RAZGOVOR S ČLANOVIMA BENDA

Bridget i Dave King iz Flogging Molly: Folk je prvobitna verzija punka

ZAGREB - Imao sam sreću gledati Poguese u naponu snage, 1989. godine na Reading Festivalu. Bili su čudesni, a Shane MacGowan tada je još isijavao energijom karizmatičnog pjesnika čija će se prekrasna lirika za koje desetljeće vjerojatno proučavati u školama i na fakultetima.

Prijateljski razgovor

Dave King, lider Flogging Molly , koji zvuče poput Poguesa na speedu ili The Clasha koji razvaljuju obrade Dublinersa, nije pjesnik MacGowanovog formata, no njegov radnički background, imigrantska priča, srčani nastup uz keltsku punk kohortu kakvoj je danas teško naći premca i hrpica energičnih albuma, a pogotovo recentni “Speed Of Darkness” i “Drunken Lullabies” u produkciji Stevea Albinija, koji je producirao Pixiese, daju mu kredibilitet o kojem mnogi mogu samo sanjati.

Uz to, Dave i njegova supruga Bridget, koja u Flogging Molly svira violinu, jedan su od najsimpatičnijih parova na koje možete naletjeti u ovom poslu. To su ljudi s kojima učas iz službenog intervjuiranja prelaziš u prijateljski razgovor. Sredinom 90-ih preživljavali su svirajući u pubu Molly Malone's u Los Angelesu. Iz zahvalnosti prema vlasniku tog puba bendu su nadjenuli ime Flogging Molly.

Težak život

Kako to da ste nakon što ste u ranim 80-ima pjevali u heavy metal bendu Fastway s Eddie Clarkom iz Motorheada i Peteom Wayom iz U.F.O. osnovali keltski punk bend Flogging Molly?

Dave: Pjevač u Fastwayu postao sam preko oglasa u novinama kao tada nezaposleni glazbenik u Irskoj, obožavao sam AC/DC i to je bilo sjajno, no oduvijek sam se interesirao i za tradicionalnu irsku glazbu. Kad sam ranih 90-ih stigao u Los Angeles, nakon svirke u još nekim hard rock bendovima, nisam imao ideju kojim glazbenim putem bih krenuo, a onda sam upoznao Bridget i počeli smo svirati irsku glazbu.

Bridget: Rođena sam i odrasla u Americi, moj otac je podrijetlom iz Irske, a majka iz Hrvatske, njezini su iz Mrzlih Vodica, no dio te rodbine danas živi u Rijeci. Dave i ja nismo planirali svirati irsku glazbu, ali tako se potrefilo.

OK, počeli ste svirati slučajno, no kako je u tu irsku ili keltsku glazbu ušao punk?

Dave: Ilegalno sam živio u Americi, nisam se mogao vratiti u Irsku i osjećao sam domotužje, pa mi se dopalo s Bridget - ona na violini, ja na gitari - svirati tradicionalnu irsku glazbu. Tako nam se pridružio i ostatak benda. Bubnjar i basist su prvo bili u publici u pubu Molly Malone's u kojem smo svirali Bridget i ja, pa su nam se pridružili kao glazbenici i tako je nastala jezgra benda. Takvu energiju nikada ranije nisam osjetio ni u jednom bendu u kojem sam svirao, a učinilo mi se i kako folk i punk glazba imaju isti senzibilitet, energiju i background. Možda je folk bio prvobitna forma punka.

Bridget: Intuitivno smo shvatili kako se energija punka i izvornog irskog folka poklapaju. Johnny Cash za mene je punk rock, kao i Dublinersi. S druge strane, The Clash mogu biti i folk bend. Sve su to radničke priče, a i mi dolazimo iz radničkog miljea i bitno nam je zadržati tu iskrenost kakvu imaju Johnny Cash ili The Clash.

Dave: Otac mi je umro kad sam imao deset godina i moja majka je teško radila kako bismo imali kakvu-takvu egzistenciju, bio sam prisiljen naputiti školu u petnaestoj godini i početi zarađivati za život...

Bridget: To se osjeti kad razgovaraš s Daveom, ha ha ha...

Dave: OK, istina je, možda mi nedostaje više obrazovanja, no u našim pjesmama želimo i slaviti život, odnosno činjenicu da smo uspjeli preživjeti teške situacije i izvući se s dna kace. Život zna biti težak, ali pokušavamo objasniti ljudima kako i iz takvog života treba izvući ono najbolje. Zato u našim pjesmama ima i dosta humora i pozitivizma.

Tko je još utjecao na vašu glazbu?

Dave: Utjecaji nam dolaze s raznih strana i ne treba kategorizirati stvari. Vjerojatno se to ne bi moglo zaključiti iz mog stila pjevanja, ali ja od svih pjevača najviše volim Freddieja Mercuryja, obožavam Bowieja, T. Rex...

Bridget: Ja sam, pak, luda za Smithsima i Morrisseyem, a i ljudi u bendu vole posve različitu glazbu.

Možda turneja

Budući da je Bridget podrijetlom iz Hrvatske, čini mi se uputnim pitati vas je li vam se dopao neki hrvatski bend?

Bridget: Dio medenog mjeseca proveli smo u Dubrovniku i ostali zapanjeni kad su u jednome baru u koji smo slučajno ušli čuli kako vrte naše pjesme. U tom smo baru čuli i bend Hladno pivo koji nam se jako dopao.

Bridget: Bilo bi zgodno zasvirati s Hladnim pivom, a i ljudi su ovdje krasni pa planiramo pokušati organizirati turneju po Hrvatskoj, umjesto da ovdje dođemo samo zbog jednog koncerta.

Green Day na folk-punk tripu

S petim albumom “Speed Of Darkness” Flogging Molly pokušavaju prijeći onu crtu mainstreama koju su s “If I Should Fall From Grace With God” prešli The Pogues. Nešto ušminkanija produkcija u odnosu na supijanu eksplozivnost drugog albuma “Drunken Lullabies” u produkciji Stevena Albinija mogla bi im pomoći u tome, jer sada Flogging Molly gotovo da zvuče poput Green Daya na keltskom folk-punk tripu.

Srećom, ta zamalo stadionska produkcija nije nimalo ubila živopisnost i “radničko podrijetlo” pjesama Davea Kinga, zahvaljujući i njegovom izrašpanom grlu te poletnim glazbenim spojevima punk-rocka The Clasha, folka The Dublinersa i hard rocka kakvog je King prašio u triju Fastway.

Jedini problem pri uskakanju u prvu ligu pop-rock scene mogao bi nastati zbog marketinških razloga jer iza Flogging Molly ne stoji velika diskografska kompanija.

Flogging Molly najjači su uživo pa im neće biti problem na svom trećem ukazanju pred zagebačkom publikom - točno mjesec dana prije dolaska The Poguesa na Šalatu - nakrcati, napiti i rasplesati Boogaloo. Moglo bi biti i pretijesno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 00:08