svijet u međuvremenu su ušli europski fondovi i internet

Svojedobno proglašen u anketi najboljim škotskim filmom svih vremena, “Trainspotting” (1996.) Dannyja Boylea po romanu Irvinea Welsha možda nikad nije bio veliki film, ali ga je velikim činilo što je perfektno predstavljao jednu eru.

Sunovrat radništva

Nastao godinu dana prije izborne pobjede Tonyja Blaira, uspona “New Laboura” i eksplozija britanskih kreativnih industrija pod egidom “Cool Britannia”, “Trainspotting” je bio spoj nekoliko trendova koji su obilježili tu dekadu. U Britaniji (ali i Hrvatskoj) generacija punka i novog vala tijekom 90-ih ušla je u zrele godine, medije i umjetnost te stekla kulturni kapital. Škotski se nacionalizam upravo budio i pametno kanalizirao kroz kreativnu kulturu. Sunovrat radničke klase i negdašnjih industrijskih gradova već je bio očit i ir...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 16:38