REBOOT INFOGAMER

BILI SMO NA JEDNOM OD NAJVEĆIH SAJMOVA ZA GEJMERE U EUROPI Domaći studio Games Revolted planira revoluciju u žanru online kartaških igara

Dino Šertović / REBOOT INFOGAMER

Danijel Matić i cosplayjerica iz igre Phageborn

Posjetitelji će imati prilike igrati desetak igara studija Croteam koji ove godine slavi 25. rođendan

“Reboot InfoGamer u svom je sedmom izdanju konačno postao jedan od deset najvećih sajmova posvećenih video igrama na cijelom svijetu”, kaže nam Damir Đurović, izvršni direktor Reboota, brenda koji priređuje sajam InfoGamer i konferenciju Reboot Develop.

Đurovićeve tvrdnje nisu bez pokrića. Ovogodišnji InfoGamer koji se od 21. do 25. studenog održava na Zagrebačkom velesajmu u mnogočemu je najveći do sad. Više od 200 izlagača zauzelo je 20 tisuća kvadratnih metara prostora u osam sajmišnih dvorana i pripremilo više od od tisuću igraćih stanica kako bi ljubitelji video igara mogli isprobati sve najnovije i najpopularnije naslove.

Velik je to korak naprijed u odnosu na 2011. godinu i 400 kvadratnih metara na koliko se tada prostirao revitalizirani sajam Info, koji je bio posvećen informatičkim tehnologijama. “Kad smo kretali svi su nam se smijali i govorili su nam da nema šanse da će se u Hrvatskoj napraviti išta veće od jedne male dvorane. Sedam godina kasnije, mi sadržajima popunjavamo osam hala. Mislim da to za hrvatsku industriju video igara, a i regionalnu, znači iznimno puno.”

Dino Šertović / REBOOT INFOGAMER

Damir Đurović

 

Raj za ljubitelje video igara

Današnji i tadašnji sajam praktički su neprepoznatljivi. Dođete li na Velesajam tijekom ovogodišnjeg InfoGamera dočekat će vas kakofonija dubokih basova s glavne pozornice, gdje se svakih 15 minuta najrevnijim igračima dijele prigodni pokloni, povika iz odjela gdje ljubitelji Blizzardove igre Overwatch pokušavaju jedni druge poraziti u ovoj popularnoj pucačini za više igrača i klikova kontrolera na apsolutno ogromnom Playstationovom štandu gdje se igre sve od FIFA-e do God of Wara. I da, to se sve događa samo u jednoj dvorani.

Među oko 80 tisuća posjetitelja koji bi tijekom pet dana trebali posjetiti sajam ima pripadnika svih dobnih skupina i oba spola. Priče da su video igre domena mlađih muškaraca već duže vrijeme ne drže vode, a InfoGamer i ove godine to pokazuje. Djevojke u njima uživaju s istim žarom kao i dečki, ponekad čak i revnije. Nije neobično da roditelji koji na sajam doprate svoju djecu s njima nešto i zaigraju ili da ih puste da uživaju u svojim igrama, dok oni uživaju u svojima.

Zagreb, 211118.
Velesajam.
Otvoren sedmi Reboot Infogamer sajam, najveci regionalni sajam video igara i popratne tehnologije. Na fotografiji: sajam.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / CROPIX
 

Gdjegod se okrenete vidjet ćete kako igrači u apsolutnom zanosu uživaju u magiji igre League of Legendsu studija Riot Games, kaotičnoj zabavi popularnog Fortnitea ili jahanju konja u Red Dead Redemptionu 2 studija Rockstar. U svakoj od dvorana proizvođači i trgovci opremom za igranje posjetitelje mame novim rješenjima i akcijama. Prilike za predah od napada na osjetila vrlo je malo, međutim nitko ne tvrdi da su video igre suptilan medij.

Ipak, željni odmora mogu posjetiti dvoranu gdje mogu zaigrati “retro” igre iz nekih prošlih vremena, a odmah do njih je 2.500 kvadratnih metara velik prostor u kojem veći dio dana borave ljubitelji društvenih igara koje ne zahtijevaju struju (osim možda svjetla kako se ne bi igralo u mraku).

