PIŠE A. DRAGAŠ

‘Tko je bio na koncertu u Zagrebu, ne može zaboraviti buku brušenja po cijevima. A glasom proizvodi nešto nalik zvuku davljenja mačke‘

Blixa Bargeld

 Carsten Koall/Dpa Picture-alliance Via Afp
Blixa i drugovi, na stranu popularnost, i u tom kontekstu veliki su i važni umjetnici koji će u Zagrebu ponovno nastupiti 7. rujna u Tvornici kulture
Blixa i drugovi, na stranu popularnost, i u tom kontekstu veliki su i važni umjetnici koji će u Zagrebu ponovno nastupiti 7. rujna u Tvornici kulture

Tko je bio na prvom koncertu berlinske industrial grupe Einstürzende Neubauten u Zagrebu, RANS "Moša Pijade" 1985. godine, u sklopu Zagrebačkog bijenala, nikada neće zaboraviti buku koju su ti berlinski avangardisti digli čekićanjem, struganjem, bušenjem i brušenjem po metalnim cijevima, bačvama i oprugama, alatom maznutom s otpada i gradilišta. Bilo je bendova koji su glazbom vjerodostojno odražavali svoje ime, ali nitko totalno poput Einstürzende Neubautena, na hrvatskom "urušavanje novogradnje", jer njihov koncert i rani albumi "Kollaps" (1981), "Zeichnungen des Patienten O.T." (1983) i "Halber Mensch" (1985), zaista su bili nalik rušenju zgrada svom mogućom metalurgijom. Iza koje, kako je jednom zamijetio Nick Cave, s kojim će Blixa Bargeld dvadesetak godina stvarati...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. prosinac 2025 19:22