MADONNA NA MAKSIMIRU 11. LIPNJA

Najmoćnija žena i vladarica pop-glazbe napokon će i za nas napraviti megaspektakl

ZAGREB - Trenutak objave datuma nove turneje Madonne pomno je odabran i teško da je mogao biti bolji. Naime, mediji se još nisu ohladili od Madonninog nastupa u poluvremenu Super Bowla koji je gledalo 114 milijuna ljudi, a već je stigla potvrda datuma o kojima se već dva mjeseca spekulira po Facebooku i internetu.

Službeno i izvjesno, osim u slučaju više sile, peta Madonnina turneja u organizaciji Live Nationa počinje 29. svibnja u Tel Avivu, a završava u Nici 21. kolovoza, barem što se tiče Europe i Bliskog istoka gdje će se Madonna ukazati ukupno 25 puta. Nastup na zagrebačkom Maksimiru, 11. lipnja, s kojeg kreće na milanski San Siro, bit će četvrti po redu jer će prije Zagreba, osim u Tel Avivu, Madonna - gotovo poput Hillary Clinton - nastupiti još u Abu Dabiju i Istanbulu. Sjevernoamerički dio turneje počinje 28. kolovoza i za sada sadrži 26 koncerata, dok su Azija i Australija ostavljene za 2013. godinu.

Novi album krajem ožujka

Koncem ožujka trebao bi izaći i novi album “MDNA”, početkom veljače najavljen singlom “Gimme All Your Luvin” na kojem su se Madonni pridružile “reperice” M.I.A. i Nicky Minaj . Album su producentski i bratski podijelili francuski house producent i DJ Martin Solveig te stari Madonnin suradnik William Orbit, a jednu je pjesmu “sredio” talijanski house DJ Benny Benassi.

“MDNA” je prvi album koji će biti objavljen u sklopu “360” ugovora koji je Madonna potpisala s promoterskom i koncertnom agencijom Live Nation, a proizvest će ga i distribuirati Interscope, nakon gotovo 30 godina njezine suradnje s kućom Warner Bros.

Lov na nove rekorde

Prvu turneju Madonna je odradila 1985. godine, a veliku pompu oko svojih koncerata podigla je i filmom “U krevetu s Madonnom”, dokumentarcem snimljenim na Blond Ambition turneji, održanoj 1990. godine. Predstojeća turneja tek joj je deveta po redu, ali s posljednjom Sticky & Sweet turnejom visoko je podigla ljestvicu kolegicama pop-zvijezdama poput Lady Gage ili Beyonce.

S tom turnejom na čijem je američkom dijelu prodala više od 650.000 ulaznica Madonna je ušla u top 5 najprihodovnijih turneja svih vremena, a predviđa se da bi isto mogla učiniti i s ovom, devetom.

Hoće li nadmašiti cifre poput 70.000 rasprodanih ulaznica u Wrechteru u Belgiji, 76.000 u Helsinkiju (najveći koncert jednog izvođača ikada održan u Finskoj), 72.000 u Tallinu i 72.000 ulaznica za najveći koncert ikada održan u Švicarskoj, 75.000 ulaznica u Londonu i 4 rasprodana koncerta u Madison Square Gardenu u New Yorku (60.364 ulaznice), ostaje nam vidjeti po završetku predstojeće turneje.

Upisala se kao najuspješniji solo izvođač kad su posrijedi najprihodovnije pojedinačne turneje. Nisam je gledao na Sticky & Sweet turneji, no u Milanu na Drowned World turneji bila je više nego efektna i efikasna u nastojanju da se od video zvijezde transformira u koncertnu atrakciju.

Ikona pop-kulture

Razlog zbog kojeg je to uspjela je upornost i ona ista ambicija kojom se od osobe koja baš i ne zna pjevati, koja nema duge noge plesačice i koja nije bila ljepotica, prometnula u ikonu pop-kulture. Naravno, tako nešto bez MTV-a ne bi bilo moguće.

U povijesti popularne glazbe Madonna je upisana kao jedna od onih osoba koje su uvelike promijenile njezin tijek i narav, a stubokom je izmijenila i glazbenu industriju, kako svojom samosvjesnošću i samopouzdanjem, tako i rušenjem barijera i predrasuda u rasponu od seksualnosti do religije.

Premda je povlačila neočekivane i riskantne poteze, postala je najmoćnijom ženom pop glazbe i njezinom neprikosnovenom vladaricom. Često su ti potezi bili atraktivniji od njezine glazbe.

Prodala je više od 300 milijuna primjeraka albuma, osvajala vrh top ljestvica brojnim singlovima, od čega samo 13 puta u Velikoj Britaniji koju je izabrala za drugu domovinu. Izazvala je šok kad je zabljesnula s albumom i hitom “Like A Virgin”, ali je znala taj početni šok pretočiti u atipičnu dugovječnost pop zvijezde čiji je vijek trajanja ipak više nalik prolzanosti kometa.