Đurović ističe da je osobito ponosan na izvedbu dvorane koja je posvećena domaćim i regionalnim studijima za razvoj video igara. “Producirana je na najvišoj razini. (Hrvatski studio za razvoj video igara) Croteam slavi 25 godina rada i posjetitelji mogu isprobati sve njihove igre koje su radili od 1993. do danas. Odmah pored njih je (hrvatski studio za razvoj video igara) Gamepires koji je ove godine prodao više od milijun primjeraka svoje igre SCUM. To su i svi drugi relevantni studiji koji djeluju u Hrvatskoj i regiji.”

Zagreb, 211118.
Velesajam.
Otvoren sedmi Reboot Infogamer sajam, najveci regionalni sajam video igara i popratne tehnologije. Na fotografiji: sajam.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / CROPIX

Inovatori

Među hrvatskim studijima koji na ovogodišnjem izdanju sajma pokazuju svoje igre posebno se ističe Games Revolted, koji na vizualno impresivnom štandu predstavlja radnu verziju svoje igre Phageborn Online Card Game. “Riječ je o digitalnoj kartaškoj igri u kojoj igrač uz pomoć avatara i drugih jedinica nastoji istovremeno zaštititi svoju tvrđavu i uništiti suparnikovu”, pojašnjava direktorica marketinga Katarina “Kety” Amižić i kaže da je za Games Revolted ovo treći dolazak - prvi puta su pokazivali koncept igre, dok je igra drugi puta bila djelomično igriva.

Borbe između dva ili četiri igrača (u tom slučaju dvojica igraju protiv dvojice) smještene su u dark fantasy okruženje razrušenog planeta Issilith, gdje se pet frakcija - neke su “zle”, neke su “dobre” - bori za kontrolu nad Phagebornom - bićem koje im omogućava kontroliranje cijelog svijeta u kojem je igra smještena.

Suosnivač studija Games Revolted i producent igre Phageborn Danijel Matić navodi da Phagebornom žele unijeti određene inovacije u žanr koji često zna upasti u kolotečinu. “Igrači će se moći natjecati na dvojnom bojnom polju, odnosno na dvije linije konflikta. Kako druge igre iz istog žanra imaju samo jedno, smatramo da ćemo time unijeti puno dinamike u sukobe”, kaže Matić.

“Igrače Phageborna također tijekom igranja koriste dva resursa - Esenciju (Essence) i Energiju (Energy). Esencija se troši za kontroliranje raznoraznih bića, dok se Energija troši za magiju. Primjerice, igrač na bojno polje stavi biće i onda ga s magijom modificira. Dodamo li tome činjenicu da i avatar aktivno sudjeluje u borbama, igrači se mogu boriti na vrlo kreativne načine.”

 

Matić navodi da u Phagebornu, za razliku ostalih igara u istom žanru, neće biti utabanih staza do pobjede i da neće biti karata koje se u određenom trenutak moraju baciti kako bi se pobijedilo suparnika. “Igra je u tom smislu nalik šahu. Laka je za naučiti, a teška za usavršiti. Istovremeno, to ne znači da se početnici u njoj ne mogu zabaviti, dapače”, zaključuje.

Borbe za prevlast na razrušenom planetu

Games Revolted na igri radi od kraja 2015. godine, kada su nakon inicijalne razrade ideje o igri za njezinu izradu ozbiljno “zagrizli” Matić, Amižić i Dominik Marić, koji danas obnaša ulogu direktora studija. “Prvo smo razvili priču i stil igre, a zadnjih godinu i pol dana radimo na programiranju”, kaže Amižić. U Games Revoltedu danas radi 16 ljudi, a direktorica marketinga kaže da među njima ima vizualnih umjetnika koji su zaduženi za izgled igre, glazbenika koji stvaraju zvučnu kulisu Issilitha te programera koji osiguravaju da svi ti elementi funkcioniraju kao cjelina.

