Posljednju subote u lipnju više od 13 tisuća Zagrepčana i onih željnih klupske zabave proveli su na Velikom jezeru na Jarunu u sklopu Lollipop Open Aira, gdje je glavna zvijezda večeri bila dancehall legenda Sean Paul.
Ovaj Jamajčanin sa sobom je u Zagreb doveo i live bend, dva hypemana, DJ-a i dvije plesačice. Svi oni zajedno jučer su pred dobro raspoloženom publikom pružili ono što se od njih tražilo, a to je 100 minuta čiste zabave bez neke prevelike filozofije.
Činjenica da je riječ o klupskoj glazbi namijenjenoj plesu i zabavi, s tekstovima koji ne da nemaju dubinu nego su smiješno glupi, nije kritika niti to treba tako shvatiti. Naime, glazba kao umjetnost po svojoj definiciji treba pobuditi osjećaje, a to ne uključuje samo osjećaje introspekcije i tuge, nego i osjećaje bezbrižnosti, opuštenosti i iskrene sreće. A upravo ove potonje Sean Paul je vrlo uspješno pobudio kod svih prisutnih.
PROČITAJTE VIŠE Namještao je krevete u hotelu, a danas je svjetska zvijezda: ‘Šanse su bile jedan prema milijun! Znate li što me sin pitao neki dan?‘
Izašao je na pozornicu točno u vrijeme kako je bilo predviđeno prema službenoj satnici i odmah na početku nastupa krenuo sa svojim najvećim hitovima i suradnjama poput Get Busy, Cheap Thrills, Bailando, Breathe i ostalih. Sean Paul na klupskoj sceni je relevantan već 20 godina pa ova razina profesionalizma nije iznenađujuća.
Iznimno bogat katalog pjesama najviše duguje upravo brojnim suradnjama s pop-zvijezdama kao što su Sia, Beyoncé i Dua Lipa. Iako je u tim hitovima njegova uloga sporedna, na nastupu se to nije moglo osjetiti jer je izvodio proširene verzije svojih dionica, a odluka da će refreni vokala navedenih zvijezda biti pušteni preko matrice pokazala se punim pogotkom jer taj dio publika zapravo i može pjevati (cijeli šarm Seana Paula je taj da ga se u većini slučajeva, zbog izraženog jamajčanskog naglaska, teško može razumjeti što govori).
Koncert za ‘seksi dame‘
Ono što se moglo razaznati u govoru Seana Paula i njegove družbe na pozornici jest to da vole žene, i to ne bilo kakve, nego seksi dame (između svake pjesme, ma i između svake strofe u pjesmi, netko na pozornici je dozivao seksi dame, kao da je riječ o mitskim stvorenjima). Kako je svima u publici ekskluzivno otkrio, zbog velike količine lijepih ljudi on i bend odlučili su se preseliti u Zagreb. To je bio samo jedan u nizu predvidljivih trikova i doskočica kojima se koristio prilikom komuniciranja s publikom. Podsjetilo me na četvrti nastavak Umri muški, za koji znaš kako će se odigrati – Willis je već ispucao sve svoje doskočice, ali i dalje uživaš i gledaš jer je zabavno (i jer na kraju filma propuca svoje rame kako bi ubio glavnog zlikovca!).
Odana počast samohranim majkama
Međutim, Sean Paul me iznenadio kada je Rockabye, plesni hit iz 2016., posvetio samohranim majkama. Da, tekst te pjesme govori upravo o borbi koju žive samohrane majke, ali bilo je iznenađujuće što je posvetio više od minute uvoda kako bi istaknuo koliko se treba diviti i podržavati takve žene. Tako je na nagovor dancehall Jamajčanina 13 tisuća grla u Zagrebu pjevalo u čast svim samohranim majkama, a mene potaknuo da pogledam u službenu statistiku koliko je takvih žena u Hrvatskoj. Prema posljednjem popisu stanovništva, broj samohranih roditelja je 218.198, od čega je čak 82% samohranih majki.
Spomenut ću još i bend koji su činili bubnjevi, bas gitara, DJ i klavijature. Iako je cijeli bend zvučao uigrano i instrumentalno je koncert odrađen na vrlo dobroj razini, najviše se isticao basist. On je uz DJ-a i Seana Paula imao glavnu ulogu i dao je glazbi dubinu kako se cijeli nastup ne bi pretvorio u visoko producirani karaoke party. Ozvučenje je bilo kvalitetno i dobro je popunjavalo prostor ispred pozornice koja je bila okrenuta prema nasipu i Sveučilišnoj bolnici Blato. Sve u svemu, kroz cijelu noć, prisutni su uživali u vrhunskom zvuku, dolazio on od Seana Paula ili jednog od DJ-eva koji su nastupali prije i poslije njega.
Kako je riječ o klupskom koncertu, prvotno ga treba gledati iz perspektive atmosfere, odnosno je li zabavio prisutne, a to je Sean Paul učinio s velikom lakoćom i cijeli njegov nastup prošao je bez ijedne greške, sa samo jednom zamjerkom, a to je da se muškog dijela publike sjetio tek kada se opraštao od Zagreba s „Dame i gospodo, hvala vam na svemu i vidimo se opet“. Oprostit ću mu to zato što je ostao pozdravljati oduševljenu gomilu i nakon kraja svog seta te se s onima blizu ograde rukovao i fotografirao, ali i zato što je ostavio dojam kao da je riječ o mladiću, a ne čovjeku koji ima 52 godine i uz čije su hitove odrasle generacije rođene 90-ih i početkom ovog stoljeća.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....