KRATKI FILM

FILIP LOZIĆ Kako sam nadahnut De Maupassantom snimao na Dravi svoj kratki film koji smo odlučili prodati u Cannesu

    AUTOR:
    • Vid Barić

  • OBJAVLJENO:
  • 16.04.2018. u 14:44

Mladi filmaši svoj će film predstaviti na platformi The Short Film Corner

Hrvatski filmaši okupljeni u Mohikanac produkciji odlučili su prodati svoj kratki film u Cannesu.

Film “Na vodi”, redatelja i scenarista Filipa Lozića, snimljen prema istoimenoj priči glasovitog književnika i Flaubertova miljenika Guy de Maupassanta, bit će predstavljen na platformi The Short Film Corner filmskog festivala u Cannesu, namijenjenoj prezentaciji kratkih igranih filmova i umrežavanju filmskih profesionalaca, distributera i prodajnih agenata specijaliziranih za proizvodnju kratkometražnih filmova. Poseban dodatak platformi, koju su naši sugovornici spremno iskoristili, je i mogućnost prikazivanja filma na filmskom marketu Marche du Film tijekom održavanja jedne od najvažnijih filmskih smotri u svijetu, i to u konkurenciji od gotovo dvije tisuće filmova.

Srednjoškolska ideja

- Hrvatski filmaši se ne prijavljuju baš svojim kratkim filmovima na market u Cannes jer je festival skup, kao i prijava, pa se rijetki odvaže na takav korak. Moraš izdvojiti puno sredstava za prijavu filma, smještaj, put, uložiti u vlastitu promociju i u promociju projekta, a ne znaš hoće li ti se to vratiti i na koji način - kaže producent filma Danijel Popović.

Cannesov Short Film Corner nije filmski festival u klasičnom smislu riječi te služi za povezivanje autora, producenata i investitora. Popović je uvjeren da je prezentacija filma na Cannesovoj “tržnici” dobra stvar za Mohikanac produkciju te ističe da za vrijeme festivala kroz Cannes prođe i do 100 tisuća ljudi iz industrije, od kojih mnogi završe upravo na Marketu tražeći svježa filmaška lica za neki oblik suradnje.

“Poanta je da moraš biti na Cannesu ako želiš nešto napraviti. Tamo se vrzmaš i družiš s ljudima iz industrije i to je ono što ćemo i mi, zapravo, raditi. Networking je ključ!”. opisao je Danijel atmosferu Marketa na Cannesu.

“Ideja o snimanju filma prema de Maupassantovu predlošku pala mi je na pamet prije desetak godina, još u srednjoj školi, a prije jednu godinu odlučili smo se snimati“, kaže redatelj filma Lozić, koji također glumi u filmu. Nakon završetka zagrebačke Akademije dramske umjetnosti, gdje je učio glumu, upisao je režiju na London Film School u Velikoj Britaniji. Povratkom u Zagreb 2015. godine okreće se filmskoj režiji, sa sestrom Ingom Lozić pokreće produkcijsku kuću Mohikanac d.o.o, a sada svoj kratki film namjerava prodati u Cannesu.

Zanimalo me gdje su snimali sablasnu de Maupassantovu atmosferu iz spomenute kratke priče, čija je radnja smještena na rijeci Seini.

“Snimali smo na jezerima u parku Maksimir i na rijeci Dravi u blizini Križnice. Drava mi je bila prva slika kad sam prvi put čitao priču. Sjetio sam se jednog mola, izmaglice i zvukova koje sam tamo čuo i odmah sam pomislio kako je to atmosfera koju tražim “, kaže Filip.

“Kad smo otišli na Križnicu shvatio sam zašto je Filipa inspirirala ta lokacija. Ali s produkcijskog stajališta, trebala nam je i neka mirna voda za snimanje dijelova filma, nismo sve mogli napraviti na Dravi. Filip se isprva tome protivio, ali smo našli jezerca u Maksimiru i oko toga se usuglasili te su na kraju dijelovi filma snimani i tamo”, kaže producent Popović i sam student produkcije na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti.

“Na Križnici su nas lokalci sjajno dočekali, trebali smo splav za prijenos opreme i ekipe te još neke stvari logističke prirode. Na kraju su nas Podravci prigrlili i ugostili, bilo im je drago da kod njih snimamo i ništa nam nije nedostajalo”  prepričava Danijel riječnu filmašku avanturu.

Nezavisni projekt

Što se tiče glumačke ekipe, film “Na vodi” okuplja Filipove kolege iz studentskih dana, danas afirmirane glumce Filipa Detelića, Natašu Kopeč, Miu Anočić Valentić i Ivana Grčića, a ulogu ribara pomno su birali.

“Kad smo pokušali vizualizirati staroga ribara, odmah smo se sjetili Željka Vukmirice. Njemu se svidjela ideja pa se odlučio pridružiti ekipi”, završava producent Popović i dodaje da je ponosan na doprinos i predanost autorskog tima i ekipe filma “Na vodi”, posebice jer je riječ o nezavisnom projektu. U tom smislu Cannesov Market izdvaja kao važnu priliku za produkciju i autorski tim. A s obzirom na totalno neočekivan rasplet de Maupassantova predloška prema kojemu se snimao film, vrijedi zamisliti da bi ih na Cannesovoj tržnici moglo dočekati svašta.


Prijavite se na portala Jutarnji.hr i ne propustite najnovije vijesti iz Hrvatske i svijeta
Tagovi

Izdvajamo