52. GRAMMY

Sve je izglednije da će Madonna izgubiti status kraljice popa

Aleksandar Dragaš analizira dodjelu nagrade kojom su zavladale R&B i pop-pjevačice, na čelu s Beyonce koja je postavila rekord

Kao i obično, glasačko tijelo Grammyja nije prepoznalo niz sjajnih albuma, glasavši ziheraški za najpopularnije, najveće i medijski najprisutnije.

R&B diva Beyonce sa šest osvojenih Grammyja postavila je novi rekord u povijesti najuglednije američke glazbene nagrade. Unutar jedne “izborne” godine niti jedna pjevačica nije osvojila više statua pozlaćenih gramofona. Uspjeh je bio očekivan jer Beyonce danas jest najpopularnija američka i svjetska pjevačica, a glasači Grammyja često su naklonjeni velikim imenima. U kategorijama u kojima je bila nominirana - pjesma godine, najbolja R&B pjesma, najbolji ženski R&B vokal, najbolja pop vokalna izvedba, najbolji suvremeni R&B album, najbolja tradicionalna R&B izvedba - Beyonce je opravdano pobijedila, prvenstveno zahvaljujući bogatstvu svoga glasa, hitovima “Single Ladies” i “Halo” te zvjezdanom statusu zbog kojih neki smatraju da je najsnažnija kandidatkinja da s trona kraljice popa svrgne Madonnu.

Neočekivani Grammyji

U Nashville će više nego zadovoljna otići i pop-country curetak Taylor Swift s četiri osvojena Grammyja, uključivši i jedan od tri najprestižnija u općim kategorijama; onaj za album godine. Ostala tri osvojila je u country kategorijama (najbolji album, pjesma, ženska izvedba).

Kući će sretni otići i Kings Of Leon koji su možda neočekivano dobili Grammyja za singl “Use Somebody” u jednoj od tri opće i najprestižnije kategorije te onaj za najbolju izvedbu rock grupe i najbolju rock pjesmu kojima su se opravdano nadali. Grammy za najbolji rock album odnijeli su Green Day za “21st Century Breakdown” i to ispred U2 i AC/DC koji su u kategoriji najboljeg hard rock albuma slavili s “Black Ice”. Grammyja za najbolju mušku vokalnu pop izvedbu odnio je Jason Mraz, a za solističku rock izvedbu Bruce Springsteen.

Lady GaGa, iako je osvojila dva Grammyja, ne može do kraja biti zadovoljna. Bila je nominirana u pet kategorija i očekivano je pobijedila u utrci za najbolji album dance/elektronske glazbe i dance snimku godine s hitom “Poker Face”. Ako je očekivano izgubila od Beyonce u borbi za pjesmu godine, a od Kings Of Leon za snimku godine, stvarno je nepravedno izgubila od Black Eyed Peas u bitci za najbolji vokalni pop album. Njihov “The E.N.D.” besprizorno je loš i mnogo slabiji od njezina albuma “The Fame”. Oni su također neopravdano dobili Grammyja za najbolju izvedbu pop grupe s vokalom i to za vokoderiziranu snimku pje-sme “I Gotta Feeling”. Stvarno sramota za Grammy i njegove glasače.

Iznenađenje je i odlazak Grammyja za najbolji album alternativne glazbe francuskom sastavu Wolfgang Amadeus Phoenix, dok su glasači kratkih rukava u toj kategoriji ostavili Yeah Yeah Yeahs, Death Cab For Cuite, Depeche Mode i Byrnea & Enoa, tim više jer vrlo srodni, pa čak i bolji njujorški bend MGMT nisu honorirali nagradom u kategoriji najboljeg debitanta, a ni najbolje vokalne pop izvedbe. A, trebali su jer MGMT je mnogo bolji i od Black Eyed Peas i od službeno najboljeg debitanta, zastarjele country-rock grupe Zac Brown Band.

Kao i obično, glasačko tijelo Grammyja nije prepoznalo niz sjajnih albuma, glasavši ziheraški za najpopularnije, najveće i medijski najprisutnije. Kao i obično, ponovno se može potegnuti pitanje je li toliki broj kategorija opravdan, no čini se da se upravo s tolikom brojem njih kompenziraju propusti u najbitnijim kategorijama.

Makar i nauštrb Dylana

Ipak, lijepo je vidjeti da su se u kategorijama najboljeg suvremenog folk albuma, odnosno tradicionalnog bluesa i americane glasači sjetili Stevea Earlea, Ramblin' Jack Elliotta i Levona Helma, makar i nauštrb Dylana. Često se najzanimljiviji albumi skrivaju baš u tim, medijski uglavnom zanemarenim kategorijama.

Grammy za najbolji vokalni jazz album odnio je Kurt Elling, za instrumentalni jazz album Chick Corea s Johnom McLaughlinom, a za jazz solo Terence Blanchard. Svu trojicu smo prehtodne tri jeseni gledali i slušali na Zagreb Jazz Festivalu.

Lady Gaga najbolji ‘showmaker’

Ako je Beyonce očekivano nadmašila Lady GaGu u utrci za nagrade, čini se kako je Lady GaGa svojim medleyem u kojem se našlo mjesta iza Eltona Johna ipak za zeru nadvisila Beyonceinu izvedbu “If I Were A Boy”. Naravno, Beyoncein nastup bio je spektakl za oči i uši, ali zadržan u okvirima šou-izvedbi po standardima Grammyja. Nastup Lady GaGa bio je maštovit i ekstravagantan glam-rock, pop-art i dance-pop performans. Danas su njih dvije ionako uzbudljivije od Madonne.





Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. svibanj 2024 22:09