Dino Šertović / REBOOT INFOGAMER

Katarina “Kety” Amižić i Danijel Matić

 

“Rad na video igrama suštinski se ne razlikuje od drugih poslova, osim u tome što riječ o vizualnom mediju pa se na taj dio izrazito pazi. Dok radimo na vizualnom dijelu igre istovremeno i programiramo, što je kombinacija poslova s kojom se druge tvrtke često susreću. Određena se paralela može povući s izradom aplikacija, međutim rad na video igrama puno je kompleksniji”, dodaje direktorica marketinga i kaže da su zbog dinamičnijeg radnog okruženja u studio uspjeli dovesti djelatnike koji su prije toga radili u bankama i tradicionalnim IT tvrtkama.

Amižić kaže da još uvijek nisu odlučili hoće li igru izdati sami ili će potražiti izdavača, a odlučeno je i da igra neće biti besplatna. To može djelovati kao neobičan detalj za istaknuti, međutim mnoge od danas najpopularnijih igara na svijetu  - Fortnite, League of Legends i Hearthstone - igrače ne koštaju ništa. Amižić pojašnjava odluku: “Nismo htjeli napraviti igru u kojoj igrač uz pomoć novaca ostvaruje bolje rezultate. Mi smo odlučili igru naplatiti, a igrači će do pobjeda morati dolaziti igranjem i usavršavanjem svojih sposobnosti. Ne želimo diskriminirati novcem”.

Igrači Phageborna moći će određene vizualne i auditivne elemente igre prilagoditi svojem ukusu i Games Revolted tu opciju planira naplaćivati. Amižić navodi da je riječ isključivo o kozmetici te da te modifikacije neće utjecati rezultate dvoboja unutar igre. “Takve modifikacije obično koštaju nekoliko (američkih) dolara i doprinose zabavi koju igrači iskuse tijekom igranja”, dodaje.

Dino Šertović / REBOOT INFOGAMER

Katarina "Kety" Amižić

 

Phageborn će u beta fazu ući u prvoj četvrtini 2019. godine, kada će studio omogućiti njezino preuzimanje i igranje. “Tijekom te faze nastojat ćemo stvoriti osnovnu bazu igrača te od njih doznati jesmo li na dobrom putu i trebamo li možda nešto mijenjati”, pojašnjava Amižić.

Zvijezda e-sportova i YouTubea

Uz isprobavanje igara stranih i domaćih izdavača te kupovinu pribora za igranje i druženje, Reboot InfoGamer mjesto je i održavanja turnira u brojnim igrama koje se danas smatra e-sportovima. Ekspanzija sajma Reboot InfoGamer zrcali razvoj natjecateljskog igranja video igara koje je, poput samog sajma, posljednjih nekoliko godina doživjelo pravu eksploziju popularnost.

Đurović ističe da će finala A1 Adria lige u igrama Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) i League of Legends (LoL) koja će se održati u subotu i nedjelju biti pravi audiovizualni spektakl te da će ljubitelji e-sportova moći uživati u produkciji kakva se može vidjeti na najvećim natjecanjima diljem Europe. “Možemo biti ponosni na to da smo domaćini ovakvog natjecanja”, zaključuje.

Dok su za e-sportske spektakle rezervirane subota i nedjelja, igrači video igara koji se vole oblačiti u likove iz video igara u petak će se moći prijaviti na do sad najveće natjecanje u cosplayju koje će održati tijekom InfoGamera. Kao i protekle dvije godine, pobjednik natjecanja iduće godine s članovima Reboot tima putuje u Tokyo na Tokyo Game Show, jedan od najvažnijih svjetskih sajmova posvećenih video igrama. I to nije sve.

Obožavatelji regionalnih zvijezda YouTubea i drugih internetskih platformi za stvaranje video sadržaja Mudje, Chalea, Supreme Nexusa, PC Axea, Kikija, Dukija, AdnanBroa, Vekija, Pvt. Molestera s njima će se moći družiti i fotografirati tijekom petka, subote i nedjelje, s tim da se tradicionalno najveća gužva na sajmu očekuje u subotu.

Bilo tko tko u subotu dođe na InfoGamer neće više dovoditi u pitanje status video igara kao najpopularnijeg segmenta industrije zabave na svijetu.

Prijavite se na portala Jutarnji.hr i ne propustite najnovije vijesti iz Hrvatske i svijeta

Izdvajamo