Nikad problema s hitovima

U nekim aspektima njezina utjecajnost je usporediva s utjecajnošću Elvisa, Beatlesa ili Dylana, ma koliko njezina glazba bila drukčija od spomenutih i ma koliko bila plod pop estetike, materijalizma i sebičnosti kapitalizma 80-ih, a kasnije dance i clubbing kulture iz kojih je mnogo posuđivala, ali zauzvrat i instalirala house kao jedan od dominantnih stilova pop glazbe.

Imala je estetski uspješnih albuma poput “True Blue”, “Like A Prayer”, “Ray Of Light” i “Music”, ali i albuma kojih se bolje kloniti, no s medijima i hitovima gotovo nikada nije imala problema, a i gotovo svaku veliku žensku pop zvijezdu, poniklu od sredine 90-ih naovamo, moguće je na ovaj ili onaj način uspoređivati i mjeriti Madonnom.

Cijena ulaznica bit će od 230 do 1790 kuna

U Zagrebu, redovna prodaja ulaznica za Madonnin koncert na Maksimiru u organizaciji Adria Entertainmenta počinje 17. veljače, a dostupne su na svim ovlaštenim prodajnim mjestima Eventima, dok je internet kupovina moguća na www. eventim.hr i www.viagogo.com. Cijene ulaznica kreću se u rasponu od 230 kuna za pa sve do 1790 kuna, ovisno o mjestu sjedenja. Fan klub prodaja preko Icon Fan Cluba, počinje 14. veljače u 10 sati i traje do 16. veljače u 15 sati. Potražnja za kartama očekuje se i iz regije, a glavni konkurent Madonni u Maksimiru je koncert Brucea Springsteena u Trstu, na koji će mnogi potegnuti iz Zagreba.

Brojne se bore za njezin tron, ali lady gaga je najbliža

Novim albumom “MDNA” i predstojećom turnejom koja uključuje i niz stadionskih koncerata Madonna uzvraća udarac potencijalnim nasljednicama koje se već “glođu” oko njezinog trona koji se najviše poljuljao kad je Lady Gaga “blitzkriegom” osvojila publiku pa čak i medije koji su je prozvali “novom Madonnom”, zahtijevajući od “stare Madonne” da ode u penziju.

Upečatljivim nastupima “plava” i “crna” Madonna, odnosno Lady Gaga i Beyonce, uspjele su se nametnuti i kao koncertne zvijezde s vrlo dobrim “prolazom” na blagajnama velikih arena.

Poljubac sm

Svoju efektnost dokazale su i u Zagrebu, a Beyonce je nastupila i na najvećem britanskom open-air (rock) festivalu Glastonbury. Najava tog nastupa izazvala je čuđenje, no kritike su bile vrlo pozitivne.

Lady Gaga, pak, ušla je u top 10 najprihodovnijih turneja 2010. i 2011. godine s oko 200 milijuna dolara ukupnog prihoda, što je fantastičan rezultat za nekoga tko je debi album objavio 2008. godine.

Premda ju je i poljupcem na sceni 2007. godine promovirala kao svoju moguću nasljednicu, to je gotovo ispao “poljubac smrti” za Britney koju se nakon pojave Lady Gage više ni ne spominje u kontektsu Madonnine nasljednice. Logično, za novi broj magazina Advocate, Madonna kaže da joj je Britney više po ukusu nego Gaga. Barem još nekoliko djevojaka, uz Gagu, Beyonce i posustalu Britney, stoji u redu za Madonnin tron - gužva kao pred ženskim toaletom u disco klubu - no, Rihanna, Ke$ha, Katy Perry i Jessie J, unatoč hitovima, nisu od istog štofa od kojeg su “sašivene” Madonna i, usudio bih se reći, Gaga i Beyonce.

S druge strane, pojavile su se i nove ženske pop zvijezde koje se stilski, repertoarno, pjevački i izgledom pokušavaju odmaknuti od Madonne i njezinih “kćeri”.

Najveća zarada

Spomenimo pokojnu Amy koja svoju pjevačku i glazbenu misiju nije uspjela dovršiti, Adele čijih prošlogodišnjih petnaest milijuna prodanih primjeraka albuma “21” Madonnin “MDNA” nema šanse skinuti i mnogima diskutabilnu Lanu Del Rey koju također više privlači klasična pop glazba, a manje plesni ritmovi disco, house i trance glazbe.

No, činjenica jest da se danas najveća “lova vrti” na koncertima, a tu je Madonna ušla u “đir” Stonesa, U2, AC/DC, Springsteena, Bon Jovija. Gledano iz tog rakursa Lady Gaga je najbliže Madonninu tronu, bliže čak i od svestrane Beyonce.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. svibanj 2024 03:44