Drama oko zagrebačkog nastupa alternativnog rock benda The Lemonheads i njihova frontmena Evana Danda dobila je novi nastavak. Tek što se nezadovoljstvo oko nastupa u Vintage Industrial Baru počelo stišavati, razgovor o incidentu vratio se na dnevni red.
Naime, zagrebački nastup dio je njihove europske turneje, koja je bend sada dovela i u francusku prijestolnicu. Podijelivši video s pariškog nastupa, bend se na svome profilu na Facebooku oglasio i o turneji.
"Duge vožnje, dijeljenje autobusa s desetero ljudi. Ponekad i šest nastupa zaredom. The Lemonheads svake večeri daju sve od sebe. Kao što možete i zamisliti, to nije uvijek lako, no Evan to voli i rođen je za to. Hvala Johnu i Farleyju i cijeloj ekipi što su toliko solidni. Još pet nastupa od 35", stoji u objavi.
I dok su neki komentatori iskoristili priliku da bend i Danda pohvale, jedan komentator bendu je uputio kritiku spomenuvši "slom u Zagrebu", a uskoro je dobio i odgovor.
"Bilo je epski! Ako ti se nije svidjelo, odi kod proktologa", poručili su iz benda bahato.
"Da, epski neuspjeh", nadovezao se pak drugi komentator.
Izgred u Zagrebu
Kako je prošao koncert u Vintageu izvijestio je, iz prve ruke, glazbeni kritičar Jutarnjeg lista Aleksandar Dragaš, koji je već u prvim retcima svoje recenzije napomenuo da mu je bend nekoć (kasnih osamdesetih i ranih devedesetih) bio "jako, jako drag", no i da je Evan Dando "odavno ‘rasuti teret‘".
Priznao je da je naslućivao mogući "raspad sistema i dramu", no i da su njegova očekivanja bila "nadmašena".
"Naime, već od prvih taktova bilo je jasno da Evan Dando, s kojim sam se zamalo sudario u dvorištu Vintagea dok je sa skejtbordom pod rukom tražio tko zna što ili koga, samo fizički prisutan na pozornici, a duhom, psihom i pomanjkanjem makar zrnca suvisle izvedbe tko zna gdje. Možda je i glavu, a i koordinaciju ruku pa i glas, nalik tek nesuvislom mumljanju i brundanju, ostavio negdje u Americi. Ono malo pjesama koje je izveo - što s bubnjarom i basistom, što solo uz akustičnu gitaru - uglavnom se sastojalo od spoticanja, propuštanja akorda, ispadanja iz ritma, falšanja melodija i zaboravljanja stihova. Tužno, jadno, neopisivo loše, kilavo, slabo najkraći je opis prvih tridesetak minuta koncerta tijekom kojih se Dando konstantno žalio ton majstoru na monitor s kojim je vrlo vjerojatno sve bilo u redu.
Ako Dando svoj glas ili svoju gitaru nije dovoljno čuo ili ih je pak preglasno čuo - teško je bilo shvatiti njegove poruke jer čas je tvrdio jedno, čas drugo - bilo je jasno da je problem u njegovoj glavi, glasu, (polu)svijesti i rukama, a ne u monitoru.
Publika pokušava pomoći, ali uzalud. (...)
U tim trenucima, a možda je koncert trajao tek nekih pola sata, bilo je izvjesno da sve to neće dobro završiti i da nema šanse da se nastup regularno privede kraju", ispripovijedao je Dragaš te nastavio:
"(...) svjedočili smo ne prijevremenom povlačenju s pozornice u bekstejdž nego totalnom rastrojstvu Evana Danda koji je prvo bijesno bacio gitaru, a potom uzeo klavijature i divlje ih bacajući kršio na monitorima. Stoga je jedan od članova benda izjurio na pozornicu i Danda otjerao, po naški, u tri pizde mile materine, a menadžerica ili što već je djevojka koja je dvije-tri sekunde poslije iz bekstejdža stupila na pozornicu, također Danda otjerala, po naški, u kurac, na što je lider The Lemonehadsa dodatno popizdio i ponovo počeo lomiti klavijature po monitorima.
Kako sam stajao u drugom redu, tako sam se već pripremio da klavijature odbijem od sebe ako ih Dando baci u mom pravcu, ali srećom nije trebalo. Umjesto toga, Dando je preskočio ogradu ispred pozornice i furiozno otišao iz kluba iako mu za debakl nitko nije bio kriv osim njega samoga".
Bio je to, zaključio je Dragaš, "patetičan", no "u neku ruku i antologijski koncert" benda.